Könsskillnader

Könsskillnader

apelsinjos

Man 34 år

2017 Dec 27 Kl 14:28
Vad tycker ni skiljer män och kvinnor åt? Jag tycker humor. Män har humor. Jag vet inte riktigt varför inte kvinnor har det, men jag antar det är för kvinnor är bättre på andra saker.
Man 31 år

2017 Dec 28 Kl 23:55
Tänkte först säga att den här tråden kommer nog inte bli populär då många av medlemmarna är kvinnor. Sedan ser jag att tråden befinner sig i trådsektionen "Man v Kvinna", jag blev lite förvånad över att en sån specifik och minst sagt kontroversiell trådsektion fanns på den här sidan av alla ställen.

Jag tycker tjejer kan ha humor.
Kvinna 51 år

2017 Dec 29 Kl 08:43
Tyckte bara att det var för dumt för att kommentera.. :D
Kvinna 53 år

2017 Dec 29 Kl 09:29
Att humor skulle vara könsbundet håller jag inte med om.
Man 32 år

2017 Dec 29 Kl 12:37
Citera (Geona1968 * Dec 29, 2017 8:43)

Eller hur! Utan kvinnors humor hade samhället varit ett riktigt tråkigt ställe.

Angående könsskillnader så är det mestadels generaliseringar.Respektera alla du möter, det kommer man långt på.
Kvinna 51 år

2017 Dec 29 Kl 12:48
Citera (Mumin * Dec 29, 2017 12:37)

Citera (Geona1968 * Dec 29, 2017 8:43)

Eller hur! Utan kvinnors humor hade samhället varit ett riktigt tråkigt ställe.

Angående könsskillnader så är det mestadels generaliseringar.Respektera alla du möter, det kommer man långt på.

Ja, helt sant! Väldigt mycket bättre att se varje person som en individ som inte representerar något mer än sig själv
Man 34 år

2017 Dec 29 Kl 15:11
Det kanske var väl generaliserande, men nog måste ni hålla med om att det finns betydligt färre roliga kvinnor? Hasse&Tage och Stefan&Krister till exempel, de är mig veterligt män.
Avregistrerad Medlem

2017 Dec 29 Kl 17:28
Kvinna 48 år

2017 Dec 29 Kl 19:22
Citera (apelsinjos * Dec 27, 2017 14:28)

Vad tycker ni skiljer män och kvinnor åt? Jag tycker humor. Män har humor. Jag vet inte riktigt varför inte kvinnor har det, men jag antar det är för kvinnor är bättre på andra saker.

Humor och förmågan att få människor att skratta är ju inte riktigt samma sak, om man ska vara petig.....Antar att du menar att eftersom det finns fler manliga än kvinnliga komiker, så är förmågan att få folk att skratta främst manlig, eller? Det kan ju bero på en sådan enkel sak som självförtroende, det krävs mycket självförtroende för att ställa sej på en scen och försöka få folk att skratta. Enligt mej finns det flera manliga komiker som borde tänkt efter både två och tre gånger innan dom ställde sej där......
Kvinna 34 år

2018 Jan 3 Kl 08:08

Hörru du du Trodde du tyckte att jag var skojig? Haha!
Nog finns det roliga brudar, men inom standup och likande äger nog männen upp oss ganska rejält ja!
Man 34 år

2018 Jan 3 Kl 15:01
Citera (JagHelena * Jan 3, 2018 8:08)

Nog finns det roliga brudar, men inom standup och likande äger nog männen upp oss ganska rejält ja!

Ja du har humor. Jag pratade mest generellt. Alla regler har undantag.
Kvinna 34 år

2018 Jan 3 Kl 16:34
Citera (apelsinjos * Jan 3, 2018 15:01)

Citera (JagHelena * Jan 3, 2018 8:08)

Ja du har humor. Jag pratade mest generellt. Alla regler har undantag.

Haha! Den räddade du snyggt!
Kvinna 26 år

2018 Jan 5 Kl 09:05

Hmm, jag har då sett många män som verkar sakna humor med, så jag tror inte att det är könsbundet.

Angående komedi (som är ett ämne för sig) så tycker jag det är ytterst få som lyckas bra, däremot överrepresenterar nog männen området och då är det ju klart att stjärnskotten tenderar att oftare vara män.

Ska vi gå in på äkta skillnader så tror jag att män överlag är mer framåt och kvinnor subtilare, delvis för att samhället är strukturerat på det sättet. Kvinnor ska ju överlag ha ett större socialt nätverk, om det stämmer vet jag inte, men det känns som att det finns fler män där ute som känner sig ensamma.