Bortglömd

Bortglömd

Svartafåret

Kvinna 47 år

2016 Okt 17 Kl 13:13
Om inte en enda vän hör av sig för att säga grattis när man fyller år, är man fullständigt misslyckad som människa då?
Att jag sedan fick en tandborste i present av min sambo kan jag inte tolka på nått annat sätt än att jag är en misslyckad människa med dålig munhygien. Kanske är det därför folk håller sig undan mig… Ringer telefonen är det till 90 % försäljare, och kommer det ett sms är det Coop som påminner om rabatt på fläskfärs! Jag äter inte kött.
Å ena sida är min ensamhet självvald, jag har städat bort människor ur mitt liv, rätt många faktiskt. Så många att jag nu kan räkna mina vänner till tre stycken, men ingen av dem hörde av sig. Nu var det igen större överraskning. Jag har blivit luttrad av att fira och fixa fest för andra medans jag, till och med när jag fyller jämt, får ett sms. Självömkande martyr är väl inget personlighetsdrag man stoltserar med och skriver in i Cv:t, och misslyckad människa är inte bättre det. Men det kan kännas så ibland, att det är det man är. Speciellt runt födelsedagen.
Kvinna 55 år

2016 Okt 19 Kl 20:11
Jag vet hur det känns och jag tycker det måste få vara ok att vara ledsen över att man man har det ensamt. Jag själv är i samma situation. Kram och Grattis.. HURRA,HURRA,HURRA!!!!
Redigerat av zoe 2016 Okt 19 Kl 20:12
Man 43 år

2016 Okt 21 Kl 23:12
Tycker samma sak. Livet är ju både positivt och negativt. Ska vi dessutom titta på det hela rent biologiskt, har ju naturen försett oss med dessa känslor av en anledning. Människan är väl ingen förbannad robot heller. Sedan får man inte låta sig bli lamslagen av negativa känslor. (Dock lättare sagt än gjort) Tog mig några år att bli motiverad, efter vissa händelser i skolan. Ett mycket positivt omdöme från en lärare, tände min gnista igen. Fick tom ett antal MVG:n i kurserna den terminen. Hade aldrig tidigare haft det. Det rådet jag kan ge, är att göra det som man blir gladast av, som just motiverar en. Det ena ger det andra, som ger det tredje osv. Ett positivt ekorrhjul så att säga.
Tråkigt att personerna inte bjuder tillbaka någon gång. Brist på allmän hyfs, är vad det är.
Lyssnar ibland på Josh Grobans You are loved.
Kan rekommendera den. Har en passande text. En sådan röst med sådan känsla hör man sällan.
Grattis i efterskott.
Avregistrerad Medlem

2016 Dec 4 Kl 15:45
Det där med tandborsten låter som att er relation inte är jättebra. Kan rökningen vara "boven"?
Även med bra munhygien så påverkas andedräkten av rökandet.
Bara nåt som slog mig när jag kikade på presentationen.
I all välmening.
Lycka till!
Man 35 år

2016 Dec 4 Kl 16:01
Vad säger dina vänner om du föreslår något? Det kanske sitter i exakt samma situation som du och klagar i sin ensamhet på att du aldrig hör av dig
Avregistrerad Medlem

2017 Aug 30 Kl 20:45
Citera (Svartafåret * Oct 17, 2016 13:13)

Om inte en enda vän hör av sig för att säga grattis när man fyller år, är man fullständigt misslyckad som människa då?
Att jag sedan fick en tandborste i present av min sambo kan jag inte tolka på nått annat sätt än att jag är en misslyckad människa med dålig munhygien. Kanske är det därför folk håller sig undan mig… Ringer telefonen är det till 90 % försäljare, och kommer det ett sms är det Coop som påminner om rabatt på fläskfärs! Jag äter inte kött.
Å ena sida är min ensamhet självvald, jag har städat bort människor ur mitt liv, rätt många faktiskt. Så många att jag nu kan räkna mina vänner till tre stycken, men ingen av dem hörde av sig. Nu var det igen större överraskning. Jag har blivit luttrad av att fira och fixa fest för andra medans jag, till och med när jag fyller jämt, får ett sms. Självömkande martyr är väl inget personlighetsdrag man stoltserar med och skriver in i Cv:t, och misslyckad människa är inte bättre det. Men det kan kännas så ibland, att det är det man är. Speciellt runt födelsedagen.

Det där är ju inga vänner skulle kalla såna för fiender jag har rensat hela min lista. så nog kan jag allt hålla med dig att det är hur sjukt som helst. det håller sig alltid borta när det är en själv som fyller år eller nått, men du är inte misslyckad, de är de själva som visar för dig hur dumma de är. som bara tänker på sig själva det kan jag kalla för egoister, om du vill veta så kan du faktiskt ta och skölja med kokosolja det brukar rensa munnen från bakterier men sen när du känner att du vill spotta ut detta så skall du ta och göra det i en papperskorg och om du vill ha vita tänder kan du ta 1 tsk kokosolja, 1 tsk gurkmeja och några droppar pepparmynta och blanda detta i en mugg eller nått så kan du använda det som tandkräm du kommer få bättre munhygien, så kan de komma och gnälla så¨bäst det vill efter detta.. du kan också leta fram om detta med kokosolja det gör mer nytta än alla gnällspikar i världen.. så stå på dig.. vet hur det är att få höra en massa skit från alla..så jag gav igen genom att köpa riktigt stora bestick som gaffel,kniv och sked..kan bara säga det var mer en tyst på dem efter som det var storätare.
Jag själv är hel vegan och tål inte ens äta kött eller animalisk föda. så du skall stå på dig du vet ju vem som har rätt..ha en bra kväll nu är det sängen för min del.. //Delixa