Frustrerad

Frustrerad

Avregistrerad Medlem

2017 Sep 23 Kl 08:05
Finns inget värre än att vara ensam. Vi människor är flockdjur. Jag har några toppen vänner men är ensam ialla fall. Värst är kvällar och helger. Då är min bästa vän teven. o min katt. Jag har även förlorat mitt arbete och gått igenom en stor ryggoperation och är inte färdig än. Jag försöker tappert att gå till gymmet ett par gånger i veckan o det räddar mkt för mig. Både psykiskt o fysiskt. Men det är svårt att få dagarna att gå ibland. Försöker vara positiv och aktivera mig.. men jag önskar att få en uppgift i livet och få känna mig behövd och älskad. Varför är vi så många ensamma. Varför ska man lida år ut och år in. Jag vill ha någon att krama om o få känna mig accepterad för den jag är. Jag har gett upp o tycker att jag är inte något att ha o ingen vill ha mig o ingen tycker om mig någonstans. Vad är då meningen med livet. ska det vara så här ??? Jag vet att många människor har det mkt värre än mig på många plan. Men inte kul ialla fall. Jag vet inte när jag var lycklig sist.. jag vet inte vad det är längre.. jag vet inte vad kärlek är. Det enda jag vet är gifta män som vill roa sig med mig ... ingen annat.. jag är nog inget att ha då...
Man 38 år

2017 Sep 26 Kl 14:18
Jag har inget emot att vara själv men jag ogillar att vara ensam
Avregistrerad Medlem

2017 Sep 27 Kl 20:20
Citera (Sommar2017 * Sep 26, 2017 14:18)

Jag har inget emot att vara själv men jag ogillar att vara ensam

Ja så kan det vara.. jag tycker också om att vara ensam ibland o andas .. men för mkt sånt ibland..
Man 39 år

2017 Sep 28 Kl 11:57
Ja, fungerar inte det sociala så mår man verkligen piss.
Tycker t.ex att jag mådde bättre under min jobbiga cancerbehandling, där folk fanns runtomkring hela tiden, än nu för tiden när jag är frisk och mer ensam igen.

Inget fel i att längta ut efter andra människor, tvärtom, men det ska vara i lagom dos och ju mer man till att börja med tycker om sig själv desto mindre bryr man sig om och behöver andra som inte har de kvaliteter som man faktiskt vill umgås med och ju mer drar man då till sig andra.

Så, var ska du börja för att lära dig tycka om dig själv?
Kvinna 27 år

2017 Sep 28 Kl 14:45
Håller med om att vi behöver människor i våra liv. Så häng kvar vid de vänner du har om du känner att de peppar och styr dig åt rätt håll. Samtidigt så behöver vi tyvärr göra det största jobbet att bekräfta oss själva, om du är en sådan som alltid sett till andra så börja med att se till dig själv i första rum. Har varit i den smeten och det som händer är att du träffar människor som är minst lika kräsna själva, och då vi bara är människor så är det ibland omöjligt att se till andras behov. Det blir en lose-lose situation. Det är en otroligt härlig känsla när man blir bättre på att känna sig själv, då rinner de eventuellt negativa kommentarer man får av andra ut i sanden. Men självklart har även jag mina sämre dagar och då får det tyvärr mer slagkraft. Men börja snälla med att gilla dig själv, jag blir ledsen på riktigt över att människor tillåter sig att vara elak mot sig själv.

Nu vet jag inget om dig, men om du någonsin haft med en missbrukare av någon form i ditt liv att göra så läs på om medberoende. Det är nämligen klassiskt att känna på det där viset då och jag tror lätt att hundratusentals människor kan vara drabbade. Det räcker med att ha en annan medberoende människa som betytt mycket för ens uppväxt för att ens känslor ska bli rubbade.
Avregistrerad Medlem

2017 Sep 28 Kl 14:59
Citera (Mangan * Sep 28, 2017 11:57)

Tycker t.ex att jag mådde bättre under min jobbiga cancerbehandling, där folk fanns runtomkring hela tiden, än nu för tiden när jag är frisk och mer ensam igen.

Inget fel i att längta ut efter andra människor, tvärtom, men det ska vara i lagom dos och ju mer man till att börja med tycker om sig själv desto mindre bryr man sig om och behöver andra som inte har de kvaliteter som man faktiskt vill umgås med och ju mer drar man då till sig andra.

