Känner mig ensam och värdelös

Känner mig ensam och värdelös

AxaGrynet

Kvinna 29 år

2013 Feb 3 Kl 10:19
Är snart 22 år och lever som om jag vore pansionär. Är bara hemma. Känner mig rastlös. Händer aldrig nånting. Har en kompis. Men hon vill aldrig göra nånting. Hälsar aldrig på mig pga hennes socialafobi så åker hon inte buss. Ända gångerna när hon vill hitta på nånting är när det gäller alkohol. Blir ledsen och vet inte hur jag ska prata med henne om det. För för mig känns det som att hon bara klagar på mig att jag gör fel osv men tänker inte på hennes beetende. Anyway sen är jag arbetslös vilket suger Gör saken ännu värre. Vet inte hur jag ska få ett mer socialt liv helt enkelt. Känns som att ingen tycker om mig för att jag är stor/mullig.. Visst man ska uppskatta det lilla man har då det alltid finns dom som har det värre. Men det är svårt ibland!
Avregistrerad Medlem

2013 Feb 3 Kl 14:44
Hejsan AxaGrynet!

Känner igen mig så mycket i det du skriver.

Angående din isolering/ensamhet så finns det mycket du kan försöka göra. Misstänker att du redan provat det mesta och kanske din arbetslöshet hindrar dig ekonomiskt men det jag rent generellt kommer på är att försöka komma ut bland människor. T.ex om du har någon hobby så du kan gå med i någon förening där du kan träffa människor med gemensamt intresse.

Om även du som din vän lider av social fobi så är internet ett väldigt bra verktyg att nå ut till människor. Där man kan ta det i den takt som behövs.

När det gäller din vän och alkoholen så låter det som hon tar till alkoholen för att klara av sociala situationer. Utöver det kanske ångesten är för hög för att hon ska kunna/orka träffas.
Men jag tycker att du måste försöka prata med henne om du tycker hon gör fel mot dig. Om du tycker det är jobbigt att prata öga mot öga så ring istället. Funkar det inte att ringa så skriv ett brev.

Tänker också eftersom du är arbetslös så borde det finnas många alternativ till att komma i kontakt med människor via kurser, praktikplats och sådant som arbetsförmedlingen kan erbjuda.

Till sist det där om att du är stor/mullig känns inte viktigt i kontakt med andra människor och skapa nya vänskaper. Det låter mer som din självkänsla fått sig en törn. För vad du visar för siffror på vågen har inget att göra med vem du är som person.

Tycker du visar initiativ genom att du registrerat dig på denna sida. Det visar att du aktivt jobbar med att förbättra sin sociala situation och man kan faktiskt inte mer än att försöka. Så du är på rätt spår.

Mvh Locnox
Kvinna 29 år

2013 Feb 3 Kl 15:05
Tack för ditt svar. Tycker du har rätt i det du skriver. Vet inte om jag skrev fot men är väldigt blyg så är lite rädd för och ta kontakt med människor. Då jag blivit mobbad hela mitt liv så blir ja ist rädd för att tex få höra dumma öken namn och såna saker. Angående min kompis så ska jag försöka ta tag i det. För det känns inte bra alls. Hon får beete sig hur hon vill medan ja inte får säga eller göra nånting. Skulle tex inte ja vilja svara på sms eller hon ringer då blir de riktig irritation och blir sur. Men gör hon så mot mig då er det helt okej. Sen många gånger på fyllan han hon beetet sig väldigt dåligt. Så känner mig ouppskattad med tanke på hur mycknt som jag har ställt upp på henne.
Avregistrerad Medlem

2013 Feb 3 Kl 16:24
Jag tycker då denna sajt eller liknande är väldigt bra sätt att ta kontakt med andra människor om du är blyg.
Blir ledsen över att höra att du blivit mobbad. Det sätter så djupa spår i människor..
Men det finns bra människor som aldrig kommer mobba eller döma dig.

Ja du måste verkligen prata med din vän om vad du tycker, tänker och känner.
Kvinna 29 år

2013 Feb 3 Kl 16:29
Jo det tycker jag med. Lite svårt att hitta bra sidor bara. Denna goabsolut!oglade jag fram Ja det gör ju det tyvärr. Sånt inte vissa förstår heller..
Avregistrerad Medlem

2013 Feb 3 Kl 16:50
Ja jag tycker också utbudet på bra sajter är dåligt men tycker denna sajt är väldigt lovande. Den växer sakta men säkert hela tiden och är skapad för ett bra syfte.
Avregistrerad Medlem

2013 Feb 9 Kl 19:36
Till Axa

Hej på dig
vad ledsen jag blev när jag läste din inlägg.
Trist att du känner så, och jag förstår precis vad du menar.
Hoppas att du kommer att hitta nya vänner här som kommer att uppskatta dig precis för den du är.
Dessutom tycker jag att du är vacker.
Kram från en ensam kvinna

Citera (AxaGrynet * Feb 3, 2013 10:19)

Är snart 22 år och lever som om jag vore pansionär. Är bara hemma. Känner mig rastlös. Händer aldrig nånting. Har en kompis. Men hon vill aldrig göra nånting. Hälsar aldrig på mig pga hennes socialafobi så åker hon inte buss. Ända gångerna när hon vill hitta på nånting är när det gäller alkohol. Blir ledsen och vet inte hur jag ska prata med henne om det. För för mig känns det som att hon bara klagar på mig att jag gör fel osv men tänker inte på hennes beetende. Anyway sen är jag arbetslös vilket suger Gör saken ännu värre. Vet inte hur jag ska få ett mer socialt liv helt enkelt. Känns som att ingen tycker om mig för att jag är stor/mullig.. Visst man ska uppskatta det lilla man har då det alltid finns dom som har det värre. Men det är svårt ibland!
Redigerat av Avregistrerad Medlem 2013 Feb 10 Kl 10:42
Avregistrerad Medlem

2013 Feb 9 Kl 21:27
#AxaGrynet
Vad tråkigt att läsa ditt inlägg. Jag känner igen mig i det som du skriver, och blir verkligen ledsen för att du har det så jobbigt!
Hoppas du finner vänner här, och att du hittar vägar ut ur isoleringan. Du verkar vara en toppan tjej och förtjänar verkligen att få ha det bra och en bra omgivning. Styrkekramar
Kvinna 61 år

2013 Feb 9 Kl 23:15
#AxaGrynet

Styrkekramar från mig också, håller med dom andra här.
Kvinna 29 år

2013 Feb 10 Kl 10:30
Locnox Jag håller men dig. Den verkar växa vilket jag hoppas att den gör.
Kvinna 29 år

2013 Feb 10 Kl 10:30
Tack båda två. Hoppas jag oxå. Kramar !
Kvinna 31 år

2013 Feb 10 Kl 11:34
Du är inte ensam och INTE VÄRDELÖS! Du är fin som du är
Jag finns här om du vill prata Känner igen mig mycket av de du skriver.
Man 50 år

2013 Feb 10 Kl 15:22
Du är inte värdelös......du har som alla andra en viktig uppgift för oss andra.......det är bara du hör av dig till oss här........det är det denna sidan är till för.....det är därför det finns en chatt......ge inte upp utan HÄNG i...