Är det inte bättre att bo ensam iaf(?) :)

Är det inte bättre att bo ensam iaf(?) :)

Forever

Kvinna 51 år

2015 Mar 25 Kl 22:23
Är det inte bättre att bo ensam iaf(?)

1. Man måste smyga på morgonen om man går upp olika tider. Och jag vill inte bli väckt heller om jag inte ska gå upp samma tid.
2. Man måste duscha varje dag.
3. Vänta i kö för att komma in i badrummet (vill inte göra saker samtidigt i badrummet)
4. Mkt traumatiskt jobbigt att gå på toaletten - oavsett vad, och man måste lukta på ngn annans bajslukt. Men att snart kommer det en mojäng (ny uppfinning) på toan som tar bort odör på en gång man sätter sig på toan. Men ändå; bara det här att man visar att man måste gå på toan e det läskigaste sjuka på jorden som finns tkr jag, klarar inte det.
5. Man kan inte ha ansiktskräm i ansiktet när man ska sova.
6. Man kan inte spela den musik man gillar, eller att man måste lyssna på musik som man inte gillar.
7. Man kan inte inreda som man själv vill, man måste kompromissa bad (jag klarar inte att förneka mig så .
8. Man måste städa o hålla undan helatiden.
9. Man kan inte gå o lägga sig tidigt, vilket är mitt mål.
10. För mkt olika matvanor.
11. Om man kollar på tv så måste man ha två tv för att man inte vill kolla på samma program (eller så kör man på sin egen dator) o man måste ha hörlurar då så man inte stör den andra. Men jag har ingen tv, o kommer aldrig ha.
12. Man kan inte öva o sjunga.
13. Man kan inte öva o dansa.
14. Annat.

Fast nu e jag så snäll o så, att jag skulle vara diplomatisk om detta händer mig, Men jag vill inte detta ska hända mig .

Vad har ni för åsikter och erfarenhet om detta(?) .
Tacksam för hjälp he .
Avregistrerad Medlem

2015 Mar 26 Kl 10:59
1. Om man vaknar av sin sambo är det skönt att få somna om.
2. Man håller väl en god hygien lika mycket för sin egen skull som partnern?
3. Killen kan väl borsta tänderna i köket om dina morgonrutiner är så extremt tidskrävande.
4. Alla går på toaletten. Så länge du inte pratar massa om det har jag svårt att tänka mig att nån kille tar illa upp.
5. Nästan samtliga tjejer jag haft har smort in sig med massa skumma grejer innan de ska sova. Det är ju bara rätt komiskt och inget annat.
6. Vaddå kan inte spela din musik? Det är väl bara att spela. Och om musiken är så gräsligt vedervärdig får du väl spela när din kille är nån annanstans.
7. Alla relationer handlar ju om kompromisser. Bli eremit, eller lev med det.
8. Två personer städar snabbare än en.
9. Köp öronproppar och ögonskydd!
10. Om man har helt olika syn på mat har jag svårt att tänka mig att förhållandet är så bra från början.
11. Som sagt. Kompromissa lite eller kolla på datorn.
12. Klart du ska sjunga. Dessutom roligare med publik.
13. Se svaret ovan.

Kvinna 51 år

2015 Mar 26 Kl 18:49
svar till ganskasocial.

jo, så kan det ju va, skönt o höra ngn annan få gå upp medans man själv får ligga kvar. men helst vill man slippa o vakna, men öronproppar funkar inte för mig, kan inte sova med sådant , ang nr 1+9.
2. tror man behöver duscha mer om man bor med ngn .
3. nej, vill inte varken att killen eller jag ska behöva gå o borsta tänderna i köket.
4. tkr att det känns pinsamt med när killen går på toan .
5. vet inte vad jag ska svara på det.
6. nej , det blir jobbigt o höra på ngn annans musik.
7. a det är det som är så jobbigt, att man måste kompromissa, nu menar ju jag inte på alla sätt, men inredning klarar inte jag o kompromissa
8. jag var lite otydlig på den punkten; jag menade att jag inte kunde ha slarvigt hemma längre då om man bor med ngn, att jag måste plocka undan efter mig direkt. jag har haft flera inneboende tidigare som inte plockar bort efter sig, eller jätte stökigt runt om kring, o det skapar sådan irritation , men om man är själv så gör det inte det lika mkt. så jag menar; det kan vara skönt o inte behöva plocka bort efter sig när man bor själv, men när man bor med ngn så mår jag dåligt om man inte plockar bort efter sig av ngn anledning . men om man e själv så är det skönt o inte behöva göra det helatiden.
10. okej att du tänker så.
11. själv kollar jag inte på tv alls (skrev det), men att man kan ju göra annat medans den andra kollar tv, om så.
12. nej, vill inte att ngn ska höra när jag sjunger, eller se om man övar dans. .

