Så... Någon på siten som är intresserad av att chatta?

Så... Någon på siten som är intresserad av att chatta?

Knubbe

Man 29 år

2017 Dec 10 Kl 01:19
Är en ny medlem som hittade siten via Google, men jag blir förvirrad över hur siten är upplagd. Ser flera medlemmar online varje gång jag går in men ingen som helst aktivitet på siten i sig. Har jag missat något? Intrycket man får av siten som helhet är rätt oinbjudande, vilket kan vara bra att ha i åtanke.

Är det bara att lämna skeppet eller kan någon dela med sig för en nykomling vad som förväntas av en på siten. Jag blir osäker var jag ska börja. Forumet och chatten är död, är det skriva slumpmässiga PM till folket som gäller? Får intrycket av siten att det är som en stängd grupp som har kontakt.

För att få lite aktivitet, här på forumet iallafall, så säger jag nu att jag gärna diskuterar här på forumet. Jag kan besvara alla personer här på forumet (eller i PM) som är intresserad av att skriva. Uttråkad? Hobbies? Livsproblem? Diskutera ert intresse? Bara att skriva, vore ju roligt att få till stånd någon form av dialog så det blir fart på stället. Annars är nog risken att många lämnar skeppet och det gynnar ju nog ingen här om syftet med siten är att "bryta ensamhet".
Man 38 år

2017 Dec 10 Kl 11:21
Väldigt få tar några egna initiativ, det flesta verkar mest logga in och sedan inte göra ett skit. De BE-vänner jag har här har jag fått genom att skicka spontana PM. Jag håller med om att det vore kul om det blev aktivitet i forumet. Kanske du kan starta lite diskussioner där?
Kvinna 34 år

2017 Dec 10 Kl 15:39
Va kul att du tar initiativ att skriva! Då får vi andra upp ögonen för dig!
Jag gillar denna sida då dom flesta personerna är seriösa,resten får man solla bort.
PM:a om du vill, jag lär gärna känna en ny person!
Man 29 år

2017 Dec 10 Kl 16:33
Hur hittade ni alla hit till denna sida? Själv så googlade jag och hittade den, det finns inte så många sidor för ändamålet. Fast vet själv att det är ett vanligt problem, kanske ännu mer när
man flyttat till en ny del av landet. Rekommenderar ni själv sidan till andra? Har ni träffat några trevliga personer härifrån?

Någon som jobbar med något roligt? Någon som studerar något kul? Någon som har en "udda" hobby här inne?
Själv så studerar jag.

Citera (Sommar2017 * Dec 10, 2017 11:21)

Väldigt få tar några egna initiativ, det flesta verkar mest logga in och sedan inte göra ett skit. De BE-vänner jag har här har jag fått genom att skicka spontana PM. Jag håller med om att det vore kul om det blev aktivitet i forumet. Kanske du kan starta lite diskussioner där?

Haha ja det låter ju jättetråkigt om det är så att folk loggar in och inte gör något.

Jarå, det är därför jag skapade den här tråden, för att skapa diskussion av någon form

Citera (Carina-63 * Dec 10, 2017 13:02)

Jag för min del är knappt på det sk. forumet. Kan hända ibland att jag ser något som jag tycker att jag borde kommentera. Det finns ju en chat också men den har jag provat en enda gång och då hamnade jag i en lobby och kände mig som någon som kommer in på ett okänt hotell i en helt okänd stad så jag kände mig bara dum. Tror att man får skriva till dem man finner intressanta helt enkelt och se om de svarar. De flesta brukar göra det. Forumet kan nog bli levande om någon skjuter startskottet och andra hänger på. Har ingen aning om varför inte alla är mer på. Är ju inte det själv heller, kan bero på blyghet möjligen.

Jag besökte chatten också och senast det skrevs var i November tror jag. Blev rätt tydligt att ingen besöker chatten då.

Intressant, jag kan tycka att det känns jobbigare att skriva personligt till folk direkt, det borde ju kräva mer initiativ och oblyghet att göra det. För att skriva till någon
personligen så måste man vara personlig, ta ett initiativ medan ett forum är generellt. Vi är olika på den punkten som det ser ut.

Citera (JagHelena * Dec 10, 2017 15:39)

Va kul att du tar initiativ att skriva! Då får vi andra upp ögonen för dig!
Jag gillar denna sida då dom flesta personerna är seriösa,resten får man solla bort.
PM:a om du vill, jag lär gärna känna en ny person!

