Ensam ? Är det nåt fel på dej ?

Ensam ? Är det nåt fel på dej ?

Avregistrerad Medlem

2017 Mar 15 Kl 17:19
Citera (AnnaEva * Mar 15, 2017 17:19)
Vad fint du skriver. Ensamheten kan ju upplevas på olika sätt. Väjler man själv att vandra ensam, känns det helt ok. Men påtvingad ensamhet är nog inte det lättaste att hantera. Snälla du rynkor kan vara otroligt charmigt. Det är väl människan som räknas. Sen att träffa någon som passar in i mallen man har skapat är nog inte det lättaste. Vi är alla olika men försöker man så går det nog. Sedan om allt fösvunnit är det inte helt lätt att försöka. Kram

Jag har svårt att förstå hur man kan vara nöjd med ensamheten men de som säjer det till mej har massor av vänner och en stor familj som de träffar ibland. Jag skulle också vara nöjd med det om jag hade så.

Än har jag ingen människa som har förstått att jag är totalt ensammen fattar inte hur det kan vara så men jag har haft psykopater till män som inte har tillåtit mej att träffa nån då de alltid ville vara ALFA-HANEN i våra liv.

Jag hade så som barn då jag hade en bror som tyckte jag var hans fästmö och sa dumma saker om mej till de killar som var intresserade att bli ihop med mej.

Jo, det finns syskon som lever som gifta i Sverige men jag var aldrig med på det men tydligen blev det nån stämpel på mej som ung då min pappa var pedofil och allt fokus var på mej som barn men de gjorde mej bara illa psykologiskt med att alltid kommentera och röra min kropp.

Har fobi för håriga och skäggiga män då min pappa alltid hade skäggstubb och svettig hårig bringa då han ville "kela" med mej innan jag gick till skolan på morgonen.

Allt har skadat mej men jag har inte haft en chans att riktigt välja utan psykopaterna såg mej som deras byte. Man tror man väljer men det är en illusion.

Har haft 3 som har satt kniv på mej och hotat döda mej.

Jag har försökt att göra annorlunda för att inte få samma man igen men det är nåt man säjer eller gör som man inte vet om som dessa dominanta män ser och då är det inte lätt att göra om sej när man inte vet vad det är.

Trevliga män säjer till mej att de vill inte bli ihop med mej för att jag är för snäll.

Tycker det låter konstigt att man kan vara för snäll för jag är inte mesig utan bara snäll men det är vad Psykopaterna har sett med en gång i mej.

Varför vill inte en del män ha snälla tjejer ? En av mina män gillade / gillar sado-machosist och sa om tuffa kvinnor som de såg att de var nog tuffa i sängen.

men det är inte sant då jag hade kontakt med såna sado-macho intresserade på 80-talet och de sa att de trodde så men verkligheten var nån annan att ofta var en till synes snäll tjej tuff i sängen.

Kan vara nåt sån varför de ratar mej för de tror det inte är nån fart i sängen då jag är snäll utanför sängen ?

Jag har sett så många som verkar vara snälla kärleksfulla män men de är inte intresserad av mej.

Träffade på färjan över till Danmark en man som hjälpte mej med min telefon och vi pratade lite men han tog inget intiativ till att känna mej mer .... han gav lite av sej och jag trodde jag skulle få en träff och förbannade mej själv att jag inte tog eget intiativ.

