vart är jag på väg?

vart är jag på väg?

Gonee

Kvinna 31 år

2013 Feb 10 Kl 11:29
Är 23 år gammal och flyttade ifrån Göteborg för 4 år sen till en liten stad pga av massa problem omkring mig.. Trodde de skulle blir bättre. Flyttade ifrån familj och vänner som jag idag inte har någon kontakt med.
Flyttade med min stora kärlek trodde jag och vi skaffade två barn ihop. Nu 4 år senare står jag ensam kvar igen..
Vi gjorde slut för 2 år sen. Träffade en ny och de tog slut nu.
Då jag alltid har sökt uppmärksamhet genom att ha pojkvän har jag nu valt att istället skaffa vänner.
Vilket inte verkar va de lättaste. Folket här är inget jag vill umgås med.. Dom bara pratar om andras problem och super på helger.. Det verkar inte finnas någon vän där ute.. Jag har haft så svårt för att skaffa en vän.

Nu lever jag ensam med två barn varannan vecka,, och den veckan jag inte har dom blir ju inte bättre..
Denna ensamheten är så jobbig.. vet inte vad man ska göra längre...
Avregistrerad Medlem

2013 Feb 10 Kl 12:03
Mina tankar kring det du skriver är att vi sällan vet vart vi är på väg om man inte har väldigt tydliga mål. Men livet är inte en rak väg att vandra, mer som ett träd med massor av grenar åt olika håll. Nu har du funnit en kvist på detta träd du vill vandra och det är att söka vänskap. Det finns vänner där ute till dig med och jag tror du kommer träffa en vän när du minst anar det. Ibland kan man bli lite blind när man letar för mycket.

Vad är dina intressen och hur kan man gå djupare in på dem för att hitta likasinnade människor. Finns det någon förening eller liknande där människor med samma intressen träffas som du kan ansluta dig till?

Bryta ensamhet är svårt att ge ett direkt svar på då det oftast är individuellt vad jag förstår.
Men mitt tips är att komma i kontakt med andra människor och tycker du tar ett steg i rätt riktning genom att du försöker nå ut på denna sajt.