Semester 2013

Semester 2013

Avregistrerad Medlem

2013 Mar 1 Kl 12:35
Någon som har planerat in något redan i sommar? Här blir det förhoppningsvis Gotland och Visby... v. 32 på medeltidsveckan.

Har varit där 3 ggr tidigare, älskar atmosfären i Visby innanför muren just den veckan.
Nån fler som varit där?
Avregistrerad Medlem

2013 Mar 1 Kl 13:49
Ja Gotland är fint! Det var länge sedan jag var där nu.
Men i sommar blir det nog camping på Öland med en kompis, i Juli nångång.
Kvinna 53 år

2013 Mar 4 Kl 19:03
oja jag har varit både på gotland under medletidsveckan och varit på öland ett par gånger under livet.
Nä jag har inte planerat sommaren ..än.Det kan ju ha sina orsaker.Eftersom jag älskar att resa utomlands och rättså ofta bara pang på så blir det ofta vara hemma under sommaren.
Något jag skulle vilja göra är att vandra i fjällen och se treriksröset .
Har oftast haf semester med barnen och fammiljen men skulle vara kul att göra något med ett par andra oxå.
Avregistrerad Medlem

2013 Mar 4 Kl 22:01
Inget planerat förutom att hälsa på föräldrarna i Småland. Lite grann beror sommaren utsvävningar på hur mycket som kommer med skatteåterbäringen....
Kvinna 55 år

2013 Mar 4 Kl 22:11
Det var längesen jag var på semester, å har ingen planerad i år heller. Precis som Elel så får man se hur mycket staten betalar tillbaka. Fast de pengarna brukar försvinna in i andra hål... förstås.

Gotland har jag aldrig varit till men har en stark dröm att få åka dit någon gång.
Kvinna 47 år

2013 Mar 5 Kl 09:11
Jag ska åka till landet i flera omgångar. Det är mina föräldras ställe. Jag åker nästan varje vecka på sommaren. Det ligger rätt så nära där jag bor. Det tar bara ca 40 min med bil.
Jag åker i några dagar och sedan är hemma hos mig i några dagar, sedan åker jag dit igen i ett par dagar så fortsätter det under hela juli.
Det är jätteskönt att kunna åka bort på landet. Men snart orkar kanske inte mina föräldrar att ha landet kvar. Mina föräldrar är rätt så gamla. Vet inte hur länge de orkar med allting de gör nu.
Man 36 år

2013 Mar 5 Kl 21:28
Förhoppningarna ligger i en 2 veckors Thailandsresa, men det blir inte förens i höst/vinter isåfall.

Sommarens semester kommer nog bli helt oplanerad!
Avregistrerad Medlem

2013 Mar 24 Kl 18:31
Hela familjen ska knöla in sig i en stuga på Jylland 1 vecka i juni. Kan bli livat och glatt med både barn, barnbarn och hund på plats
Man 51 år

2013 Mar 24 Kl 20:48
Citera (Dalkulla_52 * Mar 24, 2013 18:31)

Hela familjen ska knöla in sig i en stuga på Jylland 1 vecka i juni. Kan bli livat och glatt med både barn, barnbarn och hund på plats

Låter väldigt trevligt
Man 30 år

2013 Mar 24 Kl 21:23
Jag planerar att åka till portugal i lite över 4v. blir bröllop och dop nämligen
Man 51 år

2013 Mar 24 Kl 21:26
Låter som en riktigt skön semester Hesa
Kvinna 52 år

2013 Mar 24 Kl 21:36
Åh, Gotland skulle jag vilja åka tillbaka till!! Var där sommaren -87 hos min x-makes släkt på Fårö. Underbart ställe!!

Inget planerat här heller. Det blir lite familjebesök och likaså träffa vänner jag inte har sett på ett tag. Nån bilträff till, förutom Power Meet här i stan, kanske.

Jag brukar inte vilja planera utan det blir vad jag känner för just då. Det är den ultimata semestern för mig...
Avregistrerad Medlem

2013 Mar 25 Kl 08:21
Bodde mina första 20 år på Gotland.
Ett trevligt ställe med en underbar natur.
Med skiftande landskap. Mycket man kan få uppleva om man tar sig tid att lära känna ön.Mycket nytt imatväg har kommit från ön.
Många lokala goda produkter.. Allt från lamm till tryffel..Marmelader.
Många vin sorter..Rom..mm
Fina raukar och stenfält..Badplatser från Norr till söder.
utflyktsmål för både stora och små..
Tyvärr lever ön bara upp från Maj till Aug ut ca..Även om ön finns kvar.
Färjan över tar bara två och en halv timma ca..Så det är ett trevligt allternativ till alla dessa finlandsbåtar..Nu kan vi ju åka till ön över dagen med.
Åka på morgonen och fara hem på kvällen...Direkt pendel från sthlm till nynäshamn...Bra tips
Kvinna 62 år

2013 Mar 25 Kl 09:14
Jag har aldrig varit på Gotland men har hört väldigt mycket fint om det.
Avregistrerad Medlem

2013 Mar 25 Kl 10:43
Citera (keller2013 * Mar 25, 2013 8:21)

Bodde mina första 20 år på Gotland.
Ett trevligt ställe med en underbar natur.
Med skiftande landskap. Mycket man kan få uppleva om man tar sig tid att lära känna ön.Mycket nytt imatväg har kommit från ön.
Många lokala goda produkter.. Allt från lamm till tryffel..Marmelader.
Många vin sorter..Rom..mm
Fina raukar och stenfält..Badplatser från Norr till söder.
utflyktsmål för både stora och små..
Tyvärr lever ön bara upp från Maj till Aug ut ca..Även om ön finns kvar.
Färjan över tar bara två och en halv timma ca..Så det är ett trevligt allternