Vi är olika...

Vi är olika...

Lillan54

Kvinna 62 år

2013 Feb 6 Kl 07:05
Jag tänker mest på hur man t.e.x bemöter varann på en sajt.Jag tror att kvinnor är mer misstänksamma än män oftast.
Kanske beror det på att vi måste vara försiktigare.
Kvinnor vill nog oftast ha en längre kontakt via sajten/nätet innan dom träffas och umgås speciellt om det är en man dom fått kontakt med.
Som kvinna får man en del skamliga förslag,jag vet inte hur det är med er män om ni oxå råkar ut för det?
Om en man tar kontakt och börjar med att han vill träffas eller höras via telefon på en gång så blir negativt tyvärr.Då blir man misstänksam.
Män är däremot mycket bättre på att inte krångla in sej,analyser kanske inte lika mycket som en kvinna.Har ett lugnare sätt om en situation uppstår där man måste vara logisk och handlingskraftig.Så kan väl även kvinnor vara, men som jag upplevt det så överlag så är det männen som är det.
Avregistrerad Medlem

2013 Feb 6 Kl 08:44
Jag tycker att det är bra att kvinnor är försiktiga och väntar lite.
För det finns massor av män som är lite väl konstiga och som bara söker en sak...Men det finns precis lika många kvinnor som är konstiga på dessa forum. Varför skulle bara män vara detta ?
Jag vet och har stött på massor av kvinnor som inte ens svarar på trevliga och seriösa brev..Kvinnor som bara slutar svara efter några trevliga mail.
Kvinnor som är smbo eller kvinnor som med söker sex eller är rätt otrevliga.
Sedan finns det kvinnor med som sitter med pryskiska besvär eller utger sig för att vara någon annan än de är..Så det finns alla varianter.
Visst ska man analysera och tycka men det får ju inte bli som så att man väntar i mån eller år som vissa gör. Tcker med att många tjejer är dåliga på att skriva en egen press utan många sitter med färdiga mallar.

Så det är inte lätt heller att vara en seriös man där man försöker och försöker få till seriösa och vettiga dialoger från tjejer som hellre sitter på nätet som tidsfördriv/livsstil och ett beroende än att söka seriöst och ge varann en chans. Respekten och ödmjukheten mot varann på nätet är inte den bästa kan jag lova..Har då ändå testat en del sidor där de flesta klagar och tycker synd om sig..Nog lite förlegat detta
Avregistrerad Medlem

2013 Feb 6 Kl 08:53
Det krävs ju två för en dialog. DÄr båda bjuder till i seriösa möten och dialoger. Där man umgås med varann i vardagen och lär känna varann i möten..Detta är bara en ilision där verkligheten oftast är en annan.
Får ofta mail från tjejer som inte ens har läst min sida. Där de frågar om saker som står tydligt i min profil. Det är nog så att de flesta klickar runt på måfå lite och med en axelryckning. Där man inte lägger så stort intresse på det hela..Utan det handlar nog mera om att regga sig på så många ställen som möjligt för att synas lite och bli bekräftad. Sedan sker inte mera utan när man tröttnar så dyker man upp i ett nytt forum..Så var är alla som vill ses irl där man kanske vill ska något ihop..Alla är obekväma i början men efterhand så blir man du med varann om tycke uppstår..Inget kommer på en dag och kärlek börjar med vänskap och med en dag i taget. Men många vill gärna ha reservutgångar och hemliga vänner i olika forum. och oftast stöter man på samma människor i olika forum när man kollar runt lite..En inre krets som huserar på en 500 personer ca som sitter på de stora forumen år efter år med samma ältande om var är mr right...Han med stort H eller mr Perfekt.
Sedan är alal så glada och positiva..Jordnära med skinn på näsan..Alla tränar och reser..Ja man kan dra en röd tråd genom de flesta profiler..Rätt trist i längden när folk inte sticker ut emd något eget. Något de kan stå för.
Kvinna 62 år

2013 Feb 6 Kl 09:02
Jag har inte råkat ut för några skamliga förslag på den här sidan så därför känns det så bra att vara här.Däremot på andra sidor där män låtsas vara kvinnor.Jag hade en gång en lång kontakt med en "kvinna" som visade sej vara man och när vi så småningom kom fram till att vi skulle höras på telefon så var det alltså en man och sen fick jag till slut byta telefonnummer för han ringde varje dag och var gräslig i sitt ordval.Så man kan aldrig veta om det är en kvinna eller man när man får kontakt med någon,men förhoppningsvis är dom flesta ärliga och det visar ju sej förr eller senare.
Avregistrerad Medlem

2013 Feb 6 Kl 09:40
Därför är det viktigt att inte sprida runt till allt och alla att denna sida finns även om viss pr behövs..Så att det inte kommer hit för många oseriösa människor...Det skulle bara förstöra sidan och det skulle inte komma något vettigt ut av det...Då blir det mest dravel om inget där de djupare dialogerna försvinner...På vissa sidor som mp och ek.Match och liknande där ältas samma frågeställningar mån efter mån/ år. Ger liksom inget i längden.
Ja du lillan jag fick med ett foto på en tjej som var minst 20 år äldre än det hon hade eller har som profilfoto...Så det det finns många människor som bara suger energi av andra med att vara falska och oärliga på alla sätt.
Så man ska ha bra tålamod och ork att sitta och försöka få fram vettiga samtal med folk...Tyvärr så tar det alldelses för lång tid att få grepp om folk vem de är....Det är ju alltid mötet som avgör om man vill gå vidare med varann..Hur många gånger vi än besöker varann här eller hur många mail vi än skriver..irl är oftast en helt annan än att sitta här där kroppspråk och utstrålning försvinner.Dofter och blickar.Mimspel.Talet mellan varann och ordförådet mellan varann.
Kvinna 62 år

