Live Webbkameror att kolla på runt om i världen!

Live Webbkameror att kolla på runt om i världen!

Forever

Kvinna 54 år

2020 Mar 29 Kl 16:12
Hej!

Angående se på live web cam's runt om i världen (Geona frågade om det) du kanske redan har hittat egna kameror vid det här laget? pga jag har ej hunnit skriva förens nu. Jag klistrar in ngr länkar, men det finns många fler på nätet (som jag ej har koll på).

P.s den första länken nr 1, kollar jag ngn gng dagligen (min favorit). Länk nr 2 har jag nyligen hittat, men där hackar sig filmen fram per 1 sek, vilket drar ned upplevelsen och den sidan verkar vara mer för att se vad som byggs runt om i sverige för tillfället, men vilket är väldigt upplysande - att se hur snabbt sverige växer (blev överraskad hur mycket dom bygger!).
Resten länkar nr 3 - 4 - 5 - 6 hittade jag idag (dom verkade vara de mest intressanta utifrån dom övriga jag hittade).

1. Den första länken - SkylineWebcams är en internationell sida; www.skylinewebcams.com/ (SkylineWebcams.com) med kameror runt om i världen. Men just nu är det tomt med folk i tex Rom/Venedig pga corona/covid19 (29/3).

2. Den andra länken - Webbkameror; www.webbkameror.se/index.php (Webbkameror.se) är ngt företag i Gamelby i sverige som riggat upp kameror runt om i sverige, men dom kamerorna hackar sig fram sekundvis, vilket drar ned upplevelsen (som jag skrev tidigare med). Om man vill kolla på Slussen i Stockholm så får man första parkett för att se den pågående ombyggnaden av slussen - med den nya guldbron som är på plats, känns jätte kul att få se ombyggnaden allteftersom!. Men kamerorna från Stockholm/slussen-kamerorna fungerar ft tyvärr ej sedan 1 dag tillbaka (28/3), men dom kanske åtgärdar det snart?.

3. Den tredje länken - EarthCam är en kamera från Time Square New York och övriga USA, men fungerade inte nu i dag 29/3, men det är tillfälligt isf. (www.earthcam.com/cams/newyork/timessquare/?cam=tsrobo1) (EarthCam.com)

4. Den fjärde länken - WhatsUpCam. Olika länder i Europa. Skrolla ned när du besöker sidan - för att se länkar. (www.whatsupcams.com/en/) (WhatsUpCams.com)

5. Den femte länken - Här bakar dom pizza i Hummelsta/Sverige - snubblade över denna idag. P.s, denna länk kan vara avstängd ibland, men sällan dock. www.insecam.org/en/view/847088/.

6). Den sjätte länken - Djurkameror! explore.org/livecams (skrolla ned på sidan så finns det flera olika webbkameror med olika djur att se på).

________________________________________________________________________________________________

7). Övrigt; Om man vill se på länken SkylineWebcams; då om en kamera ej fungerar - då kan det ta olika lång tid förens ägaren reparerar det, ibland flera månader, och en del kameror kan det vara lite sämre bildkvalitet på.

8). Ytterligare övrigt; Om du eller någon annan hittar något mer live att titta på runt om i världen, så posta gärna det!, skulle vara jätte roligt att få se!

Hej!
Redigerat av Forever 2020 Aug 2 Kl 23:22
Kvinna 52 år

2020 Apr 12 Kl 18:53
Ååhh tack Forever! Vad kul.. det ser faktiskt tomt ut vid Times Square, nästan overkligt att se. Kommer ihåg för sådär 20 år sedan när internet kändes lite nytt så tyckte jag det var såå häftigt när man hittade en live kamera!