Kul att du ser positivt på det, tack.
Seriösa personer hänger här alltså, det är en bra sak.
Detsamma, jag ska skicka ett PM så fort jag kommer hem från skolan.
Kvinna 47 år

2017 Dec 10 Kl 17:20
Jag är inte inne på BE så mycket. Men jag är mest på klotterplanket och skriver något där. Och så på min blogg och skriver något där. Om jag inte skriver något brev. Har nu en vän som jag skriver brev till här på BE. Vill du skriva brev med mig. Vore kul med mera vänner. Du kan börja skriva om du vill det.
Kvinna 47 år

2017 Dec 10 Kl 17:23
Jag gillar det mesta som är kul. Bara jag kan göra det. För jag har handikapp. Jag kan inte jobba. men är på dagcenter. Och vi har det kul på vårt dagcenter.Sänd mig ett pm så kan vi börja prata lite om du vill.
Kvinna 52 år

2017 Dec 10 Kl 18:41
Jag har också flyttat. Bor nu i en litet samhälle där jag inte kände någon och ville ha fler kontakter och då verkade det självklart att söka efter andra som kanske var i en liknande situation.

Jag fick nästan direkt kontakt med en person som bor inte alltför långt bort och som ville göra lite utflykter i somras, precis som jag. Så mitt intryck var först att sidan fungerade jättebra. Tror jag sökte på profiler inom mitt geografiska område och skrev till några av dem, om jag minns rätt. Men många profiler som ligger här är inaktiva sedan länge, så jag tror jag hade lite tur.

Nu håller jag helt med dig om att det hade varit roligare med mer öppna diskussioner. Ska ät nu, sen tänkte jag återkomma
Kvinna 52 år

2017 Dec 10 Kl 19:07
Jag tror också folk har olika vanor vad gäller inloggning.. Det är nog inte något konstigt med att en del bara kanske ser om de fått svar på ett pm och sen fortsätter vara inloggade tills de stänger av datorn fast de är helt upptagna med annat
Kvinna 27 år

2017 Dec 12 Kl 15:16
Ska se om jag minns nu, men jag hittade nog denna sidan efter en del sökande jag med. Då var den ganska svårhittad vill jag minnas. Jag håller nog med Geona att vi har olika vanor, och olika ändamål med sidan. Chatter är nog lite av min favorit så jag tycker också det är synd att det är så låg fart på den. Som det ser ut i dagsläget använder nog fler hellre "klotterplanket" då responsen är högre. Jag hade nog personligen tagit fler initiativ om jag hade tillräckligt med vilja i frågan, men jag är gärna med och diskuterar. Man får nog dock vänja sig vid att responsen här kan vara lägre än det är på andra sidor, så tålamod är a och o. Tror det har att göra med färre medlemmar helt enkelt.
Redigerat av EagleCry 2017 Dec 12 Kl 15:18
Man 33 år

2017 Dec 12 Kl 17:35
Jag kikar in då och då för att se om det hänt något.

Precis hemkommen från en månad i Spanien så det vore trevligt att chatta med någon, släng iväg ett PM eller liknande om du vill
Kvinna 52 år

2017 Dec 12 Kl 20:57
Ursäkta om det är off-topic i tråden, men måste bara säga att det låter helt underbart med en månad i Spanien! Var du ledig eller jobbade du där?
Man 29 år

2017 Dec 12 Kl 22:12
Citera (Mouna * Dec 10, 2017 17:23)

Jag gillar det mesta som är kul. Bara jag kan göra det. För jag har handikapp. Jag kan inte jobba. men är på dagcenter. Och vi har det kul på vårt dagcenter.Sänd mig ett pm så kan vi börja prata lite om du vill.

Hejsan, detsamma till er, det är bara att skriva. Är inte alltid inne varje dag på sidan, därför har jag dröjt med att svara i tråden. Men försöker gå in så ofta som möjligt.

Citera (Geona1968 * Dec 10, 2017 18:41)

Jag har också flyttat. Bor nu i en litet samhälle där jag inte kände någon och ville ha fler kontakter och då verkade det självklart att söka efter andra som kanske var i en liknande situation.

Jag fick nästan direkt kontakt med en person som bor inte alltför långt bort och som ville göra lite utflykter i somras, precis som jag. Så mitt intryck var först att sidan fungerade jättebra. Tror jag sökte på profiler inom mitt geografiska område och skrev till några av dem, om jag minns rätt. Men många profiler som ligger här är inaktiva sedan länge, så jag tror jag hade lite tur.

Nu håller jag helt med dig om att det hade varit roligare med mer öppna diskussioner. Ska ät nu, sen tänkte jag återkomma

Du har redan träffat en person du umgås med utanför datorn? Det var ju goda nyheter. När du skriver inte så långt borta, var ligger smärtgränsen i hur långt borta som är "för långt"?

Vad för diskussionsämnen föredrar du? Vad pysslar du med på fritiden?

Citera (Geona1968 * Dec 10, 2017 19:07)

Jag tror också folk har olika vanor vad gäller inloggning.. Det är nog inte något konstigt med att en del bara kanske ser om de fått svar på ett pm och sen fortsätter vara inloggade tills de stänger av datorn fast de är helt upptagna med annat

Det låter inte omöjligt.

Citera (EagleCry * Dec 12, 2017 15:16)

Ska se om jag minns nu, men jag hittade nog denna sidan efter en del sökande jag med. Då var den ganska svårhittad vill jag minnas. Jag håller nog med Geona att vi har olika vanor, och olika ändamål med sidan. Chatter är nog lite av min favorit så jag tycker också det är synd att det är så låg fart på den. Som det ser ut i dagsläget använder nog fler hellre "klotterplanket" då responsen är högre. Jag hade nog personligen tagit fler initiativ om jag hade tillräckligt med vilja i frågan, men jag är gärna med och diskuterar. Man får nog dock vänja sig vid att responsen här kan vara lägre än det är på andra sidor, så tålamod är a och o. Tror det har att göra med färre medlemmar helt enkelt.

Håller med om att det är svårt att hitta liknande sidor, men när jag sökte så kom denna sida upp först.
Klotterplanket var bra, fast som någon annan nämnde så försvinner det som skrivs vilket är lite tråkigt

Är glad att ni är flera som är öppen för att diskutera. Vad föredrar du för diskussionsämnen? Vad pysslar du med på fritiden? Jag är öppen för det mesta, eller allt kanske man kan säga.

Citera (Mumin * Dec 12, 2017 17:35)

Jag kikar in då och då för att se om det hänt något.

Precis hemkommen från en månad i Spanien så det vore trevligt att chatta med någon, släng iväg ett PM eller liknande om du vill

En månad i Spanien det var inte illa, är det fortfarande varmt där? Har du en stuga där eller var det en mer vanlig resa?

Citera (Geona1968 * Dec 12, 2017 20:57)

Ursäkta om det är off-topic i tråden, men måste bara säga att det låter helt underbart med en månad i Spanien! Var du ledig eller jobbade du där?

Det är inte off-topic, jag uppmanar folket till att diskutera generellt här. Vi försöker trots allt få mer diskussion, inte mindre
Redigerat av Knubbe 2017 Dec 12 Kl 22:14
Man 29 år

2017 Dec 12 Kl 22:25
Är julbak något folket kommit igång med ännu?
Jag har bakat kakor än så länge.

Avslutade precis min sista kurs för terminen på Komvux också, hade lite rester. Är man trög som jag så får man vara nöjd med det lilla som händer. Min plan för julen är att bara slappa tror jag, åka lite skidor också. Något särskilt ni kan rekommendera på den biten? Någon bra film kanske.
Redigerat av Knubbe 2017 Dec 12 Kl 22:26
Kvinna 52 år

2017 Dec 13 Kl 21:18
Jag firar julen lite motvilligt..en del släktingar som är lite jobbiga att träffa. Men det ska ju bli skönt att vara ledig. Har inte hunnit tänka på vad jag ska göra efter själva julfirandet än.. Låter tråkigt men jag ska nog leta bland jobbannnonser
Man 29 år

2017 Dec 14 Kl 17:23
Vad för typer av jobb söker du?

Jobb är väldigt svårt att få idag har jag märkt. Jag jobbade på lite olika affärer som jag fick via några jag känner (antagligen ett av få sätt att få jobb idag). Fast idag har jag tagit tag i gamla studier. Men vet hur svårt det är att söka jobb, har varit där också.

Hur kommer det sig att släktingarna är jobbiga att träffa? Är de dumma mot dig?