Söker nya vänner i Stockholm

Söker nya vänner i Stockholm

Avregistrerad Medlem

2014 Dec 23 Kl 22:27
Jag är en 27-årig tjej som söker nya vänner i Stockholmsområdet. Fester och att "dra ihop ett gäng" är inte min grej, utan jag föredrar att umgås på tu man hand. Jag sitter gärna och pratar, tar en fika, går ut och äter middag, går på bio, teater, museum eller poesiuppläsning, promenerar, har filmkväll hemma eller provar nya saker.
Jag älskar djur och tycker mycket om att läsa och skriva. Jag ogillar ytlighet och normer, men älskar djup och originalitet.
Det vore roligt att lära känna likasinnade och oliksinnade. Ålder är oviktigt.
Skicka gärna ett meddelande så tar vi det därifrån.

OBS: Jag är inte intresserad av sexuella kontakter eller romantiska relationer med män.
Man 46 år

2014 Dec 26 Kl 23:57
Hej! Jag är en 43-årig kille som gärna träffar nya vänner.
Är öppen för att göra det nu räknar upp+gärna även att gå på konserter,spela bowling och resa till någon intressant plats.
Hoppas att vi kan ha många djupa och intressanta samtal och lära känna varandra. Hörs!
/Hälsningar Daniel
Citera (Waterfall * Dec 23, 2014 22:27)

Jag är en 27-årig tjej som söker nya vänner i Stockholmsområdet. Fester och att "dra ihop ett gäng" är inte min grej, utan jag föredrar att umgås på tu man hand. Jag sitter gärna och pratar, tar en fika, går ut och äter middag, går på bio, teater, museum eller poesiuppläsning, promenerar, har filmkväll hemma eller provar nya saker.
Jag älskar djur och tycker mycket om att läsa och skriva. Jag ogillar ytlighet och normer, men älskar djup och originalitet.
Det vore roligt att lära känna likasinnade och oliksinnade. Ålder är oviktigt.
Skicka gärna ett meddelande så tar vi det därifrån.

OBS: Jag är inte intresserad av sexuella kontakter eller romantiska relationer med män.
Man 28 år

2015 Jan 1 Kl 01:38
Danne: Spara tiden. Hon vågar ändå inte svara på mail. Konstig brutta det där.
Avregistrerad Medlem

2015 Jan 1 Kl 12:35
Last of me: Det här tror jag är anledningen till att så många tycks avregistrera sig från den här sajten; att alla inte respekterar att de inte får svar från alla de skriver till, eller att de inte får svar tillräckligt snabbt.

Att man söker nya vänner är inte samma sak som att man söker kontakt med alla människor i hela världen. Det kan finnas många anledningar till att man inte svarar en person, och minst lika många anledningar kan det finnas till att svaret ibland dröjer. Det måste man respektera.
Redigerat av Avregistrerad Medlem 2015 Jan 1 Kl 12:43
Avregistrerad Medlem

2015 Jan 1 Kl 16:32
Citera (username * Jan 1, 2015 12:35)

Att man söker nya vänner är inte samma sak som att man söker kontakt med alla människor i hela världen. Det kan finnas många anledningar till att man inte svarar en person, och minst lika många anledningar kan det finnas till att svaret ibland dröjer. Det måste man respektera.

Synd att hon hunnit avregistrera sig.......
Detta tar jag som en självklarhet. Vi har ju profiler här för att de andra medlemmarna ska få ett hum om vem man är.
Visst kan man tycka att det är artigt att tala om att det inte finns något ömsesidigt intresse för kontakt. Men det är ju inte det lättaste att vara tydlig med, ens i skrift.

En stor portion tålamod och respekt för människors olikheter är mer än välbehövligt. Hade det varit enkelt att skaffa vänner eller ha kontakt med andra människor hade väl inte någon av oss varit här.
Att visa upp en otålig eller otrevlig attityd gör det ju inte heller lättare att knyta nya kontakter.