Ensam ? Är det nåt fel på dej ?

Ensam ? Är det nåt fel på dej ?

Avregistrerad Medlem

2017 Mar 5 Kl 23:17
VA ?

Så känns det som många frågar sej om mej som har inte varit ihop med någon man på 6 år.

De letar fel för en kvinna kan väl inte vara ensam, en kvinna behöver inte vara ensam......

Tar man bort sex och sprit ..... ja då blir man ensam i Sverige.

Man behöver inte var konstig på nåt vis utan att så mycket handlar om dessa två ämnen om man skall få en partner.

Jag får inte ens en vän ........ nej, det var inte sant .... jag har fått en kvinnlig vän som samlade på vänner eller de hon tyckte behövde en vän som en välgörenhet.
Mitt människovärde sjönk när hon offrade sin tid på en hon tyckte synd om.

Har varit med i de ensammas förening en sommar men när vi skulle gå ut och äta var det alltid på lyx-krogar.
Jag hade inte råd med det just då när jag hade bara socialbidrag innan jag fick pension som är nån 1000-lapp mera.

Var med ett gäng unga på roliga saker men jag var ensam mormor till alla den äldsta i gänget var 35 år yngre än mej.

Visst kan jag vara med ungdomar men inte varenda gång jag vill göra nåt roligt. Visserligen var alla studenter så det var inte dyra fester eller uteställen.

Jag dansar inte för jag har atros i knäna och knäha kan sticka iväg ur sina hålor om jag inte tänker på var jag placerar fötterna. Jag kan springa för då tänker jag på var jag placerar fötterna.

Kan man inte bara grilla ute ett gäng efter 60 ?

Måste det vara så konstlat när man möts i en grupp ?
Måste man ha häftiga aktiviteter a la grisfest ?

Kan bara inte träffas och gå en tipsrunda ?

jaaa..... bara sitta på en ljugarbänk i solen som snart är här.

Jag lider fruktansvärt av ensamheten när jag inte har någon familj som bryr sej om mej.

Alla släktingar är döda då jag var en av de yngsta då min mamma var 42 när hon fick mej.

Liiiiiiiiiiider av ensamheten...... och snart är det vår och allt det vackra......
Kvinna 46 år

2017 Mar 6 Kl 21:56
Det kan vara jättesvårt att hitta ett sammanhang som passar...jag har nu bestämt mig för att leta och försöka, enträget. Jag är med i en kör i kyrkan och där har jag ju lärt känna människor, så jag kan prata en stund, även gå på gudstjänster och träffa dem vid kyrkkaffet. Det svåra tycker jag är att hitta någon det verkligen stämmer med så att man kan bli vänner på riktigt, som ringer och bryr sig och vill höra hur det är. Ingen ringer mig... Jag har upptäckt att Svenska Turistföreningen och Naturskyddsföreningen ordnar små vandringar och annat, kanske kan vara värt att kolla upp för alla som inte vill gå ut på krogen. Läsecirklar, stickcaféer finns också.

Och inte måste man ha en man! Jag levde i äktenskap 17 år, och sedan när jag kände mig för ensam så började jag dejta och det slutade med ett förhållande på 1 1/2 år. Men jag satt bara hemma och väntade på att han skulle kunna umgås. Det var inte bra och när det tog slut så hade jag ju inte kvar honom som vän. Bättre då att försöka hitta gemenskap och vänner som varar. Lycka till och ge inte upp!
Avregistrerad Medlem

2017 Mar 6 Kl 22:41
Jag är mer för att finna en kill-kompis som kan hjälpa mej med saker i livet som är svårt att göra själv.

Som att gå ut och gå längs med stranden en varm kväll för det går inte ensamt då man kan bli trakasserad av fulla eller unga vildingar.

Att kunna gå ut och äta på kvällen.

sen det praktiska med att kättra upp på stegar och räcka saker när jag bara är 158 cm kort.

Sen saknar jag nån att följa med mej till läkare och sjukhus för jag blir utsatt för kränkande behandlingar på sjukhuset när de märker att man är ensam.

