Känslan av misslyckande...

Känslan av misslyckande...

Avregistrerad Medlem

2013 Feb 5 Kl 15:39
Just nu känns det lite motigt och självförtroendet är på väg neråt.
Som skapare av den här sajten så möts vi av saker som ni medlemmar inte vet om.

Glädjen av att se hur den sakta men säkert växer för var dag som går är obeskrivlig. I dagsläget registreras mellan 5-10 nya medlemmar per dygn, vilket är en väldigt bra siffra med tanke på den något ”smala” målgruppen.

Vi vill ju inget hellre än att Bryt-ensamheten ska bli en mötesplats med medlemmar från alla hörn i hela landet. Men det är en omöjlighet att en så nystartad sajt har detta redan från start. Drygt en månad är inte så lång tid i marknadsföringsaspekt.

Mitt i all glädje så möts vi av missnöje från medlemmar som väljer att avregistrera sig med motiveringen: För få medlemmar…finns ju ingen i min stad… helt värdelös sajt… finns nästan inga inloggade… händer för lite…

När man får dessa väl valda ord ”kastade i ansiktet” så blir man ledsen.

Ja, vi vet att medlemsantalet än så länge är begränsat, men om folk avregistrerar sig för att det är för få medlemmar… hur ska vi då kunna växa och bli fler??? Jag förstår ärligt talat inte logiken! Dessutom är det helt gratis att vara medlem här så jag förstår inte varför man inte bara stannar kvar och inväntar fler medlemmar?

Jag vet att vi startat detta helt frivilligt... men det känns en aning otacksamt att driva sajten vidare med alla kostnader som det innebär för oss ägare, när vissa tydligen inte uppskattar det vi försöker göra. Det är inte gratis att driva en sajt på nätet, vilket ganska många verkar tro…

Vår förhoppning är ju att vi ska kunna driva runt det här skeppet med annonsintäkter… men vi är inte riktigt där ännu, det krävs fler medlemmar för att få igång det. Så fram till dess får vi lägga pengarna ur egen ficka helt enkelt. Detta gör vi naturligtvis med glädje… men som sagt… idag känns det lite motigt!

Vad vill jag med det här inlägget?

En stilla vädjan till våra kära medlemmar kanske…

Snälla, stanna kvar och ge Bryt-Ensamheten en chans att överleva och växa…

Ödmjukast
/Förgätmigej
Avregistrerad Medlem

2013 Feb 5 Kl 15:52
Du har helt rätt, sajten behöver medlemmar för att växa och om de hoppar av så blir det ju knappast fler! Dessutom händer inget om man inte själv är aktiv och bjuder till för då är det svårt för andra att bjuda till!

Jag önskar er lycka till, är tacksam för det jobb ni lägger ner!
Avregistrerad Medlem

2013 Feb 5 Kl 15:56
Tack Skogsmulle, ditt inlägg värmer i hela hjärtat!
Kvinna 62 år

2013 Feb 5 Kl 16:02
Citera (Förgätmigej * Feb 5, 2013 15:39)

Glädjen av att se hur den sakta men säkert växer för var dag som går är obeskrivlig. I dagsläget registreras mellan 5-10 nya medlemmar per dygn, vilket är en väldigt bra siffra med tanke på den något ”smala” målgruppen.

Vi vill ju inget hellre än att Bryt-ensamheten ska bli en mötesplats med medlemmar från alla hörn i hela landet. Men det är en omöjlighet att en så nystartad sajt har detta redan från start. Drygt en månad är inte så lång tid i marknadsföringsaspekt.

Mitt i all glädje så möts vi av missnöje från medlemmar som väljer att avregistrera sig med motiveringen: För få medlemmar…finns ju ingen i min stad… helt värdelös sajt… finns nästan inga inloggade… händer för lite…

Ja, vi vet att medlemsantalet än så länge är begränsat, men om folk avregistrerar sig för att det är för få medlemmar… hur ska vi då kunna växa och bli fler??? Jag förstår ärligt talat inte logiken! Dessutom är det helt gratis att vara medlem här så jag förstår inte varför man inte bara stannar kvar och inväntar fler medlemmar?

Jag vet att vi startat detta helt frivilligt... men det känns en aning otacksamt att driva sajten vidare med alla kostnader som det innebär för oss ägare, när vissa tydligen inte uppskattar det vi försöker göra. Det är inte gratis att driva en sajt på nätet, vilket ganska många verkar tro…

Vår förhoppning är ju att vi ska kunna driva runt det här skeppet med annonsintäkter… men vi är inte riktigt där ännu, det krävs fler medlemmar för att få igång det. Så fram till dess får vi lägga pengarna ur egen ficka helt enkelt. Detta gör vi naturligtvis med glädje… men som sagt… idag känns det lite motigt!

