Annorlunda?

Annorlunda?

Avregistrerad Medlem

2013 Feb 11 Kl 10:36
Detta med ensamhet. Ibland får man för sig att man får vad man förtjänar. Varför passar man inte in? Är det något fel på mig? Varför är jag inte som alla andra osv.

Man söker nya partners i desperation, men, jag tror inte det löser sig med en ny partner. Jag tror det är något annat.

Min farmor sa alltid att jag var speciell även som barn. Jag gick mycket för mig själv redan då. Ändå var jag med och lekte med de andra barnen. Men jag hittar aldrig riktigt de där människorna som jag klickar med. Är man verkligen så annorlunda?

Även jag söker vänner att umgås med, vänner att helt avslappnat kunna säga saker till utan att vara rädd dom får för sig massa saker och sedan stöter ifrån en eller pratar bakom ryggen.
Avregistrerad Medlem

2013 Feb 11 Kl 11:42
Alla är speciella på sitt sätt. Även de du lekte med som barn.
Det finns alltid ordspråk och klyschor. Fraser som hänger med i alla år.
Även mammorna i dag säger till sina små barn att de är speciella.
Bara se på de kontaktsidor jag har besökt så skryter gärna mammorna om sina barn att de kan si o så. Är si o så.
oK det är väl bra på sitt sätt...Är man på dejt så ska de gärna visa foto på sina speciella barn : ) Kan bli lite kul som sakt.

Man ska inte söka någon för sökandes skull bara.
Som många gör där de skaffar barn elle åker på en resa för att rädda förhållandet...Du har samma problem när du kommer hem eller när vännen har gått..Utan man måste må bra för att kunna ta in en annan människa inpå livet...

Så många här på nätet bygger upp en kontakt och sedan avslutar de den för att de inte var redo...Då står man där med skägget i brevlådan och känner sig sviken...Och man får börja om att vika ut sig för någon annan.

Så det är viktigt att vara klar emd det förflutna innan man försöker att ens tänka på att börja dra in någon annan inpå livet.
Man sårar bara sig själv och den andra personen..

Sedan handlar det självklart på vilken nivå det gäller förstås.
Man kan ju ha stttning av den andra med emn det gäller att båda är med på det och att båda kör emd öppna kort..Där båda förstår varann och inte utnyttjar varann för egen vinning.
Avregistrerad Medlem

2013 Feb 11 Kl 11:45
Tänkte med på dettamed vänskap i går.
Att om någon här eller där vill lägga till någon som vän.
Där båda inte ens känner varann eller har skrivit till varann.
Så sätter man den personen lite i en svår sitts.
Man vill ju inte heller vara taskig att avvisa en vänförfrågan.
Så då är det nog bra att man först byter ett par rader innan man frågar om vänskap...Där båda finner att de har lite gemensamt och kanske kan ha något att bygga på..Att det käns trevligt att lägga till någon som vän.
Ska man avvisa någons vänskap så bidrar det kanske till en dålig stämmning på forumet med..Utan vänskap ska kännas naturligt från båda håll när båda är mogna för det. Om ni förstår mej rätt.
Kvinna 62 år

2013 Feb 11 Kl 12:47
Håller med dej cme
Avregistrerad Medlem

2013 Feb 11 Kl 15:57
Så bra att du håller med..Det är meningen med : )
Nej skojar lite...

Jag kan väl sedan med tycka att det inte får bli för mycket av att tycka ynd om mej..Att vi målar ut oss som offer här...Att man är ensam och att man har det svårt...Ok det är självklart till en viss nivå.
Men det får inte bli så att forumet blir en sida där det bara pratas om hur svårt allt är och hur ensam man är...Finns en risk att det då blir en negativ hållning här på sidan och att vissa tröttnar..Meningen är ju att sidan ska ge hopp för bra vänskap och kanske love...
Då gäller det att vi inte drar ner varann med att måla ut oss som offer eller där vi tycker för mycket synd om oss..Om ni nu förstår mej rätt där och håller med : )
Kvinna 62 år

2013 Feb 11 Kl 16:19
Nämnen nu håller jag med igen Du tar orden ur munnen på mej.Jag tror det är viktigt att man även försöker vara positiv här så gott man kan,annars kan ju hända att man bli ännu deppigare efter det man läst allt och så tycker man så synd om vissa och tänker på det och är man redan ledsen så bli det ju inte bättre,självklart ska man berätta hur man känner men kanske i alla fall någongång vara lite positiv.Man ska försöka tänka så för sin egen skull oxå,ändra sin tankegång så gott det går.
Avregistrerad Medlem

2013 Feb 11 Kl 16:23
Citerar cme2013

"Meningen är ju att sidan ska ge hopp för bra vänskap och kanske love..."

Jepp... alldeles riktigt!
Avregistrerad Medlem

2013 Feb 11 Kl 18:39
ja för vem vill lära känna en person som gnäller hela tiden eller tycker synd om sig..? Ledsen och nere det är vi alla både stora starka män till små gulliga tjejer med stora bröst : ) Ok det är ok att vara nere och må dåligt.
Men sånt måste man komma över så gott det går och funkar inte detta då får man söka hjälp...Som jag tidigare nämnt så har jag testat lite olika forum och där är standardfraserna och inläggen bestående av gnäll där många klagar och beklagar..Tycker synd om sig och häver ur sig den ena och det andra.
De som verkar seriösa under dagen de blir helt andra personer under en fre och lör kväll då nivån på inläggen sjunker. ju mera de dricker...typ.
Så det skulle ju vara skönt med ett forum som lyser med lite glädje och kreavittet där vi kan vädra seriösa tankar och drömmar..Byta erfarenheter.
Bolla tankar och ideer..Kanke hjälpa varann med saker som funkar för båda.

Visst kan ma använda forumet till mycket men det gäller ju att hålla en viss nivå så det inte spårar ur helt..Att vi sprider lite god anda so kanske ger några en ny livsstil och där de får lite nya vänner och hopp. De flesta sitter inne med goda ting och med olika erfarenheter som man kan byta.
Så det gäller med att vara ärlig och skriva.Prata i klartext vad man vill och söker..Strävar efter..Finns ju ingen mening annars att sitta på olika forum och suga energi av andra som söker seriöst.

Läs gärna Dalai Lamas bok lycka..Där finns många goda ord.
Finns i pocket och kan lätt bäras med under livets resa.
Vare sig den går till Märsta eller ut långt bort dit vi alla inte kommer.
Avregistrerad Medlem

2013 Feb 11 Kl 19:00
Tack för boktipset! Kollade på nätet men den var tyvärr slutsåld överallt men jag ska nog hitta den.
Kvinna 62 år

2013 Feb 11 Kl 19:16
Jag tror att vill man finna en ny vän ska man kanske inte börja med att vara alltför negativ.Visst kanske man vill säga ett och annat om sina problem men man kanske ska vänta lite med det,kanske bara dra det mest viktigaste så den andre kan förstå situationen.Man måste försöka vara lite positiv och glad. För en helt främmande människa som lyssnar på en har inga känslor för en ännu och kanske drar sej ur istället om det blir för mycket problemprat.Viktigt att prata om vardagliga saker oxå eller nått man är intresserad av osv.
Avregistrerad Medlem

2013 Feb 11 Kl 19:33
ja meningen med livet är ju att sträva efter lycka vilken tro man än har.
Har man en känsla av medlidande och värme så öppnar sig en dörr mot något nytt..Ett bättre liv kanske..Där man kan kommunicera med andra lite bättre och du då förhoppningsvis kan upptäcka att andra är rätt lika dej.
Du får en lättare realation med de.
En vänskaplig anda där man inte behöver dälja något.
Känslor som rädsla Bristande självförtroende. Otrygghet...mm skingras
Konfronterar man lidandet eller det som plågar kan man kanske lyckas bättre. Eller attdu får ett bätte utgångsläge.
Livets njutning är väl en befrielse av det som gör ont.
Lyckan avgörs nog mera av sinnestillståndet än av yttre händelser som påverkar negativt.....Så nu väntar en promenad med Morris.

Där min lycka blir att få komma hem igen i värmen.
T en varm dusch och sätta på en varm kopp choklad som ger mej en viss njutning .Att få vara glad att jag är frisk och kry..Att jag kan tänka och har en varm säng att lägga mej i..Att få vakna och se att jag kan vicka på tårna en helt vanlig tisdag : )
Avregistrerad Medlem

2013 Feb 11 Kl 20:03
Alla dessa kloka ord som skrivs här gör mig alldeles varm om hjärtat.
Kvinna 62 år

2013 Feb 12 Kl 10:10