En gång höll de på att ta mitt liv på sjukhuset för att ingen kom och hälsade på mej när jag låg inne över Julen.

Jag kunde inte gå upp då allt mitt skinn på ena benet hade ramlat av men ändå tvingade de mej att gå på toa med det benet.

Jag fick bara kokt potatis att äta under Jul då jag var bunden till sängen. En kvinna räddade mitt liv genom att smuggla in näringsdryck ett pass när hon jobbade.

Hade jag haft någon så hade jag kunnat sagt till vad som skedde med mej och denna hade sagt till om att ge mej mat och nåt så att jag kunde kissa liggande i sängen.

Jag är rädd att bli gammal och bli behandlad illa när jag är totalt ensammen.
Man 45 år

2017 Mar 9 Kl 20:07
Det stämmer bra det där med vad folk säger om kvinnor, att de minsann inte behöver vara ensamma. Så är det nog. Men vadå, det krävs ju lite mer än att bara ta den första bästa. Om det ska vara något seriöst.
Men i dagens samhälle verkar det nästan skamligt om man inte är tillsammans med någon. Jag skilde mig sommaren -15 och har inte haft något stadigt sedan dess. Nu får man höra titt som tätt på jobbet, "hur går det med brudarna då?", "har du träffat någon än?". Det börjar bli rätt tjatigt att höra på.

Trist att höra om det dåliga bemötandet på sjukhuset. Jag har sett och hört en del också. Det värsta jag har bevittnat är nog en äldre man som ropade på hjälp. När det väl kom en sköterska eller vad hon va, så förklarade han att han va kissnödig och behövde gå på toa. Då säger hon bara att, vi har inte tid med dig, du får kissa på dig. Jag blev så jävla förbannad.
Hade det varit jag, då hade jag vänt mig på sidan och pissat på golvet.
Kvinna 52 år

2017 Mar 11 Kl 16:43
Citera (PatrikS * Mar 9, 2017 20:07)

Det stämmer bra det där med vad folk säger om kvinnor, att de minsann inte behöver vara ensamma. Så är det nog. Men vadå, det krävs ju lite mer än att bara ta den första bästa. Om det ska vara något seriöst.
Men i dagens samhälle verkar det nästan skamligt om man inte är tillsammans med någon. Jag skilde mig sommaren -15 och har inte haft något stadigt sedan dess. Nu får man höra titt som tätt på jobbet, "hur går det med brudarna då?", "har du träffat någon än?". Det börjar bli rätt tjatigt att höra på.

Trist att höra om det dåliga bemötandet på sjukhuset. Jag har sett och hört en del också. Det värsta jag har bevittnat är nog en äldre man som ropade på hjälp. När det väl kom en sköterska eller vad hon va, så förklarade han att han va kissnödig och behövde gå på toa. Då säger hon bara att, vi har inte tid med dig, du får kissa på dig. Jag blev så jävla förbannad.
Hade det varit jag, då hade jag vänt mig på sidan och pissat på golvet.

Håller helt med er alla om att det självklart inte är något "fel" eller konstigt att inte ha en relation. Om man nu tycker det är tråkigt själv är det ju ett problem, men det är ju verkligen inte omgivningens sak att lägga sig i. Troligen gör det de utifrån ett behov av känna sig "bättre" på något plan. Speciellt att vara singel och prata om att man tex haft en bra/rolig helg har jag varit med om att folk blir provocerade av.. Eller när man inte har barn och jobbiga människor störs av att man gör saker på fritiden, som de själva inte har tid med. Varför jämföra och tävla socialt som vuxen människa, det övergår mitt förstånd och jag undviker folk som håller på så. Trist att höra om dina arbetskamraters beteende PatsrikS, förstår att du blir trött på tjatet. Som sagt, otroligt omoget.
Man 45 år

