Ang situationen för bryt-ensamheten.

Ang situationen för bryt-ensamheten.

Forever

Kvinna 51 år

2015 Jun 16 Kl 15:54
Hej, ringde Datainspektionen, och den personen jag fick talas vid med säger att; det ska finnas moderator/support som tar ansvar för sin sajt (självklart), och som ska ta bort personer på sidan som förstör - som inte hör hemma där, absolut.

Men det finns ingen lag som säger att det måste finnas en moderator, även fast det ska finnas en aktiv moderator att kunna kontakta och få hjälp och svar ifrån, absolut.

Datainspektionen kan inte radera en sajt, om det inte finns brottslighet bakomliggande; som personlig kränkning (lagen om personlig kränkning), personuppgifter, hot, lägga ut bilder på andra med grov kränkande avsikt.

Så han sa; det man kan göra är att försöka kontakta grundaren/grundarna via brev (skicka via brev-post, då vi har försökt nå via telefon tidigare utan resultat) och tala om att han måste ta ansvar för sin sajt (förklara problemen), eller lägga ned sajten, helt klart. Man kan oxå fråga/erbjuda grundaren/grundarna om ngn annan vill ta över och vara moderator.

Och i slutändan om ingen ändring sker utifrån det att man (vi) har försökt att ändra förhållanden - då får man ta beslut som användare om man vill stanna kvar eller inte - när det inte finns en aktiv moderator som kan stänga av personer som inte ska vara där (här) som förstör övrigt, och med avsikten att förstöra än det som ingår i lagen (men som, om det fanns en moderator/support - skulle ha blivit avstängd).

Hur tycker ni att vi ska gå vidare med det här(?)
Redigerat av Forever 2015 Jun 18 Kl 23:20

2015 Jun 16 Kl 17:29
Jag tror cleppe sitter och tjuvläser folks mail och annat. Det är därför han driver sidan.
Avregistrerad Medlem

2015 Jun 16 Kl 19:39
Det skulle kännas bra om vi gjorde något försök att nå cleppe på annat sätt än här via sidan.

Det sorgliga är att det för ca ett halvår sedan åtminstone fanns en person som kunde tänka sig hjälpa till som moderator. Nu finns inte personen kvar på sidan.
Kvinna 51 år

2015 Jun 17 Kl 00:01
Citera (elel * Jun 16, 2015 19:39)

Det skulle kännas bra om vi gjorde något försök att nå cleppe på annat sätt än här via sidan.

Det sorgliga är att det för ca ett halvår sedan åtminstone fanns en person som kunde tänka sig hjälpa till som moderator. Nu finns inte personen kvar på sidan.

ja elel, ska vi försöka skriva ett brev(?), börja så(?), eller(?), jag tycker att vi absolut måste göra det vi kan iaf (det känns bäst så på flera sätt). men ngt som jag inte törs är att ringa på hans dörr, känns som sista grej, han bor i samma område som mig kan man säga.

jag tänker att om vi skickar brevet kommer han att läsa det, sedan om han inte skulle göra ngt utifrån det, så kan man inte göra mkt mer, om inte ngn vågar ringa på hos honom, det är ju absolut isf sista steg att göra.
Kvinna 56 år

2015 Jun 18 Kl 22:15
Citera (Forever * Jun 16, 2015 15:54)

Hej, ringde Datainspektionen, och den personen jag fick talas vid med säger att; det ska finnas moderator/support som tar ansvar för sin sajt (självklart), och som ska ta bort personer på sidan som förstör - som inte hör hemma där, absolut.

Men det finns ingen lag som säger att det måste finnas en moderator, även fast det ska finnas en aktiv moderator att kunna kontakta och få hjälp och svar ifrån, absolut.

Datainspektionen kan inte radera en sajt, om det inte finns brottslighet bakomliggande; som personlig kränkning (lagen om personlig kränkning), personuppgifter, hot, lägga ut bilder på andra med grov kränkande avsikt.

