Alla vill ha vänner men många vill inte ta steget

Alla vill ha vänner men många vill inte ta steget

Jothan

Man 56 år

2019 Okt 25 Kl 07:47
Hade 2 st som jag samtalade med här på bryt ensamheten. Men känner att aktiviteterna som många andra inkl mig själv dagligen existerar bryter med att kunna hinna med att skriva. I min ungdom hade jag typ 22 st tjej brev vänner. För att underhålla alla kontakter körde jag i tryckpressen. Idag 40 år sedan har jag 1 av dessa 22 kvar i kontakt. Att skaffa nya vänner är just svårt. Man ställer krav eller önskningar på hur den ska vara. Men se på Dagny 106 år.. Hon söker ännu nya vänner.. Svårt med äldre.. För henne.. Men trägen vinner. vi som är under 60 år.. Om hon har svårt borde vi ha det lättare.. Tyvärr. Enda sättet bjud till. Bättre förekomma än förekommas . Att gå sur o tvär gör att ensamheten följer en. Gör ngt idag.. Det kostar inget mer än ett nej. Däremot måste man vara öppen redan fr början visar det sig att det är en fasad.. Så rämnar allt. Speciellt om det är kärlek man önskar. Jag söker vänner.. Och vill man ha nya måste den andra också vara öppen.. Och kunna acceptera flera om man nu söker flertalet dvs.