Hej

Hej

Lillan54

Kvinna 60 år

2013 Feb 1 Kl 19:44
Hur förminskar jag mina bilder i bildstorlek?
Man 49 år

2013 Feb 2 Kl 10:48
Det enklaste är nog att ladda bilden i paint som finns i Windows, vet inte vilken Windows version du har, men under Windows 7 sitter resize knappen i övre vänstra hörnet, se bild. Annars finns det mer avancerade applikationer som t.ex. photoshop. Se till bara att du har kvar orginal filen/bilden så du inte råkar skriva över den med den förminskade bilden

Kvinna 60 år

2013 Feb 2 Kl 13:50
Jag laddar ner bilderna från kameran i IB
Kvinna 60 år

2013 Feb 2 Kl 16:44
Vi har windows 7.Vi har inte screenshot 30 är det ett pogram man kan ladda ner? Och varifrån?
Man 35 år

2013 Feb 2 Kl 18:42
screenshot 30 är inte ett program det är namnet på bilden. Programmet heter paint och finns under alla program - tillbehör i startmenyn.
Kvinna 59 år

2013 Feb 2 Kl 23:27
Vad bra att här finns hjälpsamma medlemmar, när det gäller dataprogram och diverse problem kring det, har inte alla någon att fråga ens.

Svårigheten är att även frågan bör vara enkel, - jag visste inte heller att screenshot 30 är namnet på bilden... hade inte observerat ordet ens.

Hoppas att Lillian54 kunde minska bilden.
Man 49 år

2013 Feb 4 Kl 19:28
Hur gick det Lillan54, lyckades du förminska bilden? Har varit hos min far hela helgen och firat min födelsedag och har inte varit så aktiv inne på sajen.

Borde ha postat den här bilden också, när resize fönstret kommer upp välj "pixels" (förmodligen "pixlar" eller nått liknande om man kör Windows på svenska), då ser du exakt hur stor bilden horisontellt och vertikalt, se också till att "Maintain aspect ratio" är vald så att bildens dimensioner behålls, så om du t.ex. minskar det horisontella antalet pixlar minskar också det motsvarande vertikala antalet pixlar, annars kan det lätt bli att något som är långt och smalt blir kort och tjockt.

Redigerat av cleppe 2013 Feb 4 Kl 20:02
Kvinna 60 år

2013 Feb 5 Kl 06:59
Hej Cleppe
Nej jag är så rädd att bilderna ska försvinna på nått vis så jag vågar inte ge mej på det.Jag måste oxå ladda ner pogramet för jag har det inte.Och eftersom nått är fel med datan och microsoft ska ringa idag så får vi se sen om jag törs eller om jag inte gör det.
Hälsningar från en försiktig och lite rädd Lilllan54
Kvinna 60 år

2013 Feb 5 Kl 07:01
Glömde skriva tack så jättemycket!
Kvinna 60 år

2013 Feb 5 Kl 18:32
Mitt paint såg inte ut som på bilden
Man 49 år

2013 Feb 5 Kl 19:01
Hur ser det ut, ser det ut ungefär som bilden nedan? Har inte Windows Vista så jag kan inte skapa några egna screenshots, men jag hittade den här bilden och du borde kunna välja "Ändra storlek" under "Bild" menyn.

Kvinna 60 år

2013 Feb 5 Kl 19:39
Ja nått liknande är det och jag kan nu,jag fick hjälp
Man 49 år

2013 Feb 5 Kl 22:13
Super

/Andreas