ledsen

ledsen

Kvinna 52 år

2013 Mar 23 Kl 20:01
Jag förstår att du blir ledsen över det. Jag brukar bli arg... men det är kanske ledsen jag också är egentligen.
Det är väl bättre att fråga hur du känner om något än att förutsätta nåt? Det är min tanke i alla fall. Är det viktigt för mig att veta vad du tänker så frågar jag dig...

Eller hur?

Kram, Lillan

Citera (Lillan54 * Mar 23, 2013 19:38)

Jag blir ledsen när folk tror saker om mig som inte stämmer,ingen kan veta mina känslor och hur jag känner.
Kvinna 52 år

2013 Mar 23 Kl 20:03
Jag hade mycket problem med sånt när jag var i din ålder och yngre. Att andra bara tyckte att jag tyckte eller kände eller ville nåt utan att bry sig om att ta reda på det först.... Det var sårande....

Citera (Hesa * Mar 23, 2013 19:40)

Överensstämmer med lillan, folk tror dom vet ens eget bästa, vilket dom kan göra, men det är endast jag som vet vad jag vill
Kvinna 52 år

2013 Mar 23 Kl 20:11
Ibland är man besviken.
Jag har en förmåga att ha för stora förhoppningar ibland.eller ofta.
orkar inte med besvikelser bland folk längre.alltså att bli det .tror jag kryper in i min bubbla igen.Man blir i alla fall inte sårad av andra människor.
Kvinna 52 år

2013 Mar 23 Kl 20:17
Det är nog ofta man har större förhoppningar än man kanske borde ha. Det är väl kanske för att man har starka önskningar och vill att saker och ting ska ske snabbt.

Jag tror att man behöver ha tålamod. Det är inte lätt att skaffa vänner idag när alla har så fullt upp med sina liv. Det är inte ofta det klickar så att man finner varandra supersnabbt. Speciellt inte om man förut har blivit bränd och är försiktig av sig. Då behöver man tid att lära känna den andra.

Kan säga att en av mina vänner jag har idag... det tog 20 år innan hon vågade lita på mig så att hon öppnade sig helt.

Stäng inte in dig i bubblan. Om du orkar stå kvar utanför en stund till. Ge det tid. Om du orkar. Då tror jag att det löser sig.

Kram igen

Citera (lottie * Mar 23, 2013 20:11)

Ibland är man besviken.
Jag har en förmåga att ha för stora förhoppningar ibland.eller ofta.
orkar inte med besvikelser bland folk längre.alltså att bli det .tror jag kryper in i min bubbla igen.Man blir i alla fall inte sårad av andra människor.
Avregistrerad Medlem

2013 Mar 23 Kl 20:32
Jag håller helt med marlygirl! Ge inte upp ännu. Jag önskar också att det bara kunde kliva in en person i mitt liv då jag är i behov av det. Men jag vet själv hur svårt jag har att öppna mig för människor jag precis träffat. Varför ska jag då förvänta mig någonting helt annat av dem.
Kvinna 62 år

2013 Apr 7 Kl 15:08
Det tar tid att få "gamla"vänner
Avregistrerad Medlem

2013 Apr 7 Kl 16:20
Citera (Lillan54 * Apr 7, 2013 15:08)

Det tar tid att få "gamla"vänner

Bästa citatet jag läst på länge... så sant!
Ha tålamod, alla där ute...