Vänner av samma kön?

Vänner av samma kön?

Chrisss

Kvinna 45 år

2016 Maj 7 Kl 23:29
VI var två stycken här på BE som häromdan funderade lite kring varför det tycks vara så svårt att få kontakt med någon av samma kön här på BE.. Vi kunde inte riktigt förstå varför..
Lyckas man få kontakt så tycks det "dö ut" efter några få mejl.. Men med folk av det motsatta könet har vi lyckats hålla kontakten.. Men är det kanske mer dejting de har i tankarna..?
Humoristiskt tyckte vi att det var med de män som känner sig nödgade att skriva att de minsann är heterosexuella i början på sitt meddelande..
Någon som har en bra idé..?
Avregistrerad Medlem

2016 Maj 8 Kl 10:52
Citera (Chrisss * May 7, 2016 23:29)

VI var två stycken här på BE som häromdan funderade lite kring varför det tycks vara så svårt att få kontakt med någon av samma kön här på BE.. Vi kunde inte riktigt förstå varför..
Lyckas man få kontakt så tycks det "dö ut" efter några få mejl.. Men med folk av det motsatta könet har vi lyckats hålla kontakten.. Men är det kanske mer dejting de har i tankarna..?
Humoristiskt tyckte vi att det var med de män som känner sig nödgade att skriva att de minsann är heterosexuella i början på sitt meddelande..

Min egen erfarenhet är att jag har "Två underbara" kvinnliga mejlfriends", och ytterligare en som jag skriver mer sällan till.
Vi har en djup kontakt med varandra där vi delar allt mellan himmel och jord. De är så fina och betyder mycket för mig.

Jag har själv tagit kontakt med dem och en del övriga tjejer här på Be. Är lite spontan av mig!
Det har hänt av ett par stycken att "mitt mejl glöms bort"..( man kanske inte har så hög prioritet, eller annan orsak?) Det sårar allt lite,...då har jag ingen direkt lust att skriva mer med dem.
En skrev om att hon varit på dejt och skulle dejta någon dan efter igen...En svarade kortfattat och glömde av mitt mejl och skrev om att skypa med nya kill kompisar härifrån..

Så jag har blandad erfarenhet kan jag säga...
Det kan ju bero på en själv också, hur intresserad man är av andra, osv..Det är ju ett "Ge och tagande"...

De manliga mejlvänner jag har, ingen har skrivit så att de är "heterosexuella", ingen av dem. Vi skriver om både väder och vind, om livets vedermödor, om sol, vind och vatten..
Jag har oerhört fina underbara mejlvänner som verkligen känns som vänner, som det kan utvecklas med.

Jag skulle gärna att vi anordnade en träff framöver i ev Stockholm kanske...Träffas, umgås, ha trevligt.
Jag ser det som en möjlighet, att det kan bli av om man har ett genuint intresse att träffa goa mejlfriends.
Avregistrerad Medlem

2016 Maj 8 Kl 15:55
Citera (susse * May 8, 2016 10:52)

Min egen erfarenhet är att jag har "Två underbara" kvinnliga mejlfriends", och ytterligare en som jag skriver mer sällan till.
Vi har en djup kontakt med varandra där vi delar allt mellan himmel och jord. De är så fina och betyder mycket för mig.

Jag har själv tagit kontakt med dem och en del övriga tjejer här på Be. Är lite spontan av mig!
Det har hänt av ett par stycken att "mitt mejl glöms bort"..( man kanske inte har så hög prioritet, eller annan orsak?) Det sårar allt lite,...då har jag ingen direkt lust att skriva mer med dem.
En skrev om att hon varit på dejt och skulle dejta någon dan efter igen...En svarade kortfattat och glömde av mitt mejl och skrev om att skypa med nya kill kompisar härifrån..

Så jag har blandad erfarenhet kan jag säga...
Det kan ju bero på en själv också, hur intresserad man är av andra, osv..Det är ju ett "Ge och tagande"...

De manliga mejlvänner jag har, ingen har skrivit så att de är "heterosexuella", ingen av dem. Vi skriver om både väder och vind, om livets vedermödor, om sol, vind och vatten..
Jag har oerhört fina underbara mejlvänner som verkligen känns som vänner, som det kan utvecklas med.

Jag skulle gärna att vi anordnade en träff framöver i ev Stockholm kanske...Träffas, umgås, ha trevligt.
Jag ser det som en möjlighet, att det kan bli av om man har ett genuint intresse att träffa goa mejlfriends.

Jag måste tillägga att jag förmodligen sårat en del som skrivit till mig, där jag känt att jag inte får något utbyte,( för jag tycker om att skriva och läsa,) jag inte svarat på mejl, inte fortsatt skrivandet. Det är inte så snällt gjort.

Likaså har jag skrämt slag på en del när jag skriver för mycket och kanske lite för djupt och utelämnande.
Jag är ju rätt djup, allvarsam, lättsam humoristisk söker mer liksinniga som vill "brev väns skriva/ chatta".
Man 46 år

2016 Jun 4 Kl 16:33

Känner mig träffad av din sista mening i stycket, även om jag inte "minsann" berättade att jag var heterosexuell. Så vill kasta lite ljus på detta från min sida.
Det handlade helt enkellt om att vara tydlig. Problemet var att när man fyller i vad man söker så finns det inget alternativ som särskiljer vad man söker som vän och som partner. Av erfarenhet så kan otydlighet leda till missförstånd och "snack". Jag ville helt enkellt slippa detta då sajten inte gav något annat alternativ att vara tydlig.(Mikro-managing)
Det handlade alltså inte om någon 'rädsla' för att bli misstänkligjord för någon läggning eller bli utsatt för oönskade förslag.

Tycker det vara intressant att du tog upp det med att det kan vara svårt att lära känna personer av samma kön. Jag anar att det kan bero lite på det spår du är inne på, rädsla för missförstånd men tror att det oftast beror mer på andra saker, såsom att de flesta kanske är singel och dynamiken mellan könen gör det lättare, det blir ingen prestige om vem som ska leda eller följa för det spelar ingen roll. Men kanske det helt enkellt är så att de flesta här söker en partner i första hand och vänner i andra hand. Jag gissar.
Kvinna 47 år

2016 Jun 5 Kl 20:53
Jag söker inte partner. Jag söker bara vänner. Men inte många vill bli vän med mig. För jag är annorlunda. Har lätta handikapp.
Jag brukar säga att jag har handikapp och då är det många som slutar vara vän med mig. De blir så rädda.
Jag är också en människa men jag har andra erfarenhet.
Har inget jobb heller. Men jag är på ett dagcenter.
Träffar lite folk där. Men ingen jag vill bli bän med. Bara lite kompis.