BE

BE

Nea

Kvinna 52 år

2015 Jun 26 Kl 11:52
Det är beklämmande att se vilken ton som används om Cleppe på BE, man skulle ju kunna förvänta sig annat av vuxna människor. Jag blev riktigt upprörd när jag läste att någon påstår att han driver den här sidan för att smyga omkring och läsa andras mail, jag tror inte någon här är så pass intressant för honom att han betalar 1000 kr i månaden (som sidan kostar honom) för att läsa andras konversation.

Lillan har försökt på ett fint sätt förklara att det finns omständigheter som gör att Cleppe inte är så speciellt aktiv på sidan, det är en sak som ni helt enkelt får acceptera. Att säga att han är helt passiv är dessutom ren nonsens, han går in varje morgon (iaf på vardagar) och godkänner era foton och nya medlemmar, han håller också koll på att det inte kommer in utländska lycksökerskor. Det ska inte förväxlas med att han går in på BE, det administrativa jobbet sker inte här inne och han ser inte vad ni skriver här eller mail ni skickar.

Trollet som är inne och förstör för er är något som Cleppe verkligen har försökt jobba bort, men människan i fråga verkar inte ha något liv, något som faktiskt Cleppe har och därför inte har möjlighet att ha full koll, och människan har hur många adresser som helst. Att spärra ett IP-nummer är inte så "bara" som vissa tror. Det räcker att man startar om sin router så kan man få ett nytt, oftast inte men det kan ske och även varje gång man kopplar upp sig på 3- el 4G-nät får man ny adress. Visst, så småningom känner han igen mailadressen, men det hjälper ju inte om den byts hela tiden.

Cleppe vill gärna att den här gratissidan för ensamma människor ska kunna fortsätta, han är beredd att betala de här 1000 kronorna i månaden för er, men han känner inte att han vill sitta barnvakt åt er. Det är upp till er själva att hålla en god stämning.

Jag förstår att det här trollet förstör mycket av den stämningen här inne, det är inte kul när någon tar över och har såna fruktansvärda behov av bekräftelse och av att synas. Jag tror helt enkelt att så länge människan dyker upp så får man ignorera det dåliga beteendet.

Personligen tror jag att om den här tonen fortsätter och trollen inte ger sig så kommer Cleppe lägga ner, det här tror jag inte att han förväntade sig den dagen han startade Bryt Ensamheten. Hans vision var att ensamma människor skulle kunna ha ett forum att mötas, ha trevligt och förhoppningsvis kunna träffa vänner.

Så jag ber er, lägg ner ert snack om att han är ansvarslös, att han smygläser era mail, och kära nån, ringa Datainspektionen!!! Hade det gällt mig hade jag blivit både sårad och ledsen och troligen stängt ner sidan bums, men Cleppe är ödmjukheten själv och kommer troligen svälja det ni har skrivit om honom.

I dagsläget kan vi bara vädja till alla troll att tona ner eller helst lägga av, en nedlagd sida kommer även drabba denne.

Så, nu ber även jag er att acceptera och respektera att det finns omständigheter i livet som gör vissa saker viktigare än andra.

Mvh