Vi är olika...

Vi är olika...

Man 50 år

2013 Apr 22 Kl 14:14
Personligheten kan man väl påverka lite, den man söker kan man ju inte direkt påverka,på sin höjd kan man få den intresserad. Det är väl sedan som "det stora jobbet börjar" hitta gemensamma saker eller hitta de egenskaper som verkar intressanta. Har man sedan tur att hitta en person "på samma våglängd" och personkemin känns bra, kan det bära iväg i stort sett vart som helst.. Genom att våga ta kontakt, deltaga i en chatt eller skriva brev eller lägga ut ett kort på sig själv, är man en vinnare i mina ögon, vet ju inte hur mycket vånda och uppoffring som den "andra" ha lagt ner på att "våga ta kontakt" på de olika sätten som finns på den här sidan. Vart det sedan leder till står väl skrivet i stjärnorna, om ens där....
Kvinna 62 år

2013 Apr 22 Kl 18:52
japp
Avregistrerad Medlem

2013 Apr 23 Kl 09:50
Citera (Lillan54 * Apr 22, 2013 13:09)

Dom som gör detta kan vara väldigt skickliga och har tagit efter kvinnor i deras sätt att skriva men detta var i början av min kontakt av internetvärlden.Tyvärr kan det bli bli så att man blir misstänksam mot alla och så får det inte bli,utan man ska vara uppmärksam och ska man ha telefonkontakt kan man ju ringa anonymt första gången.

Precis. Det låter klokt. En hälsosam skepsis är nog bra även om den inte får gå till överdrift. Merparten är människorna man möter är ju trots allt ärliga. Iallafall vill jag tro det
Kvinna 62 år

2013 Apr 23 Kl 10:07
Ja det tror jag oxå att dom flesta är ärliga,sen beror det väl lite på vilka sajter man är inne på om det är genom internet man söker vänner eller partner.Den här sajten är förträffligt bra,för än så länge har jag inte stött på någon som beter sig illa, så det är man glad för.
Man 57 år

2013 Apr 23 Kl 12:09
Citera (Lillan54 * Apr 23, 2013 10:07)

Ja det tror jag oxå att dom flesta är ärliga,sen beror det väl lite på vilka sajter man är inne på om det är genom internet man söker vänner eller partner.Den här sajten är förträffligt bra,för än så länge har jag inte stött på någon som beter sig illa, så det är man glad för.

Tror åxå de flesta är ärliga, problemet kommer när den man träffat någon som inte själv riktigt vet vad han/hon vill.
+ att det finns omständigheter som man inte styr över i livet, vilket kan komplicera allt och lite till.

Kan man inte hantera ensamheten hur ska man då kunna kontrollera "kärleksruset" så att säga...

Man vill ju så gärna finna " tvåsamheten" och de gäller nog alla

cool
Kvinna 62 år

2013 Apr 23 Kl 13:42
Ja det kanske blir en jobbig balansgång att hitta sig själv och även hantera sin nervositet,Men man ska försöka,för hellre ett par smällar av misslyckande än att inte göra nånting alls och sen sitta och gräma sig att man inte tog chansen,det blir man inte lycklig av.