Är ni intresserade av hälsa?

Är ni intresserade av hälsa?

Forever

Kvinna 51 år

2015 Apr 19 Kl 17:02
Jag är nyfiken på här hur folk är intresserade av hälsosam kosthållning, och även motion, och om man läser och söker kring det(?).
Och är ni: s.k erfarna, mittemellan, eller nybörjare, eller inte alls intresserade? tex...
Tar ni Vitamineraler, annat?

Själv vill jag gärna kunna allt om mat och påverkan på alla sätt, men jag e lite trög att komma ihåg vad jag läser (genetiskt), och "man" måste söka på så mkt för att få den mest aktuella gällande rätta kunskapen (det tar mkt tid, jobbigt). Men jag studerar inte om ämnet varje dag, men "ganska" så mkt ändå?. Jag har börjat ta ekologiska vitamineraler sedan förra augusti (men jag fortfarande lär mig om det).
Men jag är inte strikt, och jag är - 'in the learning mood' sedan 2010. Och jag käkar ngn gng emellanåt på mcdonalds, och glass, bakverk, men inte ofta, mera sällan vill jag nog hävda.

Jag utövar ingen motion, men pga att jag är tidsoptimist så har jag sprungit hela livet för o hinna till tåget till jobbet, vilket tog högst 7 minuter att springa. Nu har jag gångavstånd till jobbet senaste 4 åren, men jag är fortfarande tidsoptimist, så jag springer i ca 4 minuter för o hinna, ngn "annan motion" utövar jag inte, men jag går hela tiden på jobbet (o har gjort hela livet hittills).

Hur gör ni/tänker ni(?)
Redigerat av Forever 2015 Apr 19 Kl 19:17
Avregistrerad Medlem

2015 Apr 23 Kl 21:25
Jag är intresserad av nyttig mat och så men tyvärr är jag nog sockerberoende för jag kan inte motstå desserter, glass, kakor, godis och sånt och det är ett bekymmer. Nu har jag klarat 5 dagar utan något onyttigt (jo en liten kaka som bjöds till kaffet idag) men annars inget så jag är stolt över det.
Kvinna 51 år

2015 Apr 24 Kl 17:33