Så han sa; det man kan göra är att försöka kontakta grundaren/grundarna via brev (skicka via brev-post, då vi har försökt nå via telefon tidigare utan resultat) och tala om att han måste ta ansvar för sin sajt (förklara problemen), eller lägga ned sajten, helt klart. Man kan oxå fråga/erbjuda grundaren/grundarna om ngn annan vill ta över och vara moderator.

Och i slutändan om ingen ändring sker utifrån det att man (vi) har försökt att ändra förhållanden - då får man ta beslut som användare om man vill stanna kvar eller inte - när det inte finns en aktiv moderator som kan stänga av personer som inte ska vara där (här) som förstör övrigt, och med avsikten att förstöra än det som ingår i lagen (men som, om det fanns en moderator/support - skulle ha blivit avstängd).

Hur tycker ni att vi ska gå vidare med det här(?)

Va! Vad är det som händer här? Är detta en oseriös sida så avslutar jag nog kontot??? Det är ju högst personligt här och är ingen som tar ansvar då kan man inte fortsätta här....
Kvinna 51 år

2015 Jun 19 Kl 20:35
det har blivit fel på ett ord i texten efter att inlägget innan mig gjordes, vet inte om det syns på era datorer att ordet det gäller är rörlig med röd text, o jag har provat o redigera, men ordet ändrar namn - när man sparar.

jag testar o skriver ordet på engelska ist, där det står ordet: gen, ska det stå: the law.
Redigerat av Forever 2015 Jun 19 Kl 20:37
Avregistrerad Medlem

2015 Jun 20 Kl 00:05
Citera (Forever * Jun 19, 2015 20:35'[)

jag testar o skriver ordet på engelska ist, där det står ordet: gen, ska det stå: the law.

Jag kan inte se ordet "gen" i din originaltext.
Kvinna 51 år

2015 Jun 20 Kl 16:46
Citera (elel * Jun 20, 2015 0:05)

Citera (Forever * Jun 19, 2015 20:35'[)

Jag kan inte se ordet "gen" i din originaltext.

okej, vad bra då. när jag läser så står det bara ordet: gen.
tack för info.

2015 Jun 20 Kl 22:07
gen
Man 34 år

2015 Jun 22 Kl 17:46
Nyinlagd? kod för annonsering som gör att orden byts ut/blir till länkar tyder ju på någon form av aktivitet iaf.
Kvinna 51 år

2015 Jun 22 Kl 19:58
Citera (Decieved * Jun 22, 2015 17:46)

Nyinlagd? kod för annonsering som gör att orden byts ut/blir till länkar tyder ju på någon form av aktivitet iaf.

du menar att cleppe nyligen skulle ha gjort det(?). jag tänker att det har varit reklam innan på forumet.
kan du se den rörliga texten(?) (som jag kan).

vi ska skicka brev via post till cleppe iaf som sista grej.
Redigerat av Forever 2015 Jun 22 Kl 20:12
Man 34 år

2015 Jun 22 Kl 21:15
jo jag kan se den, inte sett den innan så antar att det är nytt vem som har gjort vad är ju en annan sak
Kvinna 51 år

2015 Jun 22 Kl 22:05
Citera (Decieved * Jun 22, 2015 21:15)

jo jag kan se den, inte sett den innan så antar att det är nytt vem som har gjort vad är ju en annan sak

okej. du menar att man som privat person kan gå in o ändra på sådant(?). konstigt att det inte är så på allas inlägg.
Redigerat av Forever 2015 Jun 22 Kl 22:07
Man 34 år

2015 Jun 22 Kl 22:19
nä men är det en sketen gjord sida så kan sånt slinka in ibland
Kvinna 51 år

2015 Jun 22 Kl 23:02
Citera (Decieved * Jun 22, 2015 22:19)

nä men är det en sketen gjord sida så kan sånt slinka in ibland

okej DC.. d e ju bra o höra med.