Jag får åka mer färja och hoppas se han för han jobb-pendlade mellan Sverige och Danmark. Får åka vid klockan 16 ofta och ser jag han så skall jag stöta på han igen.

kram tillbaka

AnnaEva
Avregistrerad Medlem

2017 Mar 21 Kl 01:03
Jag håller så med dig AnnaEva att "Tar man bort sex och sprit ..... ja då blir man ensam i Sverige." Det var som polletten föll ner för mig när jag läste dina ord. För just så är det. Väljer man bort sex och sprit, blir man som kvinna ensam i Sverige. I den meningen lever vi ännu kvar i 1800talets normer.
Kvinna 47 år

2017 Mar 23 Kl 08:33
Jag gillar inte så mycket sprit och sex. Och många killar börjar prata om sex så tidigt. Redan efter 2 eller 3 brev. Men jag vill bara ha vänner. Och då blir jag inte så trevlig längre. Många killar förstår inte att jag vill bara ha vänner. För inte många bor där jag bor. jag har ingen bil och kan inte ta mig så långt.
Därför är jag rätt så ensam. Men jag har hjälp i hemmet lite då och då. Har hjälp varje dag. Men de får inte bli ens vänner. För att de jobbar med mig. Jag tar lite starka mediciner och får inte dricka sprit. Har aldrig nästan druckit sprit. Jag är ensam för jag har flerhandikapp. För folk blir så rädda när jag säger att jag har handikapp. Har ju haft dessa handikapp sedan jag var baby. Och så i skolan vart jag jättemobbad av 4 killar i min skola. Och lärarna hjälpte inte till. Så jag var ofta hemma efter skolan. Och satt och läste, eller målade, pysslade, såg på tvn. jaghar aldrig haft någon kille. Men har försökt att få flera st. Men ingen har velat träffa mig. Två killar jag var kär i gymnasiet såg jag ofta på skolan. Och pratade med dom på skolan. Vi pratade mera om hur dagen varit. Vi pratade aldrig om att ses efter skolan. Det var nog för att jag åkte färdtjänst. Och hade svårt att ta mig till saker. På högstadiet och gymnasiet fick jag åka hiss. Det var mycket trappor.
Avregistrerad Medlem

2017 Apr 11 Kl 10:43
Det är konstigt det här med ensamhet ...

Själv är jag gift, men min man bor i Danmark och jag här i Karlstad. Vi har vald att leva så i en period då jag har problemar med stress och är omöjlig att leva ihop med i perioder. Det funkar faktisk bra, men det kommer också en del utmåninger som är svåre.

Mest det att hitta nya vänner. Jag hatar att vara ensam. Hatar inte att ha någon att göre mat tilsammens med, inte att ha någon att prata med. Men jag har också dagar vart jag trivs i mit eget selskap och njutar bara att kunne slänge mig på soffan och titta på himlan och bara fundera på livet.

Problemet med att prova att bygga upp ett socialt liv med vänner är att man aldri blir första prioriteten hos vänner. Man ses kanske 1 gång varannan vecka men mer blir det oftast inte till.

Samtidig är jag en "pojktjej" tror jag det heter - jag trivs absolut bäst tilsammens med killar - och det är låååååångt imellan att hitta en killa som faktisk, även om det har varit klart ifån början att jag inte är interesserad av sex, inte provar att komme i byxorne på en. Ibland känns det som att alle killar ser ett stempel i pannen på en var det står "desperat - vill göre allt". Så förbannat trött på det.
Provade faktisk joine en FB grupp för ensamme. Det var klart pointeret att det inte var dejting. Gjorde ett inlägg om inte det fanns någon i Karsltad som kanske hade lust att göre mat tilsammens ibland och sitta och prata efteråt. Det gick ca 20 sekunder innan det kom ett meddelande ifrån en 23 årig killa som gärne ville vara min vän och komme hit och besöka mig. Jag hade en dålig dag varför det gick även kortare tid innan han blockerade mig efter jag hade textat mit svar till honnom

Min pointe är väl nog att det finns två typer av ensamhet ... den ensamhet som beskrivas i första inlägg vart man verkligen inte har någon och den typ av ensamhet vart man känner sig ensam även om man har vänner och familj, vart det liksom saknas något. Jag sökar fortfarende själv efter en lösning på hur man brytar båda typer av ensamhet men har inte hittat lösningen än tyvärr

Hoppas ni förstår mit dansk-svenska
Man 35 år

2017 Maj 30 Kl 16:38
Citera (Mirabell * Mar 21, 2017 1:03)

Jag håller så med dig AnnaEva att "Tar man bort sex och sprit ..... ja då blir man ensam i Sverige." Det var som polletten föll ner för mig när jag läste dina ord. För just så är det. Väljer man bort sex och sprit, blir man som kvinna ensam i Sverige. I den meningen lever vi ännu kvar i 1800talets normer.

Är det verkligen så tragiskt som vissa damer här antyder? Att killar/män anno 2017 bara kan prata om sex och sprit? Det låter onekligen väldigt tragiskt.
Man 37 år

2017 Maj 30 Kl 19:16
Det handlar nog om att man väljer bort tillställningar där det förekommer inte att man diskuterar sprit en hel kväll.

Hur länge kan man prata om en ölburk?
Avregistrerad Medlem

2017 Maj 30 Kl 21:01
Citera (Decieved * May 30, 2017 19:16)

Det handlar nog om att man väljer bort tillställningar där det förekommer inte att man diskuterar sprit en hel kväll.

Det var så länge sen som jag var på krogen så jag vet inte hur det är idag men jag bor i Helsingborg och åker färjan ofta och då ser jg vad man ser och hör på krogen.

Är det de nyare färjorna så sitter jag på andra våningen där baren är öppen på högsäsong eller på helger.

Jag dricker ingen sprit men nu för tiden kan man sitta i en bar då det är rökförbud och där finns det alltid några män i lämplig ålder men jag tror att dom ser att jag inte är nån drickare .... och så ser jag yngre ut än min ålder så de tror inte jag är i samma ålder.

Just nu ser jag ut som 15 år yngre än vad jag är och ibland även 30 år yngre av killar i 30-års åldern.

Det är för att jag sköter min hälsa och har aldrig rökt och alkohol slutade jag med för 20 år sedan.

Det är som du säjer ....hur länge kan man prata om en ölburk ?

Tycker många inte har nåt annat i livet än att jobba och sen när de är lediga supa.

Folk har inga andra intressen efter de år många håller på med gym och idrottar.

sedan efter 40 så är det som mycket av deras intressen dör ut.

Jag var hela tiden i ett förhållande mellan 30 till 44 år och allt var bara om att sköta barn och hemmet.

Sen en dag när jag var 44 år och var själv så funderade jag länge på vad jag gjorde innan 30 ..... vad jag hade för intressen och vad jag tyckte var roligt.

Det var svårt att finna tillbaka vad som var min genuina intresse för allt hade handlat att gör min mans intressen.

Att finna tillbaka till de saker man tyckte om och som var mitt intresse kändes lite själviskt men var tvunget ... t.o.m hade jag tappat bort min sexualitet för jag hade levt med hans intresse i sex också....... det var som jag aldrig hade haft sex trots barn och allt.

Jag hade helt tappat bort mej själv i att tillfredställas andra intresse hela tiden.
Man 35 år

2017 Maj 31 Kl 13:39
Du behöver inte oroa dig för att se för ung ut, jag tycker du ser ut som din ålder. Om alla män du hittar bara är intresserade av sex och fylla tror jag du söker på fler platser. Färjor är sällan en bra plats för att hitta seriösa människor.
Man 48 år

2017 Maj 31 Kl 21:40
Citera (Decieved * May 30, 2017 19:16)

Finns många sorters öl o burkar Decieved Så det kan nog gå nåra timmar tror ja Ena burken finare än den andra
Man 37 år

2017 Jun 1 Kl 01:07
Det finns säkert dom som är intresserade av skumblask men dom flesta tycker jag verkar hinka sofiero eller vad nu den billigaste heter
Kvinna 27 år

2017 Jun 1 Kl 01:40
Nej man ska inte underskatta hur detaljrika vissa kan vara när det gäller såna saker.

Tråkigt nog förleds man snabbt in i det där EvaLena. Man måste tyvärr vara noggrann med vem man väljer att leva ihop med då även jag var godtrogen nog att tro att mina intressen skulle vara lika viktiga som min killes. Man får inse att de flesta män har extremt stora egon och behöver ofta dessvärre få se med egna ögon vad de förlorar INNAN de bemöter en på det sätt man vill. Man ska heller inte vara rädd för att eventuellt bli ensam då och då. Min tillfälliga ensamhet ledde till att jag återupprättat kontakten med vänner och håller på att studera så jag har just nu inga problem med att jag är singel.