Citera (ganskasocial * Mar 26, 2015 10:59)

1. Om man vaknar av sin sambo är det skönt att få somna om.
2. Man håller väl en god hygien lika mycket för sin egen skull som partnern?
3. Killen kan väl borsta tänderna i köket om dina morgonrutiner är så extremt tidskrävande.
4. Alla går på toaletten. Så länge du inte pratar massa om det har jag svårt att tänka mig att nån kille tar illa upp.
5. Nästan samtliga tjejer jag haft har smort in sig med massa skumma grejer innan de ska sova. Det är ju bara rätt komiskt och inget annat.
6. Vaddå kan inte spela din musik? Det är väl bara att spela. Och om musiken är så gräsligt vedervärdig får du väl spela när din kille är nån annanstans.
7. Alla relationer handlar ju om kompromisser. Bli eremit, eller lev med det.
8. Två personer städar snabbare än en.
9. Köp öronproppar och ögonskydd!
10. Om man har helt olika syn på mat har jag svårt att tänka mig att förhållandet är så bra från början.
11. Som sagt. Kompromissa lite eller kolla på datorn.
12. Klart du ska sjunga. Dessutom roligare med publik.
13. Se svaret ovan.

Avregistrerad Medlem

2015 Mar 26 Kl 21:53
Vad hände med att se fördelarna?!
Nöjet av att kunna lyssna på andetagen från någon som ligger bredvid mig , känna kroppsvärmen.
Veta att det finns någon där som bryr sig om hur min dag har varit och hur jag mår. Någon som jag kan bry mig om.....
Någon som smyger upp och ger en kram, eller som jag kan ge en.

Samtal, gemensamma måltider och städning skulle iallafall göra min vardag mer trevlig. (Icke att förglömma de mer praktiska fördelarna som att förhoppningsvis ha två inkomster, men bara en uppsättning av tråkiga utgifter.)
Kvinna 51 år

2015 Mar 26 Kl 23:39
Eller hur elel , tack för ditt inlägg!, vad hände med fördelar?! , det är därför jag vill höra vad andra tkr, jag har lite negativ syn av ngn anledning . Det låter ju fint som du berättar . Jag får försöka göra en egen lista med - med fördelar, det är en bra utmaning för mig , har inte tänkt på det ...

Tack igen för ditt inlägg elel!

Citera (elel * Mar 26, 2015 21:53)

Vad hände med att se fördelarna?!
Nöjet av att kunna lyssna på andetagen från någon som ligger bredvid mig , känna kroppsvärmen.
Veta att det finns någon där som bryr sig om hur min dag har varit och hur jag mår. Någon som jag kan bry mig om.....
Någon som smyger upp och ger en kram, eller som jag kan ge en.

Samtal, gemensamma måltider och städning skulle iallafall göra min vardag mer trevlig. (Icke att förglömma de mer praktiska fördelarna som att förhoppningsvis ha två inkomster, men bara en uppsättning av tråkiga utgifter.)
Avregistrerad Medlem

2015 Mar 29 Kl 11:25
Personligen älskar jag tvåsamheten. Att alltid ha någon vid sin sida och kunna finnas där för någon annan är fantastisk. Att kompromissa är inget problem när man älskar varandra.
Kvinna 62 år

2015 Mar 29 Kl 15:41
Hej Forever : )
Bra att du skrev om dom här sakerna, tycker jag. Roligt att få andras perspektiv.
Även jag tror att alla smågrejer och irritationsmoment som uppstår i förhållanden brukar man kunna lösa och kompromissa med. Små grejer lyckades jag och min sambo lösa. Även jag såg alla fördelar istället för ev nackdelar. Om och när det uppstår kriser i relationen så finns familjeterapeuter eller - som dom flesta gör - att man går skilda vägar.
Avregistrerad Medlem

2015 Mar 29 Kl 21:21
Tyckte alltid det var väldigt jobbigt att bo ensam.
Mår dåligt av att vara ensam i för långa perioder.

Sen är det ju billigare att bo två, både när det gäller mat och räkningar.
Kvinna 51 år

2015 Mar 29 Kl 22:48
Okej Charlott, jag kan förstå, det vore ju roligt att hitta sin s.k soulmate tkr jag.. . Fast det är så tråkigt att så få hittar sin s.k soulmate (enligt statistik), endast 20% hittar sin perfect match, 80% lever i en dålig relation (fast det började bra), 70% separerar, 10% stannar kvar av olika orsaker, tex; små barn, ekonomi, status, annat.

Citera (Charlott * Mar 29, 2015 11:25)

Personligen älskar jag tvåsamheten. Att alltid ha någon vid sin sida och kunna finnas där för någon annan är fantastisk. Att kompromissa är inget problem när man älskar varandra.
Redigerat av Forever 2015 Apr 2 Kl 15:41
Kvinna 51 år

2015 Mar 29 Kl 23:05
Ja, visst är det , jag tkr lika dant , ang att få höra folks perspektiv/tankar kring sådant... .
Vad roligt o höra och bra att ni löste små saker. Också inspirerande att höra hur du såg alla fördelar istället för nackdelar... . Att även kunna försöka få bli hjälpta av familjeterapuet om så, det är bra tkr jag med.. .

Citera (Cordelia * Mar 29, 2015 15:41)

Hej Forever : )
Bra att du skrev om dom här sakerna, tycker jag. Roligt att få andras perspektiv.
Även jag tror att alla smågrejer och irritationsmoment som uppstår i förhållanden brukar man kunna lösa och kompromissa med. Små grejer lyckades jag och min sambo lösa. Även jag såg alla fördelar istället för ev nackdelar. Om och när det uppstår kriser i relationen så finns familjeterapeuter eller - som dom flesta gör - att man går skilda vägar.

Kvinna 51 år

2015 Mar 29 Kl 23:20
Det är jobbigt att känna så, som du skriver. Själv har jag av ngn anledning aldrig känt så (fast jag kan förstå hur man kan känna som du känt), men jag vet inte varför jag inte känt så, men jag kan ju gissa på orsaker, men vet ändå inte helt klart, och att det beror kanske på fler orsaker än tänkbara upplevelser, jag tänker eventuellt även som genetiskt kanske med(?).

Ja, det är ju en positiv bonus! att man delar på hyran o annat .

Citera (Bacall * Mar 29, 2015 21:21)

Tyckte alltid det var väldigt jobbigt att bo ensam.
Mår dåligt av att vara ensam i för långa perioder.

Sen är det ju billigare att bo två, både när det gäller mat och räkningar.
Redigerat av Forever 2015 Apr 2 Kl 15:43
Kvinna 48 år

2015 Maj 9 Kl 18:43
Hade ett "förhållande" med en man i 2 år. Jag ville visa för omgivningen att vi var ett par, men det ville inte han. Med detta menar jag att inte träffa hans kompisar och släkt (han träffade mina). Var vi ute och gick och vi höll hand så släppte han handen när han såg nån som han kände. Detta gjorde att jag hade mina nerver på hel spänn 24/7. Försökte prata med honom, men det gick inte att få honom att förstå. Att tala om för honom vad han skulle göra gick inte. Det var det värsta han visste. Han blev rätt snabbt avig mot mig i vårt förhållande pga det. Ett exempel, han hade gjort slut med sin förra tjej (bor i USA) men förlovningsringen var kvar på fingret. Och med detta vill jag säga att det är kanske bättre att inte ha nån som bor hos en eller att ha ett förhållande över huvudtaget. Bättre att vara ensam istället för att bli sårad ända in i själen, som jag har blivit. Men jag var så förälskad i honom ville få det att funka att jag inte såg vilken idiot han igentligen va.
Avregistrerad Medlem

2015 Maj 10 Kl 09:30
Ragdoll, det du beskriver känns inte som ett ömsesidigt och sunt förhållande. Utifrån den situation som du beskriver kan jag hålla med om att det säkerligen är bättre att leva ensam.
Men det jag verkligen längtar efter är ett förhållande med ömsesidig respekt. Där man är likvärdiga och hjälps åt, även om man inte alltid tycker lika.

Citera (Ragdoll * May 9, 2015 18:43)

Hade ett "förhållande" med en man i 2 år. Jag ville visa för omgivningen att vi var ett par, men det ville inte han. Med detta menar jag att inte träffa hans kompisar och släkt (han träffade mina). Var vi ute och gick och vi höll hand så släppte han handen när han såg nån som han kände. Detta gjorde att jag hade mina nerver på hel spänn 24/7. Försökte prata med honom, men det gick inte att få honom att förstå. Att tala om för honom vad han skulle göra gick inte. Det var det värsta han visste. Han blev rätt snabbt avig mot mig i vårt förhållande pga det. Ett exempel, han hade gjort slut med sin förra tjej (bor i USA) men förlovningsringen var kvar på fingret. Och med detta vill jag säga att det är kanske bättre att inte ha nån som bor hos en eller att ha ett förhållande över huvudtaget. Bättre att vara ensam istället för att bli sårad ända in i själen, som jag har blivit. Men jag var så förälskad i honom ville få det att funka att jag inte såg vilken idiot han igentligen va.
Kvinna 48 år

2015 Maj 11 Kl 06:25
Citera (elel * May 10, 2015 9:30)

Ragdoll, det du beskriver känns inte som ett ömsesidigt och sunt förhållande. Utifrån den situation som du beskriver kan jag hålla med om att det säkerligen är bättre att leva ensam.
Men det jag verkligen längtar efter är ett förhållande med ömsesidig respekt. Där man är likvärdiga och hjälps åt, även om man inte alltid tycker lika.