Jag tycker om mig själv.. men är osäker på att andra tycker om mig för den jag är...Jag har lärt mig att acceptera och respektera andra människor för vad dom är. Vi är alla olika på olika sätt. Tyvärr är samhället ett tufft klimat att passa in i normen..'Handlar mkt om status tror jag.. Men sånt bryr jag mig inte om egentligen..men kan känna mig osäker ibland.. men varför då.. jag trugar aldrig någon människa eller är påstridig. passar inte galoscherna kan du gå.. Jag är som jag är.. snäll o trevlig..
Avregistrerad Medlem

2017 Sep 28 Kl 15:05
Citera (EagleCry * Sep 28, 2017 14:45)

Håller med om att vi behöver människor i våra liv. Så häng kvar vid de vänner du har om du känner att de peppar och styr dig åt rätt håll. Samtidigt så behöver vi tyvärr göra det största jobbet att bekräfta oss själva, om du är en sådan som alltid sett till andra så börja med att se till dig själv i första rum. Har varit i den smeten och det som händer är att du träffar människor som är minst lika kräsna själva, och då vi bara är människor så är det ibland omöjligt att se till andras behov. Det blir en lose-lose situation. Det är en otroligt härlig känsla när man blir bättre på att känna sig själv, då rinner de eventuellt negativa kommentarer man får av andra ut i sanden. Men självklart har även jag mina sämre dagar och då får det tyvärr mer slagkraft. Men börja snälla med att gilla dig själv, jag blir ledsen på riktigt över att människor tillåter sig att vara elak mot sig själv.

Nu vet jag inget om dig, men om du någonsin haft med en missbrukare av någon form i ditt liv att göra så läs på om medberoende. Det är nämligen klassiskt att känna på det där viset då och jag tror lätt att hundratusentals människor kan vara drabbade. Det räcker med att ha en annan medberoende människa som betytt mycket för ens uppväxt för att ens känslor ska bli rubbade.

Hej på dig o tack för dina kloka ord.. visst går osäkerheten upp och ner. och du har så rätt i vad du säger. Jo man har lärt sig i livet att ta bort dom negativa människorna runt omkring och jag vårdar ömt mina nära vänner som tycker om mig och som jag tycker om..Är glad varje gång vi ses. Du har så rätt att jag ser hellre till att alla andra runtomkring mig har det bra än mig själv. Har oftast satt mig själv sist. Känslan att glädja andra glädjer mig. Speciellt min son..Tack för er respons
Avregistrerad Medlem

2017 Sep 28 Kl 15:08
Citera (Mangan * Sep 28, 2017 11:57)

Hej igen ville bara säga att vad tråkigt att dom som fanns omkring dig i din sjukdom inte är det längre.. konstigt fenomen. Men jag hoppas verkligen att du mår bättre idag.
Kvinna 27 år

2017 Sep 28 Kl 18:33
Jag tycker att du ska ta det på allvar att du förminskar dig själv. Tänk på vad du lär din son.
Avregistrerad Medlem

2017 Sep 28 Kl 20:06
Citera (EagleCry * Sep 28, 2017 18:33)

Jag tycker att du ska ta det på allvar att du förminskar dig själv. Tänk på vad du lär din son.

Hej igen..tack för din omtanke. Jag är gammal och min son är vuxen lite älldre än dig o flyttat hemifrån. Nej jag tror inte att jag förminskar mig själv. Jag är mest trött på att vara ensam... tror att det är där osäkerheten kommer fram lite grann...Jag är annars en tuff tant och kan säga ifrån och låter ingen utnyttja mig.. för det betyder det inte att jag är god människa och vill gärna hjälpa till om jag kan. Det är en viktig egenskap att finnas till för varandra. men till en viss gräns. Jag har uppfostrat min son till en god människa och han är klarar sig utmärkt i livet.. Men som du sa tidigare så skrev du så här....Nu vet jag inget om dig..o det är sant.. jag vet inget om dig heller. bara att du vill göra gott .. Ha de bra
Kvinna 52 år

2017 Sep 29 Kl 18:54
Var på gymmet idag, kändes lite segt, troligen för att jag inte tränat på en vecka. Synd att du bor så långt bort, jag hade gärna haft en träningskompis (bor i Skåne). Ha en skön fredagskväll iallafall
Avregistrerad Medlem

2017 Okt 1 Kl 16:49
Citera (Geona1968 * Sep 29, 2017 18:54)

Var på gymmet idag, kändes lite segt, troligen för att jag inte tränat på en vecka. Synd att du bor så långt bort, jag hade gärna haft en träningskompis (bor i Skåne). Ha en skön fredagskväll iallafall

