Varför blockar eller slutar folk att skriva?

Varför blockar eller slutar folk att skriva?

Ensamkille30

Man 33 år

2014 Dec 19 Kl 13:10
Jag är konfunderad över varför man kommer till en sån här sajt och slutar skriva helt plötsligt, trots att personen är aktiv.

Samtalen flyter på bra och man skriver om trivala saker. upplevelser och känslor som man delar med sig.
t.ex. en person frågade mig om bilder, vilket jag laddade upp, sedemera frågade jag denna personen om den hade några bilden att ladda upp. Varpå detta blev jag blockad??

Andra personer kan avböja en vän förfrågan trots att man mejlat ett tag. Sen finns det dem som bara slutar skriva till en. Bara sådär helt plötsligt! Trots att dem är som jag skrev tidigare fortfarande aktiv.

Hur har man tänkt bryta sin ensamhet och få nya vänner när man håller på såhär? Kan någon förklara det för mig?
Avregistrerad Medlem

2014 Dec 19 Kl 13:55
Ja det låter lite märkligt! Vad det kan bero ör svårt att säga.. rädsla av nått slag, men som sagt lite konstigt då folk går med här för (oftast)ha chans att bygga nya kontakter
Avregistrerad Medlem

2014 Dec 19 Kl 16:56
Håller med om att det låter lite märkligt. Varför det blir så vet ju bara dem du har skrivit med.
Hoppas iallafall att du hittar några som fortsätter kontakten.
Man 35 år

2014 Dec 19 Kl 17:43
Det är bara att gå vidare och ignorera dessa knäppgökar.
Man 33 år

2014 Dec 19 Kl 22:47
Citera (elel * Dec 19, 2014 16:56)

Håller med om att det låter lite märkligt. Varför det blir så vet ju bara dem du har skrivit med.
Hoppas iallafall att du hittar några som fortsätter kontakten.

Jo precis. Det vet ju bara dem. Men det får man ju aldrig reda på varför då dem plötsligt sluter kontatken. Man vet inte om man gjort något fel eller så, Men då jag bara skrivit normalt så kan jag bara anta att felet ligger hos dem på något sätt.
Kvinna 24 år

2014 Dec 27 Kl 22:59
Kan kanske vara så att personen tycker att ni gått för fort fram och att det kändes obekvämt på grund av det. Dock hade det ju varit mycket bättre om man hade berättat det innan istället för att bara "försvinna".
Kvinna 53 år

2014 Dec 28 Kl 04:48
Jag tror ungefär som Vickaniora att det kan vara fråga om att vilja ta det lugnt i sina kontakter.

Det kan väl kanske också vara så att man känner ett intresse på fel plan riktat mot sig - en kanske söker vänner och den andra parten upplevs ha ett romantiskt intresse. Det förklarar inte hela beteendet, men jag tror dessutom att människor har svårt att vara tydliga av rädsla för att upplevas som otrevliga. Och så beter man sig otrevligt i stället för att säga något eventuellt obehagligt. Dumt.

Om jag rannsakar mig själv så slutar jag ibland skriva till någon online om det rent naturligt inte finns något att prata om. Om det känns krystat eller om kommunikationen kräver att jag "håller låda". Ibland skriver någon "Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva men fråga mig". Det förstår jag inte.
Jag ser sajberspäjs som en mingelfest där man stannar upp lite här och där och ställer sociala frågor av artighet men stannar längre i samtalet om jag får skratta eller lockas på något lättsamt sätt att låta samtalet flöda och meandra vidare av sig självt.

Jag vet inte vad en vänförfrågan här inne inbegriper så jag säger ja hela tiden. Det kanske jag inte borde ...
Kvinna 28 år

2015 Feb 5 Kl 08:00
Citera (MiaMIaMia * Jan 21, 2015 22:32)

Jag känner mig ensam o behöver nån att kunna prata av mig med då o då. Jag har social fobi o därför är det svårt för mig att hitta nya vänner, jag behöver tid på mig för att lära känna någon, därför känns det här som ett bra alternativ. Jag gör mitt bästa för att arbeta bort min social fobi hela tiden på olika sätt. Jag går bra ihop med de flesta sorters personligheter o åldrar o trots den sociala ångesten tycker jag om att lära känna nya personer när tillfälle ges.

Min Fritid!
Vad jag gör på min fritid
Ja, vad gör jag på min fritid? Känns som man kunde använt tiden bättre o mer effektivt än vad man gör iaf.

Om den jag söker!
Det är viktigt för mig att du är ärlig. Tillit är något jag sätter stort värde på. Det spelar ingen roll var i landet du bor, dessutom är jag mycket nere i Skåne oxå trots att jag bor i Västerås. Men om man hittar nån man gillar o skulle vilja träffas då är jag öppen för att åka o göra det oavsett var i landet vi råkar befinna oss.

Vad vill jag göra med dig!
Jag tycker om att prova på nya saker så jag skulle kunna tänka mig att hänga med på det mesta.

Profilinfo!
Jag är Kvinna
Jag söker Kvinna, Man
Vilken kontakt är jag öppen för IRL - Träffas och umgås, Brevkontakt här på sajten, Chatt, Träffas på tu man hand, Träffas flera och hitta på nåt kul
Önskad relation Vänskap, Endast vänskap, Onlinevän / Chattvän

Söker någon i åldern!
40-70

Intressen!
Mina intresseområden Djupare diskussioner , Djur, Natur & friluftsliv, Resor, Sällskapsspel / Kortspel

Sporter jag utövar!
Sporter jag utövar Cykli

Stämmer in på mig!

