Ide om bostad

Ide om bostad

Kvinna 52 år

2018 Jan 21 Kl 15:18
Det måste vara gott om plats, så man kan vara ifred oxå Jag kan tänka mig att om man hittar ett ställe där man verkligen vill bo och har en "vision" man är överens om så underlättar det
Man 35 år

2018 Jan 28 Kl 14:34
Menar du att du vill bo i något slags ide. Vad för ide i så fall? Jag har sett en del björniden som ser rätt hemtrevliga ut.
Kvinna 57 år

2018 Jan 28 Kl 18:43
Skillnaden på ett ide och en idé är en apostrof. Tror nog du förstod det apelsinjos. Jag skulle gärna bo in mig i ett ide innan vintern kommer för den snor all min energi. Det skulle vara härligt att bara få vakna och så är det vår. Kanske helst utan björn så den inte blir sur och käkar upp mig.

2018 Jan 31 Kl 17:29
Jag säljer allt mitt bohag och säger upp min lägenhet. Tänker flytta till en året runt camping och bo i en husvagn. Enligt min beräkning så ska jag sänka min boendekostnad till mindre än hälften, då har jag förutom årsavgiften på campingplatser även räknat in kostnaden för värme och hushållsel. Om jag har tur så träffar jag nya vänner på campingen. Har aldrig känt mig så ensam som jag gör nu sedan jag satt mig vid lapptoppen för att söka vänner på nätet. Vet inte vad jag gör för fel men det är ingen som visar seriöst intresse. Vill nog påstå att den här siten som heter Bryt-ensamheten har jag bara fått ett seriöst svar från en gift kvinna som bor över 40mil bort. De flesta svarar inte alls eller loggar sällan in. - Är inte Bryt-ensamheten en klubb för inbördes beundran.
Kvinna 57 år

2018 Jan 31 Kl 18:36
Det är ett stort steg att ta Naturälskare men samtidigt modigt av dig. Alla saker vi samlar på oss när vi har ett vanligt boende är ju faktiskt bara döda ting som egentligen bara samlar damm i onödan. Det är smart att bo på en camping. Det finns ju allt man behöver. Man kan se tv om man vill och dessutom gå och få sig en dusch och tvätta kläder. Tror dessutom man lär sig att handla precis det som går åt eftersom det är begränsat med plats. Hoppas du kommer till en bra camping och hoppas du får de vänner du saknar nu för det kanske går lättare när ni har den saken gemensamt. Det vill säga boendet.

2018 Jan 31 Kl 20:32
Tack för din support Carina. Jag ser att du är en mycket engagerad medlem på den här kontaktsidan. Du visar alltid uppdaterade bilder på dig själv. Synd att du är upptagen. / vänligen Hans
Kvinna 57 år

2018 Jan 31 Kl 20:57
Tack för det Hans.

Som vän är jag inte upptagen. Tror jag kan vara riktigt trevlig i de flesta fall. Bryr mig om det mesta och de flesta. Vill du ha någon att dela tankar och funderingar med så finns jag. Det är bara att skriva ett par rader så svarar jag. Som vän eller helt enkelt ändå. Det är bara att välja. (Menade naturligtvis att jag gärna skriver oavsett om du skickar en vänförfrågan eller inte).
Man 38 år

2018 Feb 1 Kl 19:32
Citera (Naturälskare * Jan 31, 2018 17:29)

Jag säljer allt mitt bohag och säger upp min lägenhet. Tänker flytta till en året runt camping och bo i en husvagn. Enligt min beräkning så ska jag sänka min boendekostnad till mindre än hälften, då har jag förutom årsavgiften på campingplatser även räknat in kostnaden för värme och hushållsel. Om jag har tur så träffar jag nya vänner på campingen. Har aldrig känt mig så ensam som jag gör nu sedan jag satt mig vid lapptoppen för att söka vänner på nätet. Vet inte vad jag gör för fel men det är ingen som visar seriöst intresse. Vill nog påstå att den här siten som heter Bryt-ensamheten har jag bara fått ett seriöst svar från en gift kvinna som bor över 40mil bort. De flesta svarar inte alls eller loggar sällan in. - Är inte Bryt-ensamheten en klubb för inbördes beundran.

Vad menar du med klubb för inbördes beundran?
Kvinna 52 år

2018 Feb 23 Kl 17:30
Verkar smart att bo på camping, speciellt om man vill leva nära naturen. Skriv gärna om hur det går!