Inte intressant nog

Inte intressant nog

Man 51 år

2015 Maj 29 Kl 15:19
Jag har hatt det likadan, jag har hatt nogra tveksamma vennar, som jag naturlig nog brytit kontakt med.
Men det har igjen fört til at jag sitter igjen med at inte ha nogra goda vennar, det är ganska ensamt og nu vil jag forsöka at få meg nogra vännar jag kan vara mer ihopas med.
Jag fikk meg en god vän, men när jag fikk en falsk annklaga mot mig, og fikk problemar sjalv ville inte ha ha nogot mer med mig å gjöra.
Det är ekstra svårt när nogon tidigara vänner sender falska anklagar mot dig, og da få sig nya vänner.
Men jag tror at det är andra som er i likadan situasjon som jag nog kan bli vän med.
Kvinna 30 år

2015 Jun 1 Kl 17:56
Citera (DannE82 * May 14, 2015 22:00)

Jag försöker att engagera mig ge allt för vänskapen men jag har tappat engagemanget då andra inte gör det samma.
Jag förstår mig inte på folk så bra och min sociala kompetens är inte den bästa. Tur man ändå har ett arbete....

Jag förstår din situation. Tyvärr är det ju så att allt det sociala är på ett vis en kamp, ett spel.. man måste lära sig spelreglerna. Åtminstone kan det vara så i starterna på relationer, men sen efter en tid när man börjar lita på varandra och känna varandra går det bättre att bryta mot reglerna.

Men det man ska tänka på är att försöka lära sig de oskrivna reglerna som styr var människor hamnar och hur människor reagerar. Men sen är det minst lika viktigt att leta sina vänner på rätt plats.

Ger du dig ut på krogen för att hitta din soulmate gör du dig själv en björntjänst. Kan lova att chansen att man hittar den där är extremt mycket mindre än inom arbete, skola osv..

Sen är ju chansen större att man "klickar" om man har något gemensamt. Så mitt tips är ju att söka vänner inom dina intressenområden.. gå med i föreningar lr nått där ni brinner för samma sak.

Bra vänner finns. Dom måste bara hittas. Att hitta dem är ett spel man kan lära sig spela.