Kan vi göra BE mer levande?

Kan vi göra BE mer levande?

Man 48 år

2016 Aug 21 Kl 09:16
Citera (Mouna * Aug 20, 2016 18:28)

Jag bloggar ibland och skriver på klotterplanket. Men jag vill inte chatta så mycket alls.

Är inte inne heller varje dag på sajten . Man har annat att göra.

Jag är blyg och vill inte ta så mycket kontakt med andra.
Det är inte många inne heller på sajten.
Ofta är det 2 eller 3 personer bara inne på sajten när jag är på sajten.

Det vore kul om fler skrev på klotterplanket, det är ett sätt att BE känns mer levande. man behöver inte skriva så mycket, det kan ibland bara räcka med ett "Hej" eller "God morgon" eller nått liknande. Så sluta inte med det Mouna
Kvinna 47 år

2017 Apr 8 Kl 18:25
Jag är ny här och tyvärr är ju första intrycket att det verkar rätt så dött vilket är väldigt synd. Säkert finns det många som lätt hoppar av snabbt om det inte händer något. Och säkerligen skulle sidan vara till mer hjälp för människor om det fanns mer liv. Men som redan tagits upp så behöver förstås vi som är medlemmar skriva mer för att det ska bli mer liv här. Sedan är det ju fullt förståeligt att alla inte är så bekväma med det eller har någon lust. Och kanske finns det en överrepresentation av människor som inte är så sociala generellt sätt här. Själv är jag ingen översocial människa direkt heller, framförallt inte i grupp, och jag kan även känna viss motvilja att skriva sådant som jag vet att många kan läsa. Men jag tror ändå att vinsten blir så mycket större både för en själv och andra om fler försöker att skriva lite mer.
Kvinna 49 år

2017 Apr 8 Kl 20:23
Tycker att man sällan hittar vänner genom att "leta efter vänner" utan genom att göra saker så man får gemensamma erfarenheter. Eller genom att berätta om erfarenheter och kanske hitta andra som känner igen sig.
Jag ser den här sidan som ett ställe där man kanske så småningom får någon ny bekant irl, (eller chat/brevvänner) men mest en frizon och diskussionsforum där man kan prata om just sin erfarenhet av ensamhet öppet utan att bli dömd. Det är mycket värt.
Man 53 år

2017 Apr 8 Kl 21:34
Citera (Violen * Apr 8, 2017 18:25)

Jag är ny här och tyvärr är ju första intrycket att det verkar rätt så dött vilket är väldigt synd. Säkert finns det många som lätt hoppar av snabbt om det inte händer något. Och säkerligen skulle sidan vara till mer hjälp för människor om det fanns mer liv. Men som redan tagits upp så behöver förstås vi som är medlemmar skriva mer för att det ska bli mer liv här. Sedan är det ju fullt förståeligt att alla inte är så bekväma med det eller har någon lust. Och kanske finns det en överrepresentation av människor som inte är så sociala generellt sätt här. Själv är jag ingen översocial människa direkt heller, framförallt inte i grupp, och jag kan även känna viss motvilja att skriva sådant som jag vet att många kan läsa. Men jag tror ändå att vinsten blir så mycket större både för en själv och andra om fler försöker att skriva lite mer.

Hej där!
Jo, det är nog lite dött här inne, jag trodde nog också att det skulle vara mer online och många från vårat län. Men jag bor i a f i din grannkommun. Vill passa på och önska en fin kväll! Anders