Det kan kännas ovant om man under ett tag blivit dränkt i ett förhållande att åter hitta det där man en gång varit intresserad av, så jag råder dig till att inte hoppa på något nytt i första taget innan du hittat dig själv. När du gjort det så håller du fast vid det och inte låter NÅGON säga annorlunda eller få dig att tro att det du gör saknar värde. Får du eller någon annan problem igen så skriv till mig. Det är ganska förunderligt hur stor slagkraft det kan få att höra det av någon annan, om man som jag är benägen att tvivla på sig själv.

För övrigt är det absolut inga fel med att vara ensam, vi går alla igenom olika skeden i livet så att vara ensam idag är knappast något unikt. Jag brukar tänka att det är så många som känner exakt samma sak och då brukar den där känslan ofta släppa. Det finns inga fel att göra saker på egen hand, jag har till och med shoppat för skojs skull ensam, bara för att man inte ska hålla på och begränsa sig. (Det kan dessutom vara roligare att göra det ensam än med någon som gnäller och stressar och vill någon annanstans, försök hålla det perspektivet).
Avregistrerad Medlem

2017 Jun 1 Kl 02:02
Citera (EagleCry * Jun 1, 2017 1:40)

För övrigt är det absolut inga fel med att vara ensam, vi går alla igenom olika skeden i livet så att vara ensam idag är knappast något unikt. Jag brukar tänka att det är så många som känner exakt samma sak och då brukar den där känslan ofta släppa. Det finns inga fel att göra saker på egen hand, jag har till och med shoppat för skojs skull ensam, bara för att man inte ska hålla på och begränsa sig. (Det kan dessutom vara roligare att göra det ensam än med någon som gnäller och stressar och vill någon annanstans, försök hålla det perspektivet).

Det beror nog på vilken ålder man är i. Du är 24 år och inte 64 år som mej.
Alla kvinnor jag möter i min ålder är nöjda med att vara singel men jag är inte född till att vara singel.

Bara detta med att ha hund.......

Jag köpte mej en liten hund för ett år sedan men fick sälja den efter ett par månader för jag upptäckte att jag kunde inte ta med mej hunden in någonstans inte ens på Posten.

Om jag hade haft en man så kunde han hålla hunden under tiden jag var inne och gjorde ärenden eller vara hemma med hunden.

Nu kunde jag inte ha hund som ensammen.

Det såna enkla små saker i vardagen som de flesta aldrig tänker på.

Än är du kanske inte sjuk men det kommer för de flest när man blir äldre.

Har legat inne på sjukhus och behandlats mycket illa och det tror jag beror att jag inte hade nån som hälsade på mej och som kunde bli förbannad på behandlingen av mej så att jag inte skulle fara spå illa och nästan bli dödad av vanvård när jag vara nära döden.

Läkarna behandlar mej illa och blir ledsen när jag ser hur andra kvinnor tar med sej sina män in till doktorn. Jag kämpar för att få en Läkare som förstår mej men omväg hade haft en man kunde han bekräfta det jag berättar.

Man blir behandlad illa av samhället ofta som kvinna när man är ensam....det finns ju inget vittne till vad folk säjer när man inne i ett rum ensam med nån.

