Ensam i tvåsamhet

Ensam i tvåsamhet

Avregistrerad Medlem

2015 Dec 12 Kl 16:52
Om man är ensam i tvåsamhet ?! Är det inte bättre
att vara ensam/ensam då ??
Det tycker i alla fall jag. Ingen att störa sig på och man
gör som man själv vill.
Kvinna 58 år

2015 Dec 13 Kl 20:53
Jag håller helt med. Det är riktigt jobbigt att vara ensam i tvåsamhet. Ensam ensamhet har precis som du skriver vissa fördelar. Jag vet inte om jag någonsin mer kan bo ihop med någon annan, men det vet man ju aldrig. Friheten att rå sig själv är dyrbar. Ibland känns det som om jag fastnat i min ensamhet och det är ju tragiskt. Det är inte lätt att vara människa!
Avregistrerad Medlem

2015 Dec 14 Kl 10:06
Citera (Tuvan * Dec 13, 2015 20:53)

Jag håller helt med. Det är riktigt jobbigt att vara ensam i tvåsamhet. Ensam ensamhet har precis som du skriver vissa fördelar. Jag vet inte om jag någonsin mer kan bo ihop med någon annan, men det vet man ju aldrig. Friheten att rå sig själv är dyrbar. Ibland känns det som om jag fastnat i min ensamhet och det är ju tragiskt. Det är inte lätt att vara människa!

Känna sej ensam i en tvåsamhet, är ngt av det jobbigaste man kan vara med om. Det är hemskt.. Den ensamhet man själv valt är ngt helt annat. Jag behöver få vara ensam ibl, men för den skull så vill jag inte vara ensam jämt. Svårt få till en ändring. Håller med ...Det är inte lätt.
Avregistrerad Medlem

2015 Dec 14 Kl 19:04
"Ensam"! HM! OM man "känner sig ensam i ett förhållande så är förhållandet SLUT"! så "lika BRA då att lämna SKITEN BAKOM sig"!OM man inte kan "leva med sig själv"så kan man SJÄLVKLART inte "leva i ett sunt förhållande med vare sig själv eller någon annan"! Man har då MAO en "komplex personproblematik" Ett förhållande SKA vara "självgående" KÄRLEK är "ingen lek" MEN den "bör"vara naturligt HÄRLIGT "lekfull" LYCKA till med kärleken!
Man 58 år

2015 Dec 20 Kl 00:00
man är alltid två i tvåsamhet måste prata hur man känner o ta fram det där som fans en gång lovar det finns kvar.
men bryr sig den andra partnern inte blir det svårt.

i mitt fall gjorde jag många försök o jag menar allt middag blommor resa kramar mm ja ni fattar men fick inte ett tack ...
helt plötsligt utan förvarning för tre år sedan stack hon...

så man undrar varför stanna så länge på gick i två år

fick höra i dagarna att hon haft en som lovat mycket men dragit när hon blev ensam
även hört att hon skäms så att hon inte vågar erkänna

nu är allt försent vill inte ha tillbaka samma ljugande fru

så ärlighet mina vänner innan det går för långt
Kvinna 56 år

2016 Jan 31 Kl 21:59
Om man är ensam i en tvåsamhet så är det inte helt säkert att det är själva förhållandet eller den andra personen det beror på. Man kan ha en fast förankrad ensamhetskänsla inuti som inte ens går att förklara hur gärna man än skulle vilja. Visst finns det förhållanden som bara fortsätter på rutin och det är ju tragiskt, men om man har just den känslan så finns den där även om man söker lyckan någon annanstans. Den är som ett stort fult ärr, det finns på kroppen men man försöker dölja det så gott det går.
Avregistrerad Medlem

2016 Feb 2 Kl 11:08
Jag har nyligen separerat från min man pga att jag tyckte han nästan aldrig prioriterade familjen han levde ett ungkarlsliv (ej otrogen)han var väldigt ofta borta kompisar är visst viktiga men när man har en fast relation så vill man ju göra saker med familjen både till helger och vardag.
Vi är nog helt enkelt för olika vi har varit tillsammans i 15 år. Visst är det kul och göra saker på egen hand med egna kompisar eller ha egentid då man väljer ensamheten.
Men ensamhet som man inte väljer då man känner för och göra nåt kul och inte har någon att göra det med är jobbig.just nu känner jag inte för någon kvinna/man relation men jag vill inte leva utan en man en längre tid. Men vill isåfall hitta en som är mer lik mig till sättet.