varför ser vi ensamhet som ett misslyckande ?

varför ser vi ensamhet som ett misslyckande ?

sagah666

Kvinna 52 år

2016 Dec 10 Kl 00:39
Hej vi föds som ensamna individer ....jag förstår inte varför vi ska se ensamhet som en pest eller sjukdom egentligen , vore det inte för media o samhället så skulle vi som klarar av att vara med oss själva vara de starkaste i samhället!!

Det finns inget fel i att välja enasamhet, det finns inget fel att du eller ni inte har 3000 vänner som ni ändå aldrig hinner med att bry er i....eller springa ute o kindpussa folk på krogen för att vara med i nåt som egentligen inte betyder nåt

jag har växt upp med äldre syskon som totalt skiter i mig, vänner som jag förorat pga avund eller vi har växt ifrån varandra ....svarsjuka,,,u name it...inte faaan sitter jag o väljer att tycka synd om mig själv...

jag har flyttat runt rest massor fått barn ...haft många förhållanden ..haft djur ....jag har levat ..

det jag vill säga är att ensam är stark ....det bara är så----ensam kanske inte är så skoj men man kan hitta sig själv i det.....jag njuter av min ensamhet ..jag har sluppit alla energitjyvar ..alla egentligen som bara tagit tid aldrig gett nåt....jag har hittat mej ....jag gör saker idag som jag gillar ..jag ser ut som jag vill göra....jag har skapat ett liv som jag trivs med....o det är utan att folk ska stå där o lägga sig i..

de vänner jag har o vill ha är sådana som har nåt att tillföra eller ge mig som person ..jag vill inte ha folk som bara söker drama ...eller falska vänner vad faan ska jag med det till?

jag har väl oxå undrat varför jag inte badar i vänner o såå...men som sagt avund svartsjuka o att man flyttat o rest mycket.....jag bröt mitt mönster o ville se världen ....ska man straffas för det då eller`

nope ...se ensamheten som en styrka kram
Man 40 år

2016 Dec 20 Kl 09:17
Om ensamhet är självvald är den bra, om den inte är det är den dålig. Det tycker jag.