Ni kvinnor/tjejer kanske kan ge mig tips.

Ni kvinnor/tjejer kanske kan ge mig tips.

Tankfull

Man 42 år

2017 Jul 28 Kl 09:01
Jag måste få ställa en fråga till alla kvinnor/tjejer på detta forum.
Jag är en kille på 39år som håller på att skilja mig. Jag har funderat på hur jag skall kunna hitta en ny partner.Faktum är att jag är inte riktigt killen som gillar att vara ute på krogen och ragga. En gångs ligg mm är jag inte intresserad över och försöka marknadsföra sig själv är jag inte riktigt bra på. Men jag tror på kärleken och vill ha ett liv där familjen och vardagen och dess problem är livet för mig. Sitta vid ett matbord där kanske inte ruttinerna funkar jämt, köra till aktiviteter med andan i hallsen och vid sängdax krypa ned i sängen titta den man älskar i ögen och hålla om varann. Jag är en kille som tror på kärleken, familjen vardags lyckan. Det behöver inte vara jämt så märkvärdigt och klämtjäckt.
Men hur skall man hitta ditt igen, då som sakt vägen ditt känns omöjlig idag. Jag själv gymmar 4-5ggr i veckan, har jobb och en son på 16år pengar till kontant insatts så jag har inga problem så, Men har sort sätt inget socialt umgänge, nyskild, ... jag vet i fasen, Men får höra att jag har ett hjärta av guld, omtänksamm och en händig mm
Men hur hittar man en ny partner om man inte vill hamna i Tinder, Match mm träsket.
Kvinna 52 år

2017 Jul 28 Kl 13:47
Match och liknande sidor är väl inget "träsk" , du träffar samma olika sorters människor där som i vanliga livet. Bara ett sätt att få kontakt med människor du inte skulle träffat på annars.
Kvinna 52 år

2017 Jul 28 Kl 13:54
Annars, detta är väl en självklarhet, men ha inte för bråttom och ha inte en färdig bild av ditt idealförhållande/idealpartner.
Man 49 år

2017 Jul 28 Kl 22:15
Du träffar ingen genom Tinder och liknande sidor. De tjejerna som sitter där begär något helt annat av killarna än att de ska vara normala.

Kanske den här kan vara något: www.citypolarna.se

Eller gör något åt det hållet här som sker på den sidan.
Man 35 år

2017 Jul 30 Kl 14:55
Citera (Geona1968 * Jul 28, 2017 13:47)

Match och liknande sidor är väl inget "träsk" , du träffar samma olika sorters människor där som i vanliga livet. Bara ett sätt att få kontakt med människor du inte skulle träffat på annars.

Det är klart det finns "vanliga" människor på Tinder, men merparten som hänger där gör det inte för att hitta relationer av typen som ts söker.

Mitt råd är att hitta en hobby, håll på med den hobbyn och träffa din nästa partner där. Matlagningskurser är till exempel ett bra ställe att träffa någon om man gillar matlagning.
Kvinna 69 år

2017 Aug 2 Kl 20:25
Citera (Tankfull * Jul 28, 2017 9:01)

Jag är en kille på 39år som håller på att skilja mig. Jag har funderat på hur jag skall kunna hitta en ny partner.Faktum är att jag är inte riktigt killen som gillar att vara ute på krogen och ragga. En gångs ligg mm är jag inte intresserad över och försöka marknadsföra sig själv är jag inte riktigt bra på. Men jag tror på kärleken och vill ha ett liv där familjen och vardagen och dess problem är livet för mig. Sitta vid ett matbord där kanske inte ruttinerna funkar jämt, köra till aktiviteter med andan i hallsen och vid sängdax krypa ned i sängen titta den man älskar i ögen och hålla om varann. Jag är en kille som tror på kärleken, familjen vardags lyckan. Det behöver inte vara jämt så märkvärdigt och klämtjäckt.
Men hur skall man hitta ditt igen, då som sakt vägen ditt känns omöjlig idag. Jag själv gymmar 4-5ggr i veckan, har jobb och en son på 16år pengar till kontant insatts så jag har inga problem så, Men har sort sätt inget socialt umgänge, nyskild, ... jag vet i fasen, Men får höra att jag har ett hjärta av guld, omtänksamm och en händig mm
Men hur hittar man en ny partner om man inte vill hamna i Tinder, Match mm träsket.

Men om du är på gymmet 4-5 ggr i veckan... finns det ingen trevlig kvinna där som du kan bjuda på middag eller kanske bara en fika. Det kan ju vara en början. Eller jobbet, finns det ingen trevlig där... man måste våga för att vinna... lycka till
Avregistrerad Medlem

2017 Aug 19 Kl 09:33
Citera (Tankfull * Jul 28, 2017 9:01)

Ett tips kan jag ge dig att du kan åka till såna ställen som du aldrig har satt din fot på. och sätt upp eventuellt en annons i det länet så får du se om du får napp den vägen. alltid är det väl någon som svara dig.
Avregistrerad Medlem

2017 Aug 21 Kl 17:56
Citera (Improvisera * Jul 28, 2017 22:15)

Du träffar ingen genom Tinder och liknande sidor. De tjejerna som sitter där begär något helt annat av killarna än att de ska vara normala.

Kanske den här kan vara något: www.citypolarna.se

Eller gör något åt det hållet här som sker på den sidan.

Är nog längsta i laget för mig bor inte ens i stockholm när man är norrlänning..blir i så fall ett jättekliv..