Ödmjukast
/Förgätmigej

Vi som är aktiva här är tacksamma mot dig och Cleppe . Det finns inga fler medlemmar i min kommun men vad gör det ? De kommer kanske .Om inte finns det ju många andra för mig att skriva till. Upp med hakan Förgätmigej ! Vi blir fler . kramar, Brytningstid
Kvinna 62 år

2013 Feb 5 Kl 16:29
Jag går in på sajten flera gånger om dagen och det betyder att jag gillar sajten annars hade jag aldrig varit inne så ofta.
Det finns människor som inte ger den en chans och då undrar jag hur tänker man?? Jag är helnöjd med sajten!Dessutom hur många sajtägare lägger ner sin själ på att svara både på meddelande och forum och bloggar?! Jag har då aldrig varit inne på en sajt där jag fått svar så snabbt som här.
Jag tycker dom ska ha en eloge för den här sidan,och jag tror vi är många som står bakom er! Ni klommer att bli stora!
Redigerat av Lillan54 2013 Feb 5 Kl 19:42
Avregistrerad Medlem

2013 Feb 5 Kl 21:06
För mig som verkligen vill ha 'riktiga' vänner ger er sida en strimma av hopp. Jag är väldigt tacksam för ert engagemang.
Avregistrerad Medlem

2013 Feb 5 Kl 21:55
Jag är tacksam för att sidan finns. Den erbjuder hopp om öppna dörrar. Om de inte finns just idag så kanske de kommer. Självklart stannar jag kvar på sajten för att se den utvecklas!
Avregistrerad Medlem

2013 Feb 7 Kl 11:32
Tack alla, vad gulliga ni är! Idag känns det bättre... hade en dipp när jag skrev inlägget. Men så är ju vårat liv ofta... vi ensamma... känslorna åker berg-o-dal-bana med oss hela tiden. Ena stunden känner man en enorm glädje och framåtanda... nästa sekund kan det bytas ut till rent bedrövligt pessimistiska tankar.

Tack för att ni finns och fyller min vardag med glädje!

Kram till er alla!
/F
Kvinna 52 år

2013 Feb 7 Kl 12:02
Citera (Förgätmigej * Feb 7, 2013 11:32)

Tack alla, vad gulliga ni är! Idag känns det bättre... hade en dipp när jag skrev inlägget. Men så är ju vårat liv ofta... vi ensamma... känslorna åker berg-o-dal-bana med oss hela tiden. Ena stunden känner man en enorm glädje och framåtanda... nästa sekund kan det bytas ut till rent bedrövligt pessimistiska tankar.

Tack för att ni finns och fyller min vardag med glädje!

Kram till er alla!
/F

hej vännen.
Saker måste få ta sin tid.Ungefär som att när jag skulle ringa dej.Människor som går ur för att det inte är så många medlemmar än kan ju fortsätta vara ensamma då.
Jag är i alla fall inne så mycket jag orkar ,Det tar ju tid att få igång en saijt så är det bara.vi har funnits en månad liksom.Det är inte lång tid alls.Framåt sommaren tror jag man ka se lite mera vad som händer.Jag kommer i alla fall fortsätta .vi ska väl så småning om fixa lite aktiviteter och sådant oxå .Då tror jag att det kommer att befästats att sajten finns för fler männisor i våra situationer.många kramar lottie
Avregistrerad Medlem

2013 Feb 8 Kl 13:09
Tack marre1970!

Kul att höra att ni chattar och tar kontakt... det är ju liksom det som är meningen med hela idén med sajten!
Kvinna 61 år

2013 Feb 8 Kl 22:55
det kommer bli bra så småningom
'Rom byggdes inte heller på en timme'

Den som raderar sig härifrån genast har antagligen räknat med snabba tillfredställelser för sina behov...inte bra tecken på en människa (enligt min spontana tolkning)
Avregistrerad Medlem

2013 Feb 9 Kl 08:46
Din 'spontana tolkning' kanske inte är helt riktig, som exempelvis jag raderade mig härifrån men återkom efter ett par dagar. Jag blev sårad av några här, det här är ingen 'datingsida' ( hoppas jag ) och en del människor som 'lider' av ensamhet kan vara , ska vi säga, lite 'känsliga'.

Vi är alla människor med känslor, både kvinnor OCH män.
Avregistrerad Medlem

2013 Feb 9 Kl 12:32
#ventusunum#

Nej, Bryt-Ensamheten är ingen traditionell dejtingsajt. Självklart kan man söka en partner här men tanken med det är att det bör finnas en röd tråd hos båda parter, dvs att man är ensam och kanske därför har svårt att hitta någon. Har man vänner och ett rikt socialt liv så är det nog bättre att regga sig på en vanlig dejtingsida.

Det du skriver om är ett intressant ämne... hur vi tolkar varandra... det finns en bra tråd att fortsätta den diskussionen i... Vi är olika...
Redigerat av Avregistrerad Medlem 2013 Feb 10 Kl 00:57
Avregistrerad Medlem

2013 Feb 9 Kl 19:24
Hej
Jag har precis hittat den här sida, och tycker att det är underbar att det finns människor som du som vill ge chansen till andra ensamma människor att mötas och prata om sin ensamhet och helt gratis.
Tack

Citera (Förgätmigej * Feb 5, 2013 15:39)

Ödmjukast
/Förgätmigej
Kvinna 61 år

2013 Feb 9 Kl 22:53
#ventusunum
Förlåt om du blev sårad av mitt inlägg; jag förstår din synvinkel och det var bra att du kom tillbaks hit igen, jag tror att en del av dom andra 'avhoppare' gör det också.
Undrar hur du blev sårad av en annan medlem här,- jag har vart så nöjd med att här verkar det vara en plats utan mobbning eller 'näthat' m.m. ..önskar verkligen att vi slipper sånt