2017 Mar 12 Kl 19:25
Precis. Man behöver inte hoppa från den ena relationen till den andra. Det får ta den tid det tar. Det blir när det blir. Det går liksom inte stressa fram något sånt.
Jag är inte jätteroad av att vara ensam nu efter att det gått en tid. Men inget jag lider av.
Men ibland tror jag att man jobbar på ett jättedagis och har småbarn runt om sig. Det är jämförelser med allt från hur man har det på fritiden till hur mycket man får i lön. Är hyfsat less på att höra sånt hela tiden. Men det är bara till att slå på dövörat då Geona1968
Avregistrerad Medlem

2017 Mar 12 Kl 19:54
Citera (PatrikS * Mar 12, 2017 19:25)

Men ibland tror jag att man jobbar på ett jättedagis och har småbarn runt om sig. Det är jämförelser med allt från hur man har det på fritiden till hur mycket man får i lön. Är hyfsat less på att höra sånt hela tiden. Men det är bara till att slå på dövörat då Geona1968

Det är intressant vad ni killar har för problem med kvinnor hur de svarar och säjer till er.

Jag har mest svårt med att det bara skall prata sex med män annars dör samtalet på nätet ut. ( och det kan det gärna göra fast jag har annat att göra en skriva till nån som efter ett tag visar sej inte vara vad han sa från start )

Jag vill gärna ha en gammaldags brev-växling innan Internets tid i mitten av 90-talet.

Vi skrev inte om sex. Vi skrev mer om vad vi gjorde och vad våra intressen var för att se om man stämde i intressen och inte i sex.

Jag träffade min dotters pappa via brev-växling och vi brev-växlade utan sex-ord i breven för några veckor tills han åkte de 10 milen på motorcykel hem till mej och vi åt stekt strömming på knäckebröd för jag hade inga pengar. Sen gick vi ut och han bjöd mej på en pizzeria.

Vi bodde ihop i 16 år och är vänner ännu ...inte umgås men kan ringa till varandra nån gång

För en ex skall vara en ex och skall INTE ingå i det nya förhållandet ...man måste om man har små barn ihop men då skall det vara i barnens intresse enbart.

Jag har gjort det misstaget att blanda in ex-et i ett nytt förhållande och det blev som om de var ihop istället ! De gick ut ihop och festade och jag fick ta hand om spyorna när de kom hem.
Man 45 år

2017 Mar 12 Kl 20:54
Men du, nu hänger jag inte med riktigt AnnaEva. Du citerar det jag skrivit om hur det snackas på mitt arbete. Men i ditt svar handlar det om vad "vi" killar har för problem, hur tjejer skriver till "oss".
Det känns som att jag blir en aning dömd för något jag inte skrivit om.

Tråkigt att du råkat ut för den typen av killar, som bara vill komma till sex. Men jag kan med handen på hjärtat säga dig, att jag har ALDRIG börjat prata sex med en kvinna först. Har det kommit till den punkten, då har det alltid varit kvinnan som börjat prata om det. Jag har inga problem med det dock, om det är på ett seriöst plan. Det är liksom helt naturligt.

Min senaste dejt var jag på i onsdags förra veckan. Vi hade skrivit med varandra i ett par månader. Inte yppat ett enda ord om sex. Och vi lyckades hålla samtalet igång. Så du har fel i det att alla män är så.
Redigerat av PatrikS 2017 Mar 12 Kl 20:55
Avregistrerad Medlem

2017 Mar 12 Kl 21:27
Citera (PatrikS * Mar 12, 2017 20:54)

Men du, nu hänger jag inte med riktigt AnnaEva. Du citerar det jag skrivit om hur det snackas på mitt arbete. Men i ditt svar handlar det om vad "vi" killar har för problem, hur tjejer skriver till "oss".
Det känns som att jag blir en aning dömd för något jag inte skrivit om.

Tråkigt att du råkat ut för den typen av killar, som bara vill komma till sex. Men jag kan med handen på hjärtat säga dig, att jag har ALDRIG börjat prata sex med en kvinna först. Har det kommit till den punkten, då har det alltid varit kvinnan som börjat prata om det. Jag har inga problem med det dock, om det är på ett seriöst plan. Det är liksom helt naturligt.