Hade en hjälp hemma för 1 år sedan som istället för att hjälpa började sex-attackera mej .... Hade inte hänt om nån nära hade varit med mej.
Kvinna 63 år

2017 Jun 1 Kl 12:35
Citera (AnnaEva * Jun 1, 2017 2:02)

Citera (EagleCry * Jun 1, 2017 1:40)

Det beror nog på vilken ålder man är i. Du är 24 år och inte 64 år som mej.
Alla kvinnor jag möter i min ålder är nöjda med att vara singel men jag är inte född till att vara singel.

Bara detta med att ha hund.......

Jag köpte mej en liten hund för ett år sedan men fick sälja den efter ett par månader för jag upptäckte att jag kunde inte ta med mej hunden in någonstans inte ens på Posten.

Om jag hade haft en man så kunde han hålla hunden under tiden jag var inne och gjorde ärenden eller vara hemma med hunden.

Nu kunde jag inte ha hund som ensammen.

Det såna enkla små saker i vardagen som de flesta aldrig tänker på.

Än är du kanske inte sjuk men det kommer för de flest när man blir äldre.

Har legat inne på sjukhus och behandlats mycket illa och det tror jag beror att jag inte hade nån som hälsade på mej och som kunde bli förbannad på behandlingen av mej så att jag inte skulle fara spå illa och nästan bli dödad av vanvård när jag vara nära döden.

Läkarna behandlar mej illa och blir ledsen när jag ser hur andra kvinnor tar med sej sina män in till doktorn. Jag kämpar för att få en Läkare som förstår mej men omväg hade haft en man kunde han bekräfta det jag berättar.

Man blir behandlad illa av samhället ofta som kvinna när man är ensam....det finns ju inget vittne till vad folk säjer när man inne i ett rum ensam med nån.

Hade en hjälp hemma för 1 år sedan som istället för att hjälpa började sex-attackera mej .... Hade inte hänt om nån nära hade varit med mej.

Livet blir vad man gör det till. Man avgör själv hur man ska vara positiv lr negativ...bara se ledsamheter lr se att det faktiskt finns en massa att glädjas åt.
Jag har väl inte världens bästa hälsa, har haft en del otur. Och visst en del hade kke känts lättare om jag inte var själv, men det går ingen nöd på mej. Jag behöver inte en karl för att ta mej igenom dagen oavsett vad jag ska göra. Jag har alltid gillat mitt egna sällskap, jag kan ha rätt kul åt mej själv
En karl som bara kan prata om sprit lr sex , har inget gemensamt med mej. Så en sån kontakt väljer jag bort. Spelar ingen roll om det är ute på krogen lr via tel/nätet.
Jag avgör själv vem som jag vill ha kontakt med.
Tänkte på det där med att du fick inte ta dej med din hund in på posten ens!!! Inte alls konstigt i mina öron, allergiska människor finns det gott om. Dessa ska inte behöva bli utsatta av djur iaf i butikerna. Hunden rastar man innan man går o handlar. Den mår bäst hemma ngn tim ist.
Så gjorde jag då min hund levde o det gick hur bra som helt.

Jag måste säga att du verkar vara väldigt utsatt. Anmäl dom som behandlar dej illa i sjukvården. Likaså om du blir sextrakasserad av hemhjälpen så ska du anmäla.
Om du bara tiger så händer det ju inget,.
Avregistrerad Medlem

2017 Jun 1 Kl 13:18
Livet blir vad man gör det till. Man avgör själv hur man ska vara positiv lr negativ...bara se ledsamheter lr se att det faktiskt finns en massa att glädjas åt.
Jag har väl inte världens bästa hälsa, har haft en del otur. Och visst en del hade kke känts lättare om jag inte var själv, men det går ingen nöd på mej. Jag behöver inte en karl för att ta mej igenom dagen oavsett vad jag ska göra. Jag har alltid gillat mitt egna sällskap, jag kan ha rätt kul åt mej själv
En karl som bara kan prata om sprit lr sex , har inget gemensamt med mej. Så en sån kontakt väljer jag bort. Spelar ingen roll om det är ute på krogen lr via tel/nätet.
Jag avgör själv vem som jag vill ha kontakt med.
Tänkte på det där med att du fick inte ta dej med din hund in på posten ens!!! Inte alls konstigt i mina öron, allergiska människor finns det gott om. Dessa ska inte behöva bli utsatta av djur iaf i butikerna. Hunden rastar man innan man går o handlar. Den mår bäst hemma ngn tim ist.
Så gjorde jag då min hund levde o det gick hur bra som helt.

