Alla vill ha vänner, men inte lägga ner mödan på att skaffa dem.

Alla vill ha vänner, men inte lägga ner mödan på att skaffa dem.

Magda66

Kvinna 54 år

2019 Sep 3 Kl 18:54
Man hör mycket gnäll på forumet om hur ensam man är och hur världen drar sig undan en. Men stanna upp en stund och fundera på om det verkligen är så att ingen vill vara vän med dig eller är det kanske så att du inte vill lägga ner jobbet på att skaffa dig en vän. För det kräver arbete. Många timmar vid datorn där ni undersöker om ni är kompatibla, därefter kommer fika och hembesök och man känner sig jättedum och helt tafatt. Men med vänskap är det som med kärlek, den behöver näras och vara önskvärd från båda. För om det bara är en som ringer, en som kommer med planer är det ingen riktig vänskap, jag vet inte vad det missfostret ska kallas men inte är det vänskap. Halvkompisar kanske är ett bra namn på dem. Min uppmaning till er är bli en riktig kompis eller gör slut! Ni andra som inte ens är halvkompisar utan sitter och gnölar om er ensamhet i natten, sluta! Fatta tangenterna och skriv ett brev till någon här på sidan och ta första steget bort från ensamheten. Ingen kommer att göra det åt er, och om ni inte vill bli som kvinnan som hittades först ett halvt år efter sin död, så buss på!
Avregistrerad Medlem

2019 Okt 23 Kl 21:36
Sant. Sen kan ju en del också ha en allt för lång "kravlista" på hur den kompisen eller kärleken ska vara / ha för färdigheter / se ut. De hittar aldrig någon som passar utan förblir ensamma. Det kanske är dags att skala av listan lite !?
Man 45 år

2019 Okt 26 Kl 10:09
Jag skalade ner kravlistan en gång i min dejtingannons till "bara du har puls", men inte ens det hjälpte...
Avregistrerad Medlem

2019 Okt 26 Kl 23:30
hehe

Det går ganska trögt ute på "dejting sidor". Själv har man väl passerat best före datum sedan en tid.. Försöker lägga ner sånt här men det är alltid nåt som gör man ramlar in på såna här sidor ändå.. man hoppas in i det sista..