Min senaste dejt var jag på i onsdags förra veckan. Vi hade skrivit med varandra i ett par månader. Inte yppat ett enda ord om sex. Och vi lyckades hålla samtalet igång. Så du har fel i det att alla män är så.

Jag läste dåligt på det....sorry

Jag menar inte att ALLA killar gör så men alla de som jag har fått mail från men inte på denna sida för ingen skriver till mej här.

Anser denna sida är lugn...lite för lungt för mej men bättre det än dessa oseriösa folk på andra datingsidor.

Jag har varit single i 16 år och har betalt medlemsavgift på många datingsidor då jag lider av ensamheten.

Alla äldre singel kvinnor som pratar med trivs med sin ensamhet men det gör inte jag.

anar några svara så men känner sej inte så men de flesta kvinnor som är single har nog gett upp.

Jag vill inte ha en man i hemmet om man inte bor stort men en särbo kan jag tänka mej.

Det lät kanske att jag drog alla män över samma kam men så menade jag inte.

Ber om ursäkt Patrik.
Man 45 år

2017 Mar 12 Kl 22:32
Ursäkten är godtagen AnnaEva, ingen fara. Det händer nog alla ibland att man missuppfattar.
Det är sant att den här sidan ärt lite väl lugn, synd för jag har hört att det var mer fart i den förr. Men det var nog före min tid.
Jag vet att det finns ett stort antal män som beter sig illa på dejtingsidor, tyvärr. Det är riktigt pinsamt om man tittar i såna grupper på Facebook t.ex.
Jag har också varit betalande medlem på dejtingsidor, men har slutat med det nu. Dags att göra som på den gamla goda tiden, gå ut i verkligheten och träffa folk.
Men vi får hålla tummarna att vi hittar någon till slut. Man får försöka vara optimist och inte anstränga sig så mycket.
Återigen, ingen fara. Ha en bra kväll.
Avregistrerad Medlem

2017 Mar 12 Kl 22:39
Våren är här och ingen att vara med på de långa promenaderna jag går på när det inte ligger snö eller is på marken.

Har 4000 folk på Facebook men inga riktiiga vänner som jag kan åka och hälsa på.

Facebook ger bara mer ensamhet när jag ser att folk är där men det pratar inte med mej trots att jag sänder mycket meddelanden till dom och trycker "like"

Här kan jag vara och få svar iallafall.
Man 45 år

2017 Mar 12 Kl 23:22
Jag känner igen en del i det du skriver om Facebook.
Det är verkligen inga riktiga vänner om de inte ens orkar svara på det man skriver. Dessa är det lika bra att sluta försöka ta kontakt med, men även ta bort dem som vänner. Om de nu bara gör så man känner sig mer ensam.
Det är bra att det finns alternativ, som den här sidan. Om vi kunde komma på ett bra sätt att få igång den igen.
Kvinna 52 år

2017 Mar 14 Kl 19:23
Gillar inte Facebook heller längre. För ett par år sen tyckte det var ett kul sätt att hålla lite ha kontakt med såna som man kanske inte direkt ringer ofta eller träffar annars - gamla arbetskamrater, barndomskompisar och sånt.
Men som Facebook nu syns bara de som gör många uppdateringar hela tiden i flödet på ens wall-ju mer man skriver desto mer syns det på ens vänner "väggar" har jag märkt.
De (som jag tex) som använder Facebook ganska lite missar man alltså lätt. Kan vara en förklaring om man känner sig ignorerad, AnnaEva

Sant Patrik, man får slå dövörat till ibland Kul med dejt, hoppas det blir trevligt
Edit: Sorry, läste fel- såg nu att du redan varit på dejt
Redigerat av Geona1968 2017 Mar 14 Kl 19:33
Avregistrerad Medlem

2017 Mar 14 Kl 21:33
För min del så känns det som att mina släktingar bara spionerar på mej för de inte har några egna liv.