Citera (Ragdoll * May 9, 2015 18:43)

Jo, jag längta igentligen efter nån. Men efter ett 15 årigt äktenskap där jag alltid kom sist dom 10 sista åren (påtalade detta ett flertal gånger) och med detta förhållande så har jag så svårt att lita på nån. Tack vare detta äter jag nu antidepressiva tabletter och mår skit. Går på olika kurser bara för att komma ut, annars sitter jag inne när jag inte är på jobbet. Som är i stort sett det enda jag klarar av just nu. För att komma ut ur denna neråt spiral vet jag inte hur jag ska göra.
Avregistrerad Medlem

2015 Aug 2 Kl 22:34
Citera (Forever * Mar 25, 2015 22:23)

Är det inte bättre att bo ensam iaf(?)

1. Man måste smyga på morgonen om man går upp olika tider. Och jag vill inte bli väckt heller om jag inte ska gå upp samma tid.
2. Man måste duscha varje dag.
3. Vänta i kö för att komma in i badrummet (vill inte göra saker samtidigt i badrummet)
4. Mkt traumatiskt jobbigt att gå på toaletten - oavsett vad, och man måste lukta på ngn annans bajslukt. Men att snart kommer det en mojäng (ny uppfinning) på toan som tar bort odör på en gång man sätter sig på toan. Men ändå; bara det här att man visar att man måste gå på toan e det läskigaste sjuka på jorden som finns tkr jag, klarar inte det.
5. Man kan inte ha ansiktskräm i ansiktet när man ska sova.
6. Man kan inte spela den musik man gillar, eller att man måste lyssna på musik som man inte gillar.
7. Man kan inte inreda som man själv vill, man måste kompromissa bad (jag klarar inte att förneka mig så .
8. Man måste städa o hålla undan helatiden.
9. Man kan inte gå o lägga sig tidigt, vilket är mitt mål.
10. För mkt olika matvanor.
11. Om man kollar på tv så måste man ha två tv för att man inte vill kolla på samma program (eller så kör man på sin egen dator) o man måste ha hörlurar då så man inte stör den andra. Men jag har ingen tv, o kommer aldrig ha.
12. Man kan inte öva o sjunga.
13. Man kan inte öva o dansa.
14. Annat.

Fast nu e jag så snäll o så, att jag skulle vara diplomatisk om detta händer mig, Men jag vill inte detta ska hända mig .

Vad har ni för åsikter och erfarenhet om detta(?) .
Tacksam för hjälp he .

Hej!
Håller inte alls med.
1. Man kan förbereda sig kvällen innan och lägga ut kläder osv
2. Man duschar väl varje dag (jag iaf) oavsett
3. Killar har ju så snabba morgonrutiner
4. Kan hålla med men det handlar ju om börjat av relationen sedan lär man ju känna varandra så pass att man kan vara avslappnad. Man behöver ju inte ha dörren öppen precis...
5. Varför kan man inte ha ansiktskräm? Oavsett sambo/pojkvän/singel så sover jag med ögonkräm, serum, ansiktskräm eller ansiktsmask som är för natten. Man behöver ju inte lägga på den precis innan man går och lägger sig utan låta den få sjunka in (tips)
6. Isf får man väl spela den musik man gillar själv och ibland får man lyssna på hans musiksmak. Det löser sig.
7. Det är ganska lätt att få som man vill om man är smidig, visar fördelarna med det man själv tycker är bra osv. Har alltid fungerat. Men ibland får man förstås ge med sig om det inte spelar så stor roll.
8. Städa och hålla undan är man ju två om. Jag städar inte för någon annans skull utan för att leva i ett trivsamt hem. Man får dela upp det och göra det varje person tycker bäst om i städväg.
9. Man kan försöka gå och lägga sig samtidigt, man kan kolla på lite film tillsammans och så somnar man när man vill så får han fortsätta kolla, läsa eller annat. Oftast har man väl ungefärligt lika godnatt-tider
10. Oftast äter alla vuxna det mesta, det är roligt att testa ny mat. Men hatar han något så får jag väl strunta i att äta det. Nog kan jag tvinga i mig det mesta om det är min partners favoritmat
11. Oftast får man samma programsmak till slut och man får kompromissa faktiskt. Är inte så farligt att någon gång kolla på ett program som inte är så bra. TV är ingen allvarlig grej och det finns inget jag till varje pris MÅSTE kolla på.
12 och 13. Det kan man visst, är väl roligare om man har någon att göra det tillsammans med.