Stämmer in på mig Pratar om allt, Har inga nära vänner, Känner mig ofta ensam, Många fritidsintressen, Gillar en fartfylld fritid, Planerar alltid in någon aktivitet på helgerna, Jag önskar en mer aktiv fritid

Semester!
Vad jag gör på min semester Sol och bad, Se nya städer / platser / länder, I storstaden, I lantlig miljö, Fjällvandring, Skidresor / vintersport, Cykelsemester

Vad är det för fel på dig eftersom du tycker att det är okej att ta stora stycken ur min presentation från min profilsida o lägga ut det här som din text???

Har du ingen respekt alls för andras värde???

Inte konstigt om man undrar!
Avregistrerad Medlem

2015 Feb 5 Kl 11:20
Citera (LillaJag * Feb 5, 2015 8:00)

Citera (MiaMIaMia * Jan 21, 2015 22:32)

Jag känner mig ensam o behöver nån att kunna prata av mig med då o då. Jag har social fobi o därför är det svårt för mig att hitta nya vänner, jag behöver tid på mig för att lära känna någon, därför känns det här som ett bra alternativ. Jag gör mitt bästa för att arbeta bort min social fobi hela tiden på olika sätt. Jag går bra ihop med de flesta sorters personligheter o åldrar o trots den sociala ångesten tycker jag om att lära känna nya personer när tillfälle ges.

Min Fritid!
Vad jag gör på min fritid
Ja, vad gör jag på min fritid? Känns som man kunde använt tiden bättre o mer effektivt än vad man gör iaf.

Om den jag söker!
Det är viktigt för mig att du är ärlig. Tillit är något jag sätter stort värde på. Det spelar ingen roll var i landet du bor, dessutom är jag mycket nere i Skåne oxå trots att jag bor i Västerås. Men om man hittar nån man gillar o skulle vilja träffas då är jag öppen för att åka o göra det oavsett var i landet vi råkar befinna oss.

Vad vill jag göra med dig!
Jag tycker om att prova på nya saker så jag skulle kunna tänka mig att hänga med på det mesta.

Profilinfo!
Jag är Kvinna
Jag söker Kvinna, Man
Vilken kontakt är jag öppen för IRL - Träffas och umgås, Brevkontakt här på sajten, Chatt, Träffas på tu man hand, Träffas flera och hitta på nåt kul
Önskad relation Vänskap, Endast vänskap, Onlinevän / Chattvän

Söker någon i åldern!
40-70

Intressen!
Mina intresseområden Djupare diskussioner , Djur, Natur & friluftsliv, Resor, Sällskapsspel / Kortspel

Sporter jag utövar!
Sporter jag utövar Cykli

Stämmer in på mig!

Stämmer in på mig Pratar om allt, Har inga nära vänner, Känner mig ofta ensam, Många fritidsintressen, Gillar en fartfylld fritid, Planerar alltid in någon aktivitet på helgerna, Jag önskar en mer aktiv fritid

Semester!
Vad jag gör på min semester Sol och bad, Se nya städer / platser / länder, I storstaden, I lantlig miljö, Fjällvandring, Skidresor / vintersport, Cykelsemester

Vad är det för fel på dig eftersom du tycker att det är okej att ta stora stycken ur min presentation från min profilsida o lägga ut det här som din text???

Det har hon gjort tidigare med mina texter/inlägg.
Avregistrerad Medlem

2015 Feb 5 Kl 16:28
Citera (LillaJag * Feb 5, 2015 8:00)

Det är bara att rapportera. Någon gång kanske admin reagerar. Tyvärr verkar personen inte så aktiv på sidan längre.
Kvinna 28 år

2015 Feb 5 Kl 16:52
Konstigt att hon kan hålla på såhär med många personer utan att hon blir avstängd.
Det e respektlöst beteende mot oss andra här inne.

Det e väl bara att ta hennes IP nummer o se till så hon inte kan regga sig här fler gånger.
Avregistrerad Medlem

2015 Feb 5 Kl 18:44
Citera (LillaJag * Feb 5, 2015 16:52)

Konstigt att hon kan hålla på såhär med många personer utan att hon blir avstängd.

Det e väl bara att ta hennes IP nummer o se till så hon inte kan regga sig här fler gånger.

Klokt talat!
Avregistrerad Medlem

2015 Feb 6 Kl 13:25
Hon verkar inte vara helt frisk. Hon skrev till mig också och jag svarade tillbaka vänligt att jag inte var intresserad pga avståndet mellan oss och då fortsatte hon skriva så då blockerade jag henne och fick då detta svar: DU KOMMER INTE UNDA PÅ GRUND AV ATT DU BLOKERA MIG HEHEHE HAHAHA!!!!...

Citera (anders75 * Feb 5, 2015 18:44)

Klokt talat!
Avregistrerad Medlem

2015 Nov 9 Kl 16:07
Citera (Miranda73 * Feb 6, 2015 13:25)

Hon verkar inte vara helt frisk. Hon skrev till mig också och jag svarade tillbaka vänligt att jag inte var intresserad pga avståndet mellan oss och då fortsatte hon skriva så då blockerade jag henne och fick då detta svar: DU KOMMER INTE UNDA PÅ GRUND AV ATT DU BLOKERA MIG HEHEHE HAHAHA!!!!...

Citera (anders75 * Feb 5, 2015 18:44)

Klokt talat!

Hej jag har fått exakt samma mail från denna tjej miamiamia eller vad hon nu hette men pallade inte med hennes inlägg så jag blockade henne. Häls