Tjejmiddag 10 nov :)

Tjejmiddag 10 nov :)

Annie100

Kvinna 40 år

2017 Okt 28 Kl 23:24
Hej,
Vore kul att dra ihop en tjejmiddag med folk härifrån. Istället för att bara mejla, varför inte ta och ses ett gäng, äta lite god mat och lära känna varandra? En chans att knyta vänskapsband för det är ju vad vi alla vill, eller hur. Så kan vi ses några tjejer tror jag vi kan få riktigt trevligt. Jag är själv 37 och söker vänskapsrelationer runt min ålder. Någon som är intreserad? Kram fr mig
Man 35 år

2017 Okt 30 Kl 15:29
Bra idé, men lite diskriminerande att bara bjuda kvinnor.
Avregistrerad Medlem

2017 Okt 30 Kl 19:09
apelsinjos. det känns som om du måste reta dig på vad andra tycker, tänker o vill. Om nu Annie 100 vill ha en tjejmiddag så kan hon väl få ha det. Vad är det för fel med dig. Finns massa tjejer som vill ha det.. Finns killkvällar också..som träffas o dricker öl bowlar eller what ever. Jag tycker det var ett bra förslag från henne. Vad har du att komma med än att tracka ner på andra människor. Kom med något eget o sluta kom med negativa kommentarer till folk. känns som lite personangrepp från din sida. Låt folk få göra vad dom vill o tycka vad dom vill. Vi behöver inte dansa efter din pipa.
Man 35 år

2017 Okt 31 Kl 09:01
Vilken tråkig attityd, Redhead65. Jag förstår inte vad du syftar på. Dansa efter min pipa???
Avregistrerad Medlem

2017 Okt 31 Kl 10:30
Jag tycker du e tråkig. kom med ett eget inlägg istället för att bara klanka ner på andra.
Man 41 år

2017 Okt 31 Kl 11:13
Citera (Redhead65 * Oct 31, 2017 10:30)

Jag tycker du e tråkig. kom med ett eget inlägg istället för att bara klanka ner på andra.

Jag tycker ni båda framstår som tråkiga. Skärp er båda två.
Avregistrerad Medlem

2017 Okt 31 Kl 15:54
Citera (Grohl * Oct 31, 2017 11:13)

Citera (Redhead65 * Oct 31, 2017 10:30)

Jag tycker ni båda framstår som tråkiga. Skärp er båda två.

Ha ha ha aj aj kapten.. men jag tycker inte jag är tråkig..
Kvinna 34 år

2017 Okt 31 Kl 20:09
Vilken rolig idé Annie!
Vi hörs vidare via brevlådan!
Kvinna 34 år

2017 Okt 31 Kl 20:12
Citera (apelsinjos * Oct 30, 2017 15:29)

Bra idé, men lite diskriminerande att bara bjuda kvinnor.

Klart du kan komma josen, om du kommer upp hit!
Haha! Ska kanske inte jag lova förresten. Testa att dra ihop ett killgäng!
Redigerat av JagHelena 2017 Okt 31 Kl 21:30
Man 32 år

2017 Nov 2 Kl 22:41
Citera (Redhead65 * Oct 30, 2017 19:09)

apelsinjos. det känns som om du måste reta dig på vad andra tycker, tänker o vill. Om nu Annie 100 vill ha en tjejmiddag så kan hon väl få ha det. Vad är det för fel med dig. Finns massa tjejer som vill ha det.. Finns killkvällar också..som träffas o dricker öl bowlar eller what ever. Jag tycker det var ett bra förslag från henne. Vad har du att komma med än att tracka ner på andra människor. Kom med något eget o sluta kom med negativa kommentarer till folk. känns som lite personangrepp från din sida. Låt folk få göra vad dom vill o tycka vad dom vill. Vi behöver inte dansa efter din pipa.

Ta det lugnt. Skribenten skrev ju "Bra idé" fast påpekade bara att det kanske vore mer lyckat att inte rikta in sig på ett särskilt kön. Kan förstå hans resonemang också eftersom det lär vara svårt nog att överhuvudtaget få ihop en träff med någon.

Det är ingen som förbjudit någon från att skapa specifikt en tjejkväll. Folk måste ju få påpeka saker, ingen har varit otrevlig. Du upplevs som ofantligt mycket mer offensiv i ditt inlägg.
Redigerat av Whiz 2017 Nov 2 Kl 22:44
Kvinna 27 år

2017 Nov 3 Kl 00:59
Citera (Whiz * Nov 2, 2017 22:41)

Ta det lugnt. Skribenten skrev ju "Bra idé" fast påpekade bara att det kanske vore mer lyckat att inte rikta in sig på ett särskilt kön. Kan förstå hans resonemang också eftersom det lär vara svårt nog att överhuvudtaget få ihop en träff med någon.

Det är ingen som förbjudit någon från att skapa specifikt en tjejkväll. Folk måste ju få påpeka saker, ingen har varit otrevlig. Du upplevs som ofantligt mycket mer offensiv i ditt inlägg.

Så det gör saken lättare att väcka debatt menar du? Ett annorlunda tillvägagångssätt kanske hade hjälpt honom, om han nu var intresserad av träffen överhuvudtaget. Märks att flera lägger ner mer energi på att kritisera andra istället för att ta egna initiativ.
Redigerat av EagleCry 2017 Nov 3 Kl 01:10
Man 41 år

2017 Nov 3 Kl 15:09
Citera (Whiz * Nov 2, 2017 22:41)

Jag håller med. Det må ha varit onödigt av herr jos att skriva det han skrev, men det berättigade absolut inte att han skulle bli angripen som han blev. Man måste kunna få framföra en åsikt utan att bli attackerad på det sättet.
Man 38 år

2017 Nov 5 Kl 18:05
Jag är bisexuell och ganska feminin. Får jag komma?
Kvinna 40 år

2017 Nov 5 Kl 18:26
Hej allesammans,
Här pågår det visst en dialog jag helt missat. Förstår att aktiviteten kan upplevas diskriminerande men det var inte det som var tanken när jag lade upp den. Jag är ledsen om någon tagit illa upp. Jag älskar däremot tjejmiddagar precis som män anordnar herrmiddagar eller sk. grabbkvällar. Eftersom jag söker efter vänskaprelationer (med tjejer, inte killar) kändes det givet att anordna en aktivitet för det kvinnliga könet. En annan gång kanske det blir ngt för alla. Önskar er alla en fin och avkopplande kväll

@sommar2017 Då det är en aktivitet ur ett kvinnligt vänskapsperspektiv, och inte av sexuell karaktär, spelar ens sexuella läggning ingen roll.
Man 41 år

2017 Nov 11 Kl 18:33
Citera (Sommar2017 * Nov 5, 2017 18:05)

Jag är bisexuell och ganska feminin. Får jag komma?

Det får du säkert göra, men knappast på en tjejmiddag. Om du tänker till riktigt ordentligt tror jag du kan ana varför en sådan inte är helt lämpad för dig. Eller mig.