Ur barnamun

Ur barnamun

Lillan54

Kvinna 62 år

2013 Feb 23 Kl 09:40
Mitt bonusbarnbarn hörde diskussionen om hur dyrt det är att köpa lägenhet osv.Han funderade ett tag och sen kom frågan: Jag har ju ingen miljon! Tror du att jag kan få flytta hem till dej när jag blir stor?

Kanske inte låter så kul här men det kom så spontant och jag undrar om han verkligen vill det när han blir stor
Naturligtvis svarade jag ja på det.
Redigerat av Avregistrerad Medlem 2013 Feb 23 Kl 10:18
Avregistrerad Medlem

2013 Feb 23 Kl 10:29
När min son var 4-5 år frågade han om han fick köpa godis. Just då hade jag inga pengar i plånboken... inte ett öre faktiskt. Det var sent på kvällen så att gå till bankomaten, bara för att kunna köpa godis var uteslutet.

Nej tyvärr älskling, jag har inga pengar... se här...visade honom de tomma facken...

Underläppen började darra, gråten i halsen.... Meeheen mamma, kan vi inte gå till Ica och köööhööpa pengar då??

Bra sortiment där.. på Ica..
Kvinna 62 år

2013 Feb 23 Kl 14:08
Hehe vad gulligt!
Kvinna 62 år

2013 Feb 23 Kl 14:12
jag måste berätta en till.Mitt mellersta barnbarn sa en gång när han var yngre: Mormor du är så full av kärlek varför är inte mamma det? Jo men det är hon väl? Nej hon säger bara åt mej att jag ska städa mitt rum.
Kvinna 62 år

2013 Feb 23 Kl 23:07
Kvinna 62 år

2013 Feb 24 Kl 11:01
Jag är faster åt 2 små pojkar och den ena sov över hos mej en kväll och han var lite orolig när han skulle sova.Han frågade:Varför ringer inte mina föräldrar och frågar varför jag inte kan sova? ja men svarade jag,dom vet kanske inte att du har svårt att somna,Svaret blev:Ja men dom kan väl tänka!
Kvinna 62 år

2013 Mar 16 Kl 15:28
När mitt äldsta barnbarn var 4år och precis hade blivit storebror så hände en liten episod som fick mig att le.Det kom in en man och gick runt till folk och bad om pengar för han var hemlös,när han kom fram till oss sa mitt barnbarn:du skulle gärna få bo hos oss men jag har redan en hemlös i mitt rum(lillebror)så du får inte plats. Tanken var i allafall god
Kvinna 52 år

2013 Mar 16 Kl 15:38
Hahaha... det var ju riktigt rart av honom
Kvinna 62 år

2013 Apr 15 Kl 11:51
Minsta barnbarnet som är 4år satt och åt med sin mamma och sin bror,hans mamma gick iväg från matbordet en snabbis.När hon kom tillbaka var hennes mat en enda röra,såg ganska oaptitligt ut sa hon.Hon frågade barnen:men vad har hänt här då?!!!och pekade på tallriken.Minstingen svarade:jag har skärt din mat mamma så du slipper det tänk vad omtänksamt av honom ändå
Kvinna 62 år

2013 Apr 16 Kl 11:27
Här kommer en till från minstingens bror som är 8 år.Han skulle för första gången få gå in i affären alldeles själv och handla,han var så stolt.Han skulle köpa 3tomater och fick 25 kr med sig.när han kom ut så sa han:mamma du som är vuxen borde veta att 1kg tomater kostar mer än 25 kr!Nästa gång jag handlar vill jag ha 100 kr med mig. Han hade alltså läst kilopriset på tomaterna,så fel det kan bli
Kvinna 35 år

2013 Maj 21 Kl 21:27
Sitter hemma hos bästa vännen och hennes 4 åriga dotter. Jag och vännen pratar om när vi möttes för två år sedan och var vi var någonstans. Jag påstår att vi gick nerför en trappa medan min kompis är lika säker på att vi gick uppför trappan.
Då säger 4 åringen:
"Men en av er ville kanske gå ner och den andra ville kanske gå upp för trappan".
Problem solved
Kvinna 62 år

2013 Maj 22 Kl 07:34
*s*barn kan komma med dom bästa svaren ibland.
Kvinna 62 år

2013 Jul 17 Kl 08:54
Mitt lilla barnbarn som är 4 år frågade om det skulle bli mat på kalaset,ja det blir sallad svarade jag.Åh farmor kan du inte göra den där baconlådan till mig då för bara sallad bli man inte mätt på.Det visade sig att han trodde jag bara skulle servera enbart salladshuvuden
Kvinna 62 år

2013 Aug 21 Kl 13:56
Förra året när mitt barnbarn fyllde 4år så önskade han sig ett nytt fönster så han kunde se ut ordentligt sa han,då var det dags för föräldrarna att tvätta fönstrena kom dom på,i år överraskade jag med att skicka efter en fönsterputs firma till barnbarnets födelsedag så nu blir han nog glad när han kommer från förskolan.hehe
Man 48 år

2014 Jan 19 Kl 02:24
Det här blir inte helt rumsrent men ja körja har passat mina brorsbarn mycket när dom var små o när den äldsta av dom då ca 4år skulle ha frukost så fråga ja vad hon ville ha,hon sa pääm o kuuk???????????VAAA sa ja o fråga vem som lärt henne detta??mormor sa hon!!!???????Deee tror ja inte mormor sagt sa ja,jooo sa hon o skratta..25år e hon ida o skrattar gött åt detta när vi träffashaha di e att goe di småHon ville ha blåbärskräm med mjölk
Redigerat av Miicke 2014 Jan 19 Kl 02:26