Hur tänker ni, när det kommer till att dejta?

Hur tänker ni, när det kommer till att dejta?

Stollefia

Kvinna 61 år

2018 Sep 29 Kl 12:37
Jag tycker att det är mer lr mindre en köttmarknad.
Utseendet är nr ett, är du inte snygg så ratas du.
Sen spelar det ingen roll hur fin du är som människa, för just den saken finns det inte tid till att ta reda på. Lära känna en person innan man beslutar om hur det ska bli vidare, nej det finns det inte tid till. Mycket snack men inget mer. Sen så verkar det som att många bara är ute efter att ha sex, väldigt ombytliga där t.om.
En manlig bekant skrev följande i en grupp jag är med i.
Måste säga att jag håller m honom.
// Dagens dejting är så jäkla ytlig.
När vi dejtar så måste vi ge varann lite tid.
Vem kan visa upp sitt rätta jag över en promenad eller över snabbfika ? Man måste lägga undan prestigen och kravlistan.
Våga öppna sig och våga släppa in en annan människa.

Hur ska man kunna lära känna någons inre egenskaper och värderingar om man rusar fram genom livet utan tålamod.
Alla undrar var guldkornen finns ? Svaret är att de finns längs den väg majoriteten rusar snabbt igenom
//
Kvinna 33 år

2018 Sep 30 Kl 08:57
Bra skrivet!
Jag tycker däremot om man ändå kommer så långt att man tar en promenad eller en fika, då har man ändå passerat den riktigt svåra gränsen. Att faktiskt få till en riktig träff!
Avregistrerad Medlem

2018 Sep 30 Kl 15:50
jag faller alltid för det inre
innan det blir en fika
men folk har så brådis att de har inte tid att känna efter om
just jag är någon som passar dem

har tappat orken för detta typ nu
känner att jag får leva ensam resterande livet
fast det finns någon där ute som letar efter en bra kille som finns
rakt framför de

hänger inte heller på köttmarknaden
men får kontakt med människor i min vardag rätt ofta
så får väl se om det klickar till någon dag ?

jag är redo för ett mycket långt förhållande med någon som får mej att skratta och må bra

så vart finns du där ute
Kvinna 61 år

2018 Okt 2 Kl 12:31
Citera (JagHelena * Sep 30, 2018 8:57)

Bra skrivet!
Jag tycker däremot om man ändå kommer så långt att man tar en promenad eller en fika, då har man ändå passerat den riktigt svåra gränsen. Att faktiskt få till en riktig träff!

Ja, det är ju ett måste att komma så långt, men sen då? Tyvärr så hör man ju ofta att det aldrig kommer så långt som t en andra dejt, förstår så klart att det kan skära sej direkt. Sånt händer, men nog verkar det som att folk inte ges ngn mer chans om första dejten inte klickade direkt. Nervositet kan ju ställa t det t.ex.
Kvinna 61 år

2018 Okt 2 Kl 12:38
Citera (frifart * Sep 30, 2018 15:50)

jag faller alltid för det inre
innan det blir en fika
men folk har så brådis att de har inte tid att känna efter om
just jag är någon som passar dem

har tappat orken för detta typ nu
känner att jag får leva ensam resterande livet
fast det finns någon där ute som letar efter en bra kille som finns
rakt framför de

hänger inte heller på köttmarknaden
men får kontakt med människor i min vardag rätt ofta
så får väl se om det klickar till någon dag ?

jag är redo för ett mycket långt förhållande med någon som får mej att skratta och må bra

så vart finns du där ute

Så sant det du skriver.bråttom bråttom...man har inte tid att lära känna för att känna efter om det finns ngt!
Man ger upp, men du som är så ung..inte kan du ge upp än!
Fast vad vet jag, i dagens läge är det antagligen lika svårt att hitta den rätte oavsett om du är 30 lr 60!

Jag träffar sällan nya människor o jag går heller inte ut på krogen o.dyl Så då är valet inte så stort.

Lycka till Frifart.
Kvinna 33 år

2018 Okt 3 Kl 11:38
Citera (Stollefia * Oct 2, 2018 12:31)

Bra skrivet!

Ja, det är ju ett måste att komma så långt, men sen då? Tyvärr så hör man ju ofta att det aldrig kommer så långt som t en andra dejt, förstår så klart att det kan skära sej direkt. Sånt händer, men nog verkar det som att folk inte ges ngn mer chans om första dejten inte klickade direkt. Nervositet kan ju ställa t det t.ex.

Jag har inte nätdejtat mer än vänskap, men min uppfattning är ändå att det är många steg. Först på en sajt,för att sedan ta det vidare till sms eller så, sen spricker det för många redan vid telefonsamtal,men kan man höras på luren så har man också kommit långt. Och sedan ses. Det största och mest svåråtkomliga målet för väldigt många! Jag har upplevt att många som söker körkek och vänskap på nätet har vissa svårigheter med det sociala samspelet, så ett fysiskt möte är stort för många. Men hur man gör sen?
Jag vill ju tro att det sköter sig själv om båda känner samma för varann! Vill den ena inte mer så får man ändå vara glad att man kom så långt kanske. Man kanske får en bästis for life om man har tur!
Kvinna 61 år

2018 Okt 13 Kl 11:54
Citera (JagHelena * Oct 3, 2018 11:38)

Citera (Stollefia * Oct 2, 2018 12:31)

Bra skrivet!

Jag har inte nätdejtat mer än vänskap, men min uppfattning är ändå att det är många steg. Först på en sajt,för att sedan ta det vidare till sms eller så, sen spricker det för många redan vid telefonsamtal,men kan man höras på luren så har man också kommit långt. Och sedan ses. Det största och mest svåråtkomliga målet för väldigt många! Jag har upplevt att många som söker körkek och vänskap på nätet har vissa svårigheter med det sociala samspelet, så ett fysiskt möte är stort för många. Men hur man gör sen?
Jag vill ju tro att det sköter sig själv om båda känner samma för varann! Vill den ena inte mer så får man ändå vara glad att man kom så långt kanske. Man kanske får en bästis for life om man har tur!

Det är rätt stor skillnad i att dejta för att hitta en ny vän, än att dejta för att hitta en partner. När det kommer till partner verkar det som att kraven är väldigt stora. Och då när man inte klarar första intrycket.Då blir det oftast ingen mer dejt. Det är där man borde tänka efter om personen kke inte borde få en chans till. Nervositet ställer till det många ggr! Minska på kraven typ, för hur konstigt det än kan låta så uppnår inte ens den m alla krav upp till samma nivå. Om du förstår hur jag menar, h*n kräver närmast perfektion av en ev partner men själv så har h*n många brister. Med andra ord så är man ofta för kritisk o har för stora krav när man skyndar fram i sökandet efter den rätta. Vi är bara människor. Och har man väl vågat ta sej så långt som t att dejta m en främmande person, så förlorar man antagligen hoppet om man blir ratad direkt vid ett första möte. Om det händer så blir nog många brända o ger upp . Finns mycket att säja om detta m att dejta för att finna en partner, det är inte lätt, man får ha is i magen o skynda långsamt. Inte rata på löpande band pga egna krav, då tror jag att man riskerar stå ensam hela livet. Jag har själv ratat vid en första dejt, men när det skär sej direkt o man märker att personen har ljugit o föreställt sej under den skriftliga o tel kontakten. Då är det en helt annan sak. Jag kan berätta att denna man var inget alls som han verkat i tel, så t slut över kaffet så sa jag t honom att ja du förstår väl själv att det här inte är lyckat så jag tycker att vi säjer hej här o så är det bra m det. Jag får t svar, ja ja ok....men kan vi inte bli kk iaf!!!! Minns inte vad jag svarade, men f-bannad blev jag. Sen har jag dejtat m män som det inte klickade m som partner men däremot vänskapligt. Så visst kan de ena ge det andra. Ha en trevlig helg.