Jag måste säga att du verkar vara väldigt utsatt. Anmäl dom som behandlar dej illa i sjukvården. Likaså om du blir sextrakasserad av hemhjälpen så ska du anmäla.
Om du bara tiger så händer det ju inget,.

Det var inte hemtjänsten som sextrakasserade mej utan en kille på asylboende som jag skulle hjälpa med lite pengar om han hjälpte mej med lådor till vinden då vi inte har hiss huset.

Jag ringde Polisen när han stod och sparkade på min dörr och ville in igen men de gjorde inget och sa jag skulle anmäla detta på kontorstid hos Polisen.

Jag köpte en VALP och om jag var ute 10 minuter utan honom så drog han ner och tuggade sönder mina kläder i hallen eller skor.

Många skriver och säjer att ensamheten inte är svår för dom för de har VÄNNER eller SLÄKTINGAR ( barn )

Men jag har INGEN !

Jag har barn och barnbarn men då jag valde fel pappor till mina barn så får jag dras med de negativa sidorna av deras fäders gener och de har visat mina barn att man inte skall bry sej om mej.

Båda papporna var extremt självupptagna.

Likt alkoholist fruar har en tendens att få en alkoholist i den nya mannen så har jag träffat en del män men snabbt sett att de har varit det samma som mina ex. män.

Jag har dejtat 2 gånger detta år så det är inte helt torka men tyvärr har det vara dessa extremt självupptagna män.

Den senaste var jag till ett akvarium och inträde fick jag betalla själv men det var o.k eftersom det var dyrt att gå in.

Men sen skulle vi fika och där bjöd han inte mej även om det var han som frågade mej ut på dejt.

Han städade bara upp efter sej själv och kunde lätt ha tagit mina saker också. Han gick inte och hämtade kaffe åt mej utan det fick jag göra.....

Det var klara tecken på att han var samma sorts man som jag har haft i hela mitt liv.

Jag gör roliga saker varje dag och har inte det minsta tråkigt men saknar nån att dela roligs och fina upplevelser med.
Kvinna 27 år

2017 Jun 1 Kl 21:26
Ville bara förtydliga att jag absolut inte menar att kritisera dig i din situation, jag ville bara påminna dig om att allt automatiskt inte blir bättre bara för att man har en man. Ibland så måste man ju gå utan honom och tack och lov så är ju inte ens liv hotat om man går obevakad då och då. Men jag förstår dig att man lätt kan bli uppgiven i din situation.

Jag kan ju lätt förstå att det inte känns så romantiskt att han inte går och hämtar kaffe åt dig exempelvis, men du kanske är lite väl hårddragen när det kommer till att döma ut nya? Du har ju lärt dig av det långa förhållande du gått igenom, försök dock undvika att applicera samma misstänksamhet på andra eftersom du inte känner dem rakt igenom. Varför jag säger just detta är för att jag märker att du hakar upp dig på detta problem. Det är ju inte säkert att läkarna hade lyssnat mer bara för att du hade någon som kunnat understryka (han kanske rentav motarbetar dig). Kanske du kan försöka understryka på egen hand?

Är dina barn och barnbarn så hemska att de inte är värda att umgås med? Har du provat att tala om dina orosmoment exempelvis? Någon kanske kan följa med dig till sjukvården bara för lite stöttning.

Jag tycker att du kan prova att ringa till polisen igen om det händer fler gånger angående han på asylboendet. Man ska inte behöva gå omkring och vara rädd för att någon beter sig våldsamt. Stå på dig och var jobbig.