Supergoda frukostbullar

Supergoda frukostbullar

Skogsmulle

Kvinna 26 år

2013 Jan 29 Kl 18:56
Hej! Är du som jag en grötmänniska som gillar äta havregrynsgröt på morgonen? Om du får lite över gör grötbullar! De blir mycket saftiga och du slipper slänga gröten! För er som inte gillar gröt så kan jag meddela att bullarna smakar absolut inte gröt!

Googla Grötbullar

Tips: byt ut delar av vetemjölet i receptet mot lantbrödsmjöl eller rågsikt, kanske lite vetekli, fröer... ja experimentera vet jag!

Ytterligare tips, spara stekflottet från baconen, köttet, eller annat (obs inte så länge kanske några dagar gammalt endast) och använd som en del av matfettet som ska ner i bullbaket. Ger lite sälta, du sparar pengar och det ger saftiga bullar

Tips 3: Det tar ca 3 timmar att göra grötbullar

Lycka till!
Man 48 år

2013 Jan 29 Kl 21:30
Hej! Jag tycker inte jättemycket om havregrynsgröt men blir faktiskt lite sugen på att testa grötbullarna, speciellt med stekflottet från när jag steker fläsk/bacon. Brukar ändå spara det och använda i stället för smör på mörkt och grovt bröd, supergott
Kvinna 26 år

2013 Jan 30 Kl 17:23
Hej! Så kan det vara! Men bullarna blir riktigt saftiga om de inte ligger framme i flera dagar utan tinas efter dagsbehov är de alltid saftiga! Blir inte så torra och kompakta som köpebröd heller och troligen billigare än att köpa bröd !

Hoppas du vågar prova

MVh Skogsmulle
Kvinna 59 år

2013 Jan 30 Kl 21:16
Låter gott!