Frustrerad

Frustrerad

Avregistrerad Medlem

2017 Okt 15 Kl 14:30
Citera (Geona1968 * Oct 15, 2017 11:19)

Visst lättar det upp sinnet, tycker jag med Jag går också på 24/7, men har nu en gratis provperiod på ett annat mindre ställe som ligger närmare.. Provade ett pass med Yoga förra veckan (första passet jag varit på), annars trivs jag också mest med att lulla runt på egen hand. Nu funderar jag på att hitta något träningsprogram att följa, tittar på något som heter 5X5 (5 set med 5 reps, enkla basövingar) och så ska man öka vikterna succesivt. Hade varit kul att liksom mäta att man blir starkare (förhoppningsvis )Följer du nåt program Redhead?

Hej Geona.. 5x5 är det curves eller ? Näe bara vanlig styrketräning... Jag kör ben..en gång nästa axlar rygg.. nästa rygg mage o lite random.. nästa gång matta som innebär bara köra med kroppen..Men alltid crosstraining till uppvärmning. sen streching efteråt. Jo man blir nöjd efteråt. För mig är träningen superviktig.. för att orka med alla konstigheter i kroppen. artos o operationer.. SKulle nog vara katastrof om man inte gjorde någonting.. ..Yoga är nog toppen men jag får avvakta med det .. Hoppas du trivs med det.. Ha de bra ...
Kvinna 52 år

2017 Okt 22 Kl 16:47
Hej igen! Yogapasset var jätteknepigt, tror jag kommer att stretcha som vanligt istället. Men om det fanns något för totala nybörjare i yoga skulle jag gärna prova det igen. 5X5 betyder bara att man alltid gör 5 repetitioner, paus, 5 rep, paus osv. Totalt 25 alltså, med pauser emellan. Eftersom det bara är 5 rep så kan man ju orka rätt så höga vikter jämfört med om man tex gör 10-12 rep, och det ska tydligen vara effektivt just om man vill bli starkare.
Avregistrerad Medlem

2017 Okt 27 Kl 05:30
Citera (Geona1968 * Oct 22, 2017 16:47)

Hej igen! Yogapasset var jätteknepigt, tror jag kommer att stretcha som vanligt istället. Men om det fanns något för totala nybörjare i yoga skulle jag gärna prova det igen. 5X5 betyder bara att man alltid gör 5 repetitioner, paus, 5 rep, paus osv. Totalt 25 alltså, med pauser emellan. Eftersom det bara är 5 rep så kan man ju orka rätt så höga vikter jämfört med om man tex gör 10-12 rep, och det ska tydligen vara effektivt just om man vill bli starkare.

Hej igen.. men det låter väl bra.. själv vill jag förbränna och även bli stark så jag orkar med alla smärtor i kroppen men förstår att jag kommer aldrig bli av med dom.. men bättre att träna än inte... är förkyld nu o det känns i kroppen när man inte har varit på gymmet.Råkade städa ur ett rum o bära lite saker hit o dig o vips fick jag ryggskott igen..så det var bara att lägga sg på golvet o träna..( speciella övningar till detta ) röra på mig ut o gå vila sen träning igen.. o det funkar bra. men skitjobbigt när man får det.. Det var länge sen jag var förkyld o då fick jag en ordentlig en.. ja ja den går väl över så småningom.. Men hoppas ni klarar er från snuvan o ha de bra..
Kvinna 52 år

2017 Okt 28 Kl 18:06
Hoppas du är bättre snart, Redhead! Tycker ofta det är som att allt kommer på en gång , man blir förkyld och får ont nånstans samtidigt. Har en höft som lätt blir stel och gör ont, det var därför jag testade yogapasset. Provar detta nu med färre och tyngre repetitioner, ska se om jag blir starkare av det.
Avregistrerad Medlem

2017 Okt 28 Kl 19:32
Hej o tack Geona.. Hoppas du blir starkare o få må bättre.
Jag kommer börja med vattengympa.. när jag mår bra och börja träna igen.. så jobbigt att komma igång när man har varit sjuk.. But this i life. Bara kämpa på.. Nu ska jag burra ner mig i soffan igen.med en varm filt o hårig katt.. ha de bäst
Kvinna 52 år

2017 Okt 30 Kl 21:24
Ja, det är väldigt segt att vara sjuk..bäst att vänta om man har en infektion i kroppen ju. Vattenjympa låter väldigt skönt, har aldrig testat
Avregistrerad Medlem

2017 Okt 31 Kl 05:44
Citera (Geona1968 * Oct 30, 2017 21:24)

Ja, det är väldigt segt att vara sjuk..bäst att vänta om man har en infektion i kroppen ju. Vattenjympa låter väldigt skönt, har aldrig testat

Jag får nog hoppa denna vecka också.. satt sig på ögon o öron.. men lovar att berätta min upplevelse i bassängen.