2013 Feb 6 Kl 15:17
ja fast samtidigt så tror jag det är bra att det kommer medlemmar för sajtens skull.
Nu är vi väl i olika situationer du och jag.Jag söker endast vänner och du söker väl även partner?
När jag träffade min sambo så var det genom internet och jag tyckte att jag kunde läsa hur han var utav att endast maila till varann i början och det stämde.Men man kanske känner annorlunda som tjej,vi är ju som sagt var olika både kroppsligen och mentalt och vi tjejer måste vara lite försiktiga,många killar kanske tröttnar då??? Jag vet inte.
Kvinna 62 år

2013 Apr 20 Kl 14:48
Jag funderar på om män pratar om känslor med andra män lika ofta som vi kvinnor pratar om känslor? En kvinna har nog lättare att säga:nu är jag ledsen eller liknande.Kanske är det oxå så att pratar vi kvinnor känslor går vi mer in på djupet och bollar fram och tillbaka om vissa saker,vi pratar nog längre om en och samma sak än en man gör,det är vad jag tror och har upplevt.Nu gäller det kanske inte alla män eller kvinnor men övervägande så tror jag att det är så.Ibland rör vi tjejer nog till det lite för mycketmän säger det dom ska och sen är det liksom bra.Rätta mig om jag har fel
Man 50 år

2013 Apr 21 Kl 19:52
Jag tror du har en poäng där Lillan54, men jag tror att det finns fler orsaker till att vi är som vi är. Dels den ryggsäck vi fått av våra föräldrar som till en del format oss till de personligheter vi är och dels de erfarenheter vi har fått och det vi upplevt under våra liv. Vissa människor gillar att dyka djupt ner i diskussionerna andra gillar att "plaska på ytan". Men jag vet av erfarenhet att man kan få vara med om en förvandling. det beror på hur starka remmarna är som du har på din ryggsäck. Ibland måste även den ytliga människan se sanningen i vitögat och våga dyka på djupet. Känsla är euforisk när man plockat ur ryggsäcken, kastat bort det "jobbiga" efter en bearbetning, satt på nya remmar och påbörjat en ny, förhoppningsvis bättre, vandring på livets väg.
Kvinna 62 år

2013 Apr 21 Kl 22:33
Många har trotsallt hittat livskamrat via nätet, men känner flera som har gjort det många gången; - kan beror på att dom har inte tagit det sanssat eller att det 'finstilltta' kan inte förmedlas via texter eller telefonsamtal.
Dialog är ändå det viktiga i alla förhållande och då tror jag att man kan börja med mailer
Kvinna 53 år

2013 Apr 21 Kl 23:31
jag känner åtminstone 2 par som träffats över nätet.
Kvinna 62 år

2013 Apr 22 Kl 08:26
Ja vissa har svårare att öppna sig än andra,har väl som du säger Mas42 med både personligheten och uppväxten att göra.Men det är väldigt intressant tycker jag när män pratar om känslor osv och även när kvinnor gör det förståss.Fast männen gör det inte så ofta därför kan man bli lite förvånad och nyfiken när en man gör det kan jag känna.
Jag tycker man lär känna varann genom nätet på ett annat vis på något sätt.Där får man höra tankar och funderingar mer,i allafall i början av en kontakt och på det viset kan man lära känna varann även om man aldrig träffats.Kanske både på gott och ont med nätvänskap men det kan leda till nått bra förhoppningsvis.
Kvinna 58 år

2013 Apr 22 Kl 09:59
Intressant att läsa era inlägg.
Jag tycker att det är synd att generalisera. Viktigare att verkligen uttrycka vad var och en är ute efter för sorts kontakter och verkligen läsa igenom vad den andre vill få ut av det. Alla kanske inte vill träffas IRL...
En bild säger ju mer än tusen ord - och där bild saknas blir det lite svårare att förstå vad en eventuell kontakt ska kunna leda till för resultat.
Världen är full av anononyma människor. Här gäller det väl i stället att berätta vilka vi är på något trevligt sätt. För att finna gemensamma beröringspunkter.
Enbart ensamhet är kanske inte att räkna som skäl till dialog, oavsett forum.
Kvinna 62 år

2013 Apr 22 Kl 11:11
Majoriteten är väl så att män har svårare att prata känslor osv än kvinnor,sen är det säkert många män som kan det oxå,och många kvinnor som inte kan.Men av min erfarenhet så är vi kvinnor mer "pratiga"
Avregistrerad Medlem

2013 Apr 22 Kl 12:17
Citera (Lillan54 * Feb 6, 2013 9:02)

Jag har inte råkat ut för några skamliga förslag på den här sidan så därför känns det så bra att vara här.Däremot på andra sidor där män låtsas vara kvinnor.Jag hade en gång en lång kontakt med en "kvinna" som visade sej vara man och när vi så småningom kom fram till att vi skulle höras på telefon så var det alltså en man och sen fick jag till slut byta telefonnummer för han ringde varje dag och var gräslig i sitt ordval.Så man kan aldrig veta om det är en kvinna eller man när man får kontakt med någon,men förhoppningsvis är dom flesta ärliga och det visar ju sej förr eller senare.

Med all respekt... Blev det inte uppenbart i skrift att der var en låtsaskvinna du hade att göra med?
Kvinna 62 år

2013 Apr 22 Kl 13:09
Dom som gör detta kan vara väldigt skickliga och har tagit efter kvinnor i deras sätt att skriva men detta var i början av min kontakt av internetvärlden.Tyvärr kan det bli bli så att man blir misstänksam mot alla och så får det inte bli,utan man ska vara uppmärksam och ska man ha telefonkontakt kan man ju ringa anonymt första gången.