Hej ..förlåt att jag svarade så sent..har varit utan internet ett tag. Haft tekniker här osv.. men till slut var det min son som löste problemet. han jobbar med sånt... men till saken,, ja det var tråkigt för det skulle varit roligt. Roligare med flera..Dom har öppnat nytt gym där jag bor 24seven o dom 200 första medlemar fick för 99 kr i mån i ett år o jag brukar aldrig köa till något men denna gång gjorde jag det o va nr 51..hade lite tur. Men det var kämpigt...men hitta alltid nån att prata med eller dom med mig., lite kul.. Så det ser jag fram emot.. vi hörs väl fler gånger.. ha de bäst..
Kvinna 27 år

2017 Okt 3 Kl 18:23
Citera (Redhead65 * Sep 28, 2017 20:06)

Hej igen..tack för din omtanke. Jag är gammal och min son är vuxen lite älldre än dig o flyttat hemifrån. Nej jag tror inte att jag förminskar mig själv. Jag är mest trött på att vara ensam... tror att det är där osäkerheten kommer fram lite grann...Jag är annars en tuff tant och kan säga ifrån och låter ingen utnyttja mig.. för det betyder det inte att jag är god människa och vill gärna hjälpa till om jag kan. Det är en viktig egenskap att finnas till för varandra. men till en viss gräns. Jag har uppfostrat min son till en god människa och han är klarar sig utmärkt i livet.. Men som du sa tidigare så skrev du så här....Nu vet jag inget om dig..o det är sant.. jag vet inget om dig heller. bara att du vill göra gott .. Ha de bra

Okej, ber om ursäkt att jag missförstod dig. Jag tror att jag i min tur också blev lite missförstådd men det gör inte så mycket. Tanken var att få fram meddelandet om hur pass viktigt det är att man stöttar sig själv. Det där om din son handlade om kärleken mellan er och hur han vill att du ska må bra. Jag vet inte om den är uttalad eller ej men det spelar ingen roll för den finns där. Känner att jag uttryckte mig väldigt klumpigt men det var en inbjudan till att se på sig själv med nya ögon, den som dina nära och kära ser på dig redan. Man glömmer ju snabbt bort det där så det var bara en snabb påminnelse.

På tal om gym så ska det finnas ett endast för tjejer. Minns frustrerande nog inte vad det hette men det var någon i min närhet som rekommenderade det. Tänkte bara upplysa om det för de som inte vet. Dock vet jag inte vilka städer anläggningarna finns i.
Avregistrerad Medlem

2017 Okt 3 Kl 19:55
Citera (EagleCry * Oct 3, 2017 18:23)

Citera (Redhead65 * Sep 28, 2017 20:06)

Okej, ber om ursäkt att jag missförstod dig. Jag tror att jag i min tur också blev lite missförstådd men det gör inte så mycket. Tanken var att få fram meddelandet om hur pass viktigt det är att man stöttar sig själv. Det där om din son handlade om kärleken mellan er och hur han vill att du ska må bra. Jag vet inte om den är uttalad eller ej men det spelar ingen roll för den finns där. Känner att jag uttryckte mig väldigt klumpigt men det var en inbjudan till att se på sig själv med nya ögon, den som dina nära och kära ser på dig redan. Man glömmer ju snabbt bort det där så det var bara en snabb påminnelse.

På tal om gym så ska det finnas ett endast för tjejer. Minns frustrerande nog inte vad det hette men det var någon i min närhet som rekommenderade det. Tänkte bara upplysa om det för de som inte vet. Dock vet jag inte vilka städer anläggningarna finns i.

Hej o tack igen för din omtanke. Förstår att du bara menar väl.. Det finns ett som heter Curves för tjejer och jag tror dom finns lite överallt. det är 30 minuters pass men det passar inte mig.. gillar att gå lulla för mig själv på gymmet. Jag har fixat nytt som sagt på 24 seven.. där finns också ett rum som bara är till för tjejer om man vill det.. Har hänt så mkt tråkigheter att jag hoppas få röven ur soffan o köra ett pass imorgon... Brukar alltid lätta upp sinnet lite.. Ha de bra o vi hörs säkert fler gånger..
Kvinna 52 år

2017 Okt 15 Kl 11:19
Visst lättar det upp sinnet, tycker jag med Jag går också på 24/7, men har nu en gratis provperiod på ett annat mindre ställe som ligger närmare.. Provade ett pass med Yoga förra veckan (första passet jag varit på), annars trivs jag också mest med att lulla runt på egen hand. Nu funderar jag på att hitta något träningsprogram att följa, tittar på något som heter 5X5 (5 set med 5 reps, enkla basövingar) och så ska man öka vikterna succesivt. Hade varit kul att liksom mäta att man blir starkare (förhoppningsvis )Följer du nåt program Redhead?