De skriver aldrig till mej.

Jag har hittat kusiner som jag inte har träffat på 40-50 år på Facebook och trodde att jag nu fick en familj men nej.

Jag hittade min egen adopterade syster efter 20 år men hon och hennes barn skriver aldrig till mej eller trycker "like".

Hon är så manipelerande så hon har satt sina barn att spionera och hon själv är inte min vän.

Har tagit bort alla släktingar nu.

Nu är våren här. Jag fotograferade de första krokusarna idag..... tråkigt att vara ensam i vår.

En gammal vän på Facebook gifte sej i Lördags i Zimbawe och hans fru har bröder som är intresserade att träffa mej.

De bor i Göteborg två singlar så jag kommer att åka upp och hälsa på när de är tillbaka i Sverige.

Om inte det blir nåt med singlarna skulle jag vilja ha dom som vänner.

Folk från en del länder ser inte på åldern utan säjer bara att "hon är ung " "hon är gammal "

Gammal för dom är när man inte kan gå på benen och är skrynklig som ett dragspel i ansiktet.

Vad viktigt det är med ålder i Sverige. Skall man inte ha barn tillsammans så kan man träffas och se om kemin stämmer.

De här 2 har barn för de är över 30 och i Afrika får man barn tidigt. Så åldern skall inte vara nåt issues där.
Avregistrerad Medlem

2017 Mar 15 Kl 16:30
Citera (AnnaEva * Mar 5, 2017 23:17)

VA ?

Så känns det som många frågar sej om mej som har inte varit ihop med någon man på 6 år.

De letar fel för en kvinna kan väl inte vara ensam, en kvinna behöver inte vara ensam......

Tar man bort sex och sprit ..... ja då blir man ensam i Sverige.

Man behöver inte var konstig på nåt vis utan att så mycket handlar om dessa två ämnen om man skall få en partner.

Jag får inte ens en vän ........ nej, det var inte sant .... jag har fått en kvinnlig vän som samlade på vänner eller de hon tyckte behövde en vän som en välgörenhet.
Mitt människovärde sjönk när hon offrade sin tid på en hon tyckte synd om.

Har varit med i de ensammas förening en sommar men när vi skulle gå ut och äta var det alltid på lyx-krogar.
Jag hade inte råd med det just då när jag hade bara socialbidrag innan jag fick pension som är nån 1000-lapp mera.

Var med ett gäng unga på roliga saker men jag var ensam mormor till alla den äldsta i gänget var 35 år yngre än mej.

Visst kan jag vara med ungdomar men inte varenda gång jag vill göra nåt roligt. Visserligen var alla studenter så det var inte dyra fester eller uteställen.

Jag dansar inte för jag har atros i knäna och knäha kan sticka iväg ur sina hålor om jag inte tänker på var jag placerar fötterna. Jag kan springa för då tänker jag på var jag placerar fötterna.

Kan man inte bara grilla ute ett gäng efter 60 ?

Måste det vara så konstlat när man möts i en grupp ?
Måste man ha häftiga aktiviteter a la grisfest ?

Kan bara inte träffas och gå en tipsrunda ?

jaaa..... bara sitta på en ljugarbänk i solen som snart är här.

Jag lider fruktansvärt av ensamheten när jag inte har någon familj som bryr sej om mej.

Alla släktingar är döda då jag var en av de yngsta då min mamma var 42 när hon fick mej.

Liiiiiiiiiiider av ensamheten...... och snart är det vår och allt det vackra......

Vad fint du skriver. Ensamheten kan ju upplevas på olika sätt. Väjler man själv att vandra ensam, känns det helt ok. Men påtvingad ensamhet är nog inte det lättaste att hantera. Snälla du rynkor kan vara otroligt charmigt. Det är väl människan som räknas. Sen att träffa någon som passar in i mallen man har skapat är nog inte det lättaste. Vi är alla olika men försöker man så går det nog. Sedan om allt fösvunnit är det inte helt lätt att försöka. Kram