Mattehjälp

Mattehjälp

EagleCry

Kvinna 26 år

2017 Okt 15 Kl 22:58
Jag söker en ganska speciell typ av kontakt. Det är så att jag läser Ma3c och fram till nu har det gått hyfsat smärtfritt. Det sägs att man lär lika mycket av att lära ut till andra, den sitsen har jag själv varit i många gånger. Nu är bordet det omvända, därför vore jag evigt tacksam om det fanns en vänlig själ som skulle kunna tänka sig hjälpa mig lite på traven. Det spelar ingen roll om du vill hjälpa mig en gång eller om du kan tänka dig vara med genom hela kursen. Liksom de flesta kunskaper kräver även matematiken sitt underhåll, annars glömmer man lätt dess regler och fallgropar.

Självklart kan vi diskutera betalning om du vill ha en liten morot för dina förklaringar. Det kommer inte hända om du bara vill hjälpa mig någon enstaka gång och det kommer inte ske några förhandsbetalningar, men om du vill finnas till hands genom resten av kursen så är jag nog beredd på några tusen allt som allt. Vi kan diskutera summan om du hjälper mig med minst en fråga i veckan. Det kan vara bra att du även från början talar om dina egna förväntningar så det inte råder några missförstånd. Det kan tänkas att jag kommer behöva hjälp med en fråga i veckan i snitt. Men låt oss vara realistiska, jag hoppas att du gör det främst för att du tycker att det är kul och inte för pengarnas skull. Är du ute efter någon annan form av betalning så kommer du genast att blockas. Annars är jag öppen för ny kontakt så länge det sker separat. Jag behöver en yttersta hjälp när inget annat är begripligt och frågornas utställning håller sig på grundnivå så det har att göra med de områden jag är svagast inom. Om jag visste om ett sätt att kunna diskutera i grupp så hade jag föreslagit det, men som det är nu tyvärr inte. Märker jag att det finns en salig blandning intresserade mellan de som behöver lite mer hjälp inom denna kurs och de som kan lite så är jag öppen för att starta upp ett litet community online någonstans. Vi bestämmer gemensamt helt enkelt. Du kan svara antigen genom att skriva här nedan eller skicka mig ett meddelande. Använd inte chattfunktionen är du snäll eftersom dessa meddelanden åker bort om man inte är uppmärksam.

Jag vore dig evigt tacksam om du ville ställa upp. Jag vet att det finns många ensamma själar där ute så jag kommer att tala varmt om dig. Vem vet, kanske det kan få en ny vändning på ditt liv. Jag har haft erfarenhet av liknande så jag vet vad jag talar om.

Mvh EagleCry
Man 36 år

2017 Okt 16 Kl 16:56
Hej! Vad betyder denna mening:

"Jag vet att det finns många ensamma själar där ute så jag kommer att tala varmt om dig."

Tala varmt om inför vem då? *ler*
Man 30 år

2017 Okt 16 Kl 19:25
Du är beredd att betala för något du kan få hjälp med gratis online? Matematik är ett av de ämnena som har mest resurser för hjälp att få.

Du kan ju prova att posta frågorna här så kanske folk svarar. Matematiker brukar i grunden vara hjälpsamma individer.
Kvinna 26 år

2017 Okt 16 Kl 20:20
Sommar2017: Jadu, det är väl så man breddar vänskapskretsen? Jag har fått vänner genom många kontakters kontakter.

Whiz: Ja det är jag nog. En mer tillförlitlig hjälp är värt mycket.
Man 30 år

2017 Okt 17 Kl 13:47
Jag är inte osympatisk till din vilja att betala för att komma framåt. Det har jag själv varit beredd att göra när jag fastnat i vissa fall. Fast tycker ändå det är lite synd när det finns så många bra onlinekällor just för matematik.

Här är en sida till exempel som drivs av lärarstudenter där du kan anonymt ställa frågor och få svar på dem:
www.mattecoach.se/#/about

Annars finns ju gamla goda:
www.pluggakuten.se/
Där någon på forumet alltid svarar och förklarar hur man gör saker

Det är bara ett urval. Det är ju sidor som är nischade kring matematik och läxhjälp, fast inget hindrar en från att vända sig till forum som Flashback till och med för att fråga. Det visar bara på hur mycket hjälp som finns att tillgå, inte minst kring matematik.

Dessutom kanske någon här kan hjälpa direkt i tråden.

Citera (EagleCry * Oct 15, 2017 22:58)

Är du ute efter någon annan form av betalning så kommer du genast att blockas.

Förstår inte riktigt vad du menade här. Menar du att medlemmarna här är så okänsliga att de erbjuder hjälp för sexuella tjänster eller menar du att man blockeras om man föreslår exempelvis Bitcoins eller guld som betalning istället för svenska enkronor?
Man 30 år

2017 Okt 17 Kl 15:55
Hej, jag håller på att läsa matte 3 just nu fakiskt. Jag skulle inte påstå att jag är jättebra på matte men jag provar gärna att hjälpa till med lösningar. Så kan jag repetera inför slutprovet samtidigt.

MVH
Kvinna 26 år

2017 Okt 18 Kl 22:56
Whiz, prova att göra en kvinnlig profil så får du se vad jag menar.

Grön, härligt! Jag önskar dig lycka till.
Man 34 år

2017 Okt 19 Kl 16:40
Citera (EagleCry * Oct 18, 2017 22:56)

Det är sant att det finns måååånga tragiska idioter till män, men det är även ganska tröttsamt när vi trevliga och respektfulla inte ens får något svar. Det gäller även en sajt som denna.
Man 30 år

2017 Okt 21 Kl 21:00
Vet inte vad du är ute efter, fast om du är intresserad av faktisk mattehjälp och erbjuder betalt för 1 uppgift i veckan så ställer jag gärna upp. Jag har läst all gymnasiematte.

Citera (apelsinjos * Oct 19, 2017 16:40)

Citera (EagleCry * Oct 18, 2017 22:56)

Det är sant att det finns måååånga tragiska idioter till män, men det är även ganska tröttsamt när vi trevliga och respektfulla inte ens får något svar. Det gäller även en sajt som denna.

Bra svar. Kanske ska säga "i synnerhet på en sajt som denna" till och med.
Kvinna 26 år

2017 Okt 22 Kl 02:20
Kom ihåg att det var du som ställde frågorna Whiz, så det är snarare jag som ska fråga av vilken anledning du är här. Du frågade och jag gav dig ett rakt svar. För att ha påstått kunna all gymnasiematte så tycker jag det är konstigt att du inte verkar kunna ta ett steg utanför dig själv. Nog förstår väl jag att det är något du hakat upp dig över och jag kan bara säga att du har fel i dina antaganden.

Sedan är det bara taskigt att dra in personliga saker i ett forum som berör annat. Om du skrev till mig personligen så skulle förmodligen frågetecknen rätats ut.

Jag hoppas att tråden i fortsättningen får handla om det den originellt sett var ämnad för. Jag välkomnar fortfarande svar men tycker att jag redan uttryckt mig tydligt nog så frågor som rör betalning kommer i fortsättningen att ignoreras.
Redigerat av EagleCry 2017 Okt 22 Kl 02:33
Man 30 år

2017 Okt 22 Kl 13:17
Vad pratar du ens om? Jag har erbjudit min hjälp och kommit med förslag på hur du kan få hjälp utan att betala och skrev ett långt inlägg om det. Som svar fick jag bara kommentaren "Prova att skapa ett kvinnligt konto". Knepig attityd för att vara någon som skapar en tråd att ignorera hjälp folk investerar sin tid i.

Nu när jag då föreslår att jag personligen kan hjälpa eftersom du ändå föreslog betalning så börjar du bli otrevlig och prata om konstiga saker som inte ens nämnts i tråden.

Frågar du efter hjälp så är ett tips att vara lite trevligare mot de som vill hjälpa och sluta spy galla över dem. Du kan inte vara en särskilt omtyckt person. Tack o hej.
Kvinna 26 år

2017 Okt 22 Kl 14:56
Tackar självklart för att du kom med det tipset. Nu var jag inte tydlig men jag har redan vänt mig till dessa forum, men det kunde ju du givetvis inte veta.

Jag söker nog i första hand efter gratis hjälp. Det var jag kanske också otydlig med. Det uppdagas nu att det kanske var där missförståndet började? Du skriver att du själv varit i den här pressade situationen så förhoppningsvis så känner du igen dig. Men vi kanske kan diskutera detta privat. Jag ska i alla fall lägga dig på minnet om det är så att jag verkligen kör fast igen. Det var inte meningen att låta ohyfsad.
Man 36 år

2017 Okt 22 Kl 18:37
Jag håller med Whiz, Han försökte vara hjälpsam, men blir mer eller mindre uppläxad. Väldigt märkligt agerat av dig, EagleCry. Jag har svårt att tänka mig att någon vill hjälpa dig när du har en sån dålig attityd.
Man 30 år

2017 Okt 22 Kl 20:42
Jag tycker att EagleCry blir ifrågasatt på ett märkligt sätt. Om man läser tråden från början så ifrågasätter nästan alla postare något som EaglyCrypå ett konfrontativt sätt... Det är tillochmed någon som använder tråden för att klaga på att kvinnor inte svarar på hans mail...

Det finns två sidor av detta mynt.
Man 34 år

2017 Okt 23 Kl 06:26
Citera (Grön * Oct 22, 2017 20:42)

Jag tycker att EagleCry blir ifrågasatt på ett märkligt sätt. Om man läser tråden från början så ifrågasätter nästan alla postare något som EaglyCrypå ett konfrontativt sätt... Det är tillochmed någon som använder tråden för att klaga på att kvinnor inte svarar på hans mail...

Det finns två sidor av detta mynt.

Anledningen att jag tog upp kvinnors dåliga svarsfrekvens var för att EC tog upp mäns olämpliga meddelanden. Men du har såklart rätt, det finns två sidor av ALLA mynt. I mina ögon var det dock EC som var mest konfrontativ här, men jag kanske missuppfattade något. Jag vet inte. Jag tycker hon lätt smått nedlåtande i sina svar till Whiz.