ledsen

ledsen

lottie

Kvinna 53 år

2013 Feb 10 Kl 20:23
jag har skickat flera vänförfrågningar.Knappt5 några själv.
Det känns som man inte duger här .Skulle vara kul om nån verkligen menar något oxå.
nått nytt fb vill jag inte ha.
Detta är en känsla jag har bara.Kanske har jag fel..
Kvinna 61 år

2013 Feb 10 Kl 20:33
Hej lottie, du är min vän här men jag vet inte vad jag skall säga, har aldrig haft en kvinnlig vän på nätet.
Vad är fb?
Du duger säkert, men det kan också vara så att dom andra är ängsliga.
Vänkramar till dig
Kvinna 62 år

2013 Feb 10 Kl 20:59
Men Lottie???
Avregistrerad Medlem

2013 Feb 10 Kl 21:04
Det där med "vänförfrågan" tolkas kanske olika.
En del tycker det är kul och ett bra sätt att ta en första kontakt på... andra kanske vill ha brevkontakt först innan man vill "bli vän" med den man skrivit till.
Avregistrerad Medlem

2013 Feb 10 Kl 21:06
Jag tror att vi kanske ser på det här med vänförfrågningar lite olika. För mig kan jag tänka mig att skicka en vänförfrågan till någon som jag har pratat med och som jag börjar lära känna och nån skickar kanske för att de vill börja lära känna personen.

Det är väl klart att du duger, inte bara här, utan säkerligen på fler ställen.
Avregistrerad Medlem

2013 Feb 10 Kl 21:08
Citera (Förgätmigej * Feb 10, 2013 21:04)

Det där med "vänförfrågan" tolkas kanske olika.
En del tycker det är kul och ett bra sätt att ta en första kontakt på... andra kanske vill ha brevkontakt först innan man vill "bli vän" med den man skrivit till.

Samma tanke, men du kom lite före...
Avregistrerad Medlem

2013 Feb 10 Kl 21:12
Haha... såg det.
Men jag tror att vår tanke stämmer...
Avregistrerad Medlem

2013 Feb 10 Kl 21:23
Alla duger men vi är alla olika där vi söker olika sorters vänner.
Innan man blir vän med någon så vill man ju veta lite om varann tycker jag.
Att man kanske delar lite tankar och värderingar som är lite lika.
Kanske så har man något intr gemensamt som man kan dela tankar om.
Eller att båda delar samma problem eller glädej man kan orda om.
Ingen går väl fram till någon okänd på stan och bara säger hej vill fu bli min vän...Njaaa man vill nog veta lite om varann innan man blir vän med någon.
Annars så blir det kanske bara en vän i mängden som på fb där många samlar på vänner för att verka omtyckta..Sedan lär man ändå inte ha tid för alla heller..Så man får tänka sig för lite innan man sänder ut förfrågningar så det inte bara blir massutskick bara för att tror att denna person kanske kan göra så att jag får en vän eller för att jag ska må bra... Tror många tar för lättvindigt på detta med vänskap..Men gillar man kommunikationen man har mellan varann där båda delar vissa områden så ska man såklart fortsätta som vänner och bygga upp en vänskap här och irl om tycke uppstår.
Kvinna 53 år

2013 Feb 11 Kl 10:49
tack för era svar.
Ibland så känns allt bara så meningslöst att ens försöka.,igår var en sådan dag.
Jag har fått kontakt med nåra här.Som jag är oerhört glad för.Men känner mej så attans isolerad just nu där jag bor.jag vet att det blir en ändring på det snart då jag flyttar men ibland så är man bara så ledsen över hela situationen ochhur jag blvit ensam ,aldrig passat in nånstans.tror nog flera förstår hur jag menar då jag inte kan förklara det med ord.
Man 37 år

2013 Feb 11 Kl 11:12
Ja det låter inte som en kul situation alls. Klart man blir uppgiven. Jag hoppas att du får det bättre efter flytten
Avregistrerad Medlem

2013 Feb 11 Kl 11:56
jag flyttade från Gotland till sthlm för 20 år sedan ca.
Jag kände inte en människa...Åkte fel med tunnelbanan.
Stod fel i rulltrappan och var allmänt vilsen.
Så vad gjorde jag här då : ) Då fanns inte nätet utan då fanns kontaktannonser i Allers och i lokaltidnngen..Liknande.
Tunnelbanekortet var med foto och stort som ett A4 papper.
Ingen mobil fanns. Så vad gjorde man för att nå ut då ?
Ja man gick en kurs som man hade intr av...Man började emd en hobby som löpning och gym för min del..Jag satte in en annons i tidningen.
Jag satte upp en lapp på kulturhuset och på AF där jag sökte vänner eftersom jag var inflyttad..Låter märkligt men varför inte göra det oväntade och det ovanliga..Det är sånt som funkar när man sticker ut med det som är annorlunda..Sånt nappar folk på. I dag har folk fastnat i ett mönster som gör att många fastnar där allt står stilla och man kommer inte längre.
Jag satte mej med på tåget och åkte fram och tillbaka för att kasnke få möta någon där man kanske kunde säga hej..Eller få se hur stockholmare uppför sig..Sedan fick man ju sig om med och lära sig hitta...Finns massor av folk som är ensamma och som sitter ensamma hemma men ändå väljer folk att bli än mera ensamma för att de sitter fast i gamla mönster eller vid datorn.
VÅGA OCH VAR EJ FÖR BEKVÄM I SÖKANDET EFTER LYCKA.
Kvinna 53 år

2013 Feb 11 Kl 20:52
Hej cme
Jag flyttade från sthlm för 12 år sedan ungefär.Så för mej blir det lite som att komma tillbaka även om det inte blir exakt samma ort strax utanför.Ganska skönt att ändå återvända.
Kvinna 57 år

2013 Feb 18 Kl 16:25
Hej Lottie. Känner igen mig i dina tankar om att inte passa in nånstans, så har känt det många gånger själv. Ibland känner man sig extra ledsen. Är man blyg också som jag så kan det vara svårt att ta kontakt i bland. Du ser ut som en vänlig själ , hoppas du finner det du söker efter!
Citera (lottie * Feb 11, 2013 10:49)

tack för era svar.
Ibland så känns allt bara så meningslöst att ens försöka.,igår var en sådan dag.
Jag har fått kontakt med nåra här.Som jag är oerhört glad för.Men känner mej så attans isolerad just nu där jag bor.jag vet att det blir en ändring på det snart då jag flyttar men ibland så är man bara så ledsen över hela situationen ochhur jag blvit ensam ,aldrig passat in nånstans.tror nog flera förstår hur jag menar då jag inte kan förklara det med ord.
Kvinna 62 år

2013 Mar 23 Kl 19:38
Jag blir ledsen när folk tror saker om mig som inte stämmer,ingen kan veta mina känslor och hur jag känner.
Man 30 år

2013 Mar 23 Kl 19:40
Överensstämmer med lillan, folk tror dom vet ens eget bästa, vilket dom kan göra, men det är endast jag som vet vad jag vill