Är kvinnor mer ensamma än män?

Är kvinnor mer ensamma än män?

Kvinna 62 år

2013 Feb 15 Kl 17:27
Jo Orion det kan vara så men jag menade lite om en man verkligen ville ha kontakt med en annan man för att skaffa en vän så tror jag det är lättare att få en vän vid nån sorts sammankomst än om man tar kontakt när man t.e.x sitter på krogen eller liknande,då kan det lätt bli missförstånd.Är det inte så?
Man kan vara mycket ensammare bland folk än med sig själv det håller jag med om!
Redigerat av Lillan54 2013 Feb 15 Kl 17:30
Man 53 år

2013 Feb 15 Kl 20:02
Är det inte så att ensamheten går i vågor? Ibland känner man sig väldigt ensam och ibland vill man vara för sig själv...
Avregistrerad Medlem

2013 Feb 15 Kl 21:18
Jag tror nog att en sådan här sajt är mer intressant för kvinnor.
För jag tror det är svårt för tjejer att söka vänskap på andra sidor. Speciellt på dejtingsidor där de flesta män bara vill ligga.
Den här sidan känns mer seriös och ger inte lika stort utrymme för den typen av killar. Men jag kanske bara är fördomsfull.
Redigerat av Avregistrerad Medlem 2013 Feb 15 Kl 22:48
Avregistrerad Medlem

2013 Feb 15 Kl 21:32
#Locnox

Nej, det är definitivt inga fördomar, det är precis så det är för de flesta kvinnor ute på nätet. Oavsett om man som tjej söker partner eller bara vänskap så är det mer en regel än ett undantag att få massor med mer eller mindre "skamliga förslag" av män.

Så statistiken talar nog för sig själv... på dejtingsajter är män i majoritet.. här på BE dominerar kvinnorna... här trivs dom.. här där männen är mer seriösa, vänskapliga och inte så "på"...
Avregistrerad Medlem

2013 Feb 15 Kl 21:47
Nej man ska inte vara för på för då går allt i stå. Utan vi för tassa lite på tå
Kvinna 62 år

2013 Feb 16 Kl 06:54
Hehe cme,du vet att när man rimmar kommer man bli utbjuden på middag sägs det.
Avregistrerad Medlem

2013 Feb 16 Kl 11:33
Nej, från min synvinkel så är du inte fördomsfull. Min erfarenhet är sådan som du säger.
Så jag hoppas den här sajten drar till sig folk av alla de slag, både de som bara söker vänner och även de som söker partners. Men här finns i alla fall utrymmet att man inte blir idiotförklarad för att man är här om man inte vill hitta en partner

Citera (Locnox * Feb 15, 2013 21:18)

Jag tror nog att en sådan här sajt är mer intressant för kvinnor.
För jag tror det är svårt för tjejer att söka vänskap på andra sidor. Speciellt på dejtingsidor där de flesta män bara vill ligga.
Den här sidan känns mer seriös och ger inte lika stort utrymme för den typen av killar. Men jag kanske bara är fördomsfull.
Avregistrerad Medlem

2013 Feb 16 Kl 11:36
Det har varit intressant att läsa eran syn på ämnet. Och jag kan inte annat än hålla med er allihop (nope, är bara för det inte en "jasägare" )

Min erfarenhet är också att män kan ha svårare att hitta vänner än kvinnor, just på grund av de orsaker ni har nämnt. Men det beror ju också på om man har lätt för att vara väldigt social eller inte i olika sammanhang.

Jag er i alla fall fram emot att se vad som kan utveckla sig här. Det är sååååå skönt att ha hittat en sida där man har plats att finnas på även om man inte letar partner!!
Avregistrerad Medlem

2013 Feb 16 Kl 11:56
#Marly

Tanken med Bryt-Ensamheten är ju att oavsett om du söker enbart vänskap eller en partner så ska det finnas en gemensam nämnare... att du känner dig ensam. Har man få eller inga nära vänner så kan det vara knepigt att hitta en livskamrat.

Jag hoppas och tror att söker man en partner här av den anledningen så respekterar man att vissa endast söker vänner och kontaktar bara sin egen målgrupp i det syftet.

Vänskaplig kontakt kan naturligtvis alla inleda oavsett vad man söker i övrigt, men då håller man det på den nivån.
Avregistrerad Medlem

2013 Feb 16 Kl 21:17
Precis. Jag tycker det är jättebra att det finns alla alternativ här Jag tror att på det sätt den här sajten är uppbyggd så finns det rum för oss alla oavsett orsak vi är här. Det var det jag menade tidigare (om jag nu råkade ge fel intryck )...

Citera (Förgätmigej * Feb 16, 2013 11:56)

#Marly

Tanken med Bryt-Ensamheten är ju att oavsett om du söker enbart vänskap eller en partner så ska det finnas en gemensam nämnare... att du känner dig ensam. Har man få eller inga nära vänner så kan det vara knepigt att hitta en livskamrat.

Jag hoppas och tror att söker man en partner här av den anledningen så respekterar man att vissa endast söker vänner och kontaktar bara sin egen målgrupp i det syftet.

Vänskaplig kontakt kan naturligtvis alla inleda oavsett vad man söker i övrigt, men då håller man det på den nivån.