ålders skilnad

ålders skilnad

nalle53

Man 60 år

2013 Feb 22 Kl 19:35
hej
jag har en längre tid gott och funderat på om ålders skilnaden
har någon betydelse om man skulle få en dejt med en kvinna
som är några år äldre
för här om kvällen så lyssnade jag på karlavagnen just om ålders skiladen själv så tycker jag inte att ålders skilnaden
har någon betydels det är ju inte åldern som man ska leva med vad tycker ni skriv kram på er
Kvinna 61 år

2013 Feb 22 Kl 21:25
Troligen har ålderskillnaden betydelse beroende på vad en människa är ute efter.
En vän är den som inte har ställt för mycket krav på den andra, den som vet sina gränser och den andres integritet.
En vän har visat ödmjukhet inför den andres svagheter och är öppen med sina egna.
När det gäller dom yngre vet dom alltid bättre desto yngre dom är och vi andra kan ge goda råd av erfarenheter men å andra sidan förlorar vi förmågan att visa dåliga exempel...eller hur var den aforismen
egentligen
Avregistrerad Medlem

2013 Feb 23 Kl 09:12
För det första måste man kunn vara på samma nivå mentalt.
Kan skillja rätt mycket om ålder är för stor mellan de båda.
Sedan är det bra att ha lite av samma erfarenheter inom vissa områden så att man kan förstå varann och varadras behov. Behoven är oftast olika ju större åldersskillnad. En äldre person rör sig oftast med personer i samma ålder och rör sig i kretsar som den yngre kanske inte gör.
Sedan är det inte alltid de båda har samma mål med ett föhållande.
Ibörjan går det säkert bra när man ligger mycket och allt är lattjo.
Men sedan kommer verkligheten in och de gråa vardagen.
Ok det beror ju lite på vem man är och hur stor åldern skilljer mellan de båda.
Några år är ju ok men jag tror ju mera det skilljer desto svårare kan det bli.
Man vill ju inte vara med någon som kan vara mitt barn. En tio år ca går gränsen för mej helt klart. Den yngre är oftast mera nyfiken på livet medans den äldre börjar varva ner något kanske. Vad sker om den yngre vill ha barn och den äldre kanske redan har ett eller två barn med en eller kanske med två olika kvinnor ? Njaaa som med allt annat så måste man tänka sig för och väga för och nackdelar. Min tanke
Avregistrerad Medlem

2013 Feb 23 Kl 09:31
#cme2013

Håller med dig till 100%...att åldern bara skulle vara en siffra håller jag inte med om... det beror nog som sagt på vilken slags relation man söker.
Avregistrerad Medlem

2013 Feb 23 Kl 09:43
Precis för de som säger detta har inte satt sig in i läget klokt.
De båda måste ligga lite på samma nivå mentalt och orkesmässigt.
Vad får en äldre man ut av att gå omkring med en 20 år yngre kvinna ?
Eller gubbar som tar hit små tjejer som ser ut som barn.
Där de är 20 till 30 år yngre..Lite pedofilvarning där tänker jag.
Där de utnyttjar sina egna behov lite..Ok det finns kärlek med så vi ska inte döma alla..Eller de män som går omkring med en 20 år äldre kvinna.
Kan vara en man som söker trygghet som kanske inte hade sin mor närvarande i bandomen..Oftast är det så att det finns vissa problem bakom vissa beslut...Jag vill ju ha en tjej runt min egen ålder..
Där man förstår varandras behov och tankar. Där de båda får lite utbyte av realationen.
Avregistrerad Medlem

2013 Feb 23 Kl 09:55
Tror med att nätet har bidragit till en viss ensamhet med.
Många blir för bekväma och blir sittande framför datorn.
Istället för att söka sig utåt där vi möts och umgås med varann.
Se bara på de olika dejtingforumen där många sitter år efter år.
Lovar er att det är inte ofta man stöter på människor från andra kulturer eller länder i dessa forum..Just för att de är männsikor som umgås med varann i stället..Med sin familj eller med sina vänner...Vi svenskar är för blyga och försiktiga..Tystlåtna. Där vi inte våga ta samma kontakt som många andra vågar och gör..Utan vi gömmer oss oftast bakom något och inväntar på att någon annan ska göra något..Funkar ej så utan alla måste dra sitt strå till stacken om något ska ske..Det går inte att sitta och tycka synd om sig eller klaga..Beklaga sig..Utan det är handling som gäller..Inte fastna i ett negaivt mönster medans livet rullar på där ute....