min kropp dog inte jag

min kropp dog inte jag

sagah666

Kvinna 52 år

2016 Dec 2 Kl 03:06
hej min kropp dog för ca 2 år sedan ..den sa adjöss o goodbye..nu har du misshandlat mej noog...så nu är det dags att ta hand om dej ...

jag jobbade dygnet runt , journätter olidliga pass, helger..jag tillät detta trots jag visste att detta var fel...helger 3 på raken ...timvikarie ....lss omsorgen ...njäee snarare ...vi kör sluut på dej...

arbetsskada i ryggen, två kotor trasiga, ett diskbråck samt att kors o ländrygg släppte från sitt fäste....

efter två år sitter jag här med värk smärtstillande som inte hjälper...o försöker komma tillbaks....har inte ens kunna gå stå sitta...kan jag inte idag heller så bra...tränar o tränar...en dag i taget....säger dom..ibland så vill jag bara lägga mej o aldrig mera vakna ...o det är när värken tar över...o jag brukar tänka...fan fan fan ..jag har väl alltid varit en god snäll person...o ändå såå drabbad av sjukdom.....jag har op bort tumörer bla en hjärntumör o så nuu ryggen..
Kvinna 56 år

2016 Dec 2 Kl 14:02
Stackare där. Det hjälper ju inte förstås men kan ändå vara en liten tröst i det onda. Jag vet hur du har det när det hela jävla tiden gör ont. Jag har inte jobbat på många år på grund av sjukdom så dels den saken plus att det hela tiden ska vara ett pusslande med vad man förmår att göra ena eller andra dagen kan göra att man tappar livslusten och självkänslan ibland. Min rygg är också ett kapitel för sig, i ryggraden finns inga legeringar kvar mellan kotorna så det skaver liksom emot i stället. Bra att du har din hund i alla fall till tröst, glädje och sällskap, då har du ju också en anledning till att röra på dig varje dag. Jag har två och det är jag enormt glad för.
Kvinna 34 år

2016 Dec 2 Kl 17:56
Men oj! Så mycket kvar av livet och redan bränt ut kroppen. Va jobbigt! Tyvärr lär det bara bli fler och fler som tvingas jobba tills man är helt slut i både kropp och själ. Det ska inte behöva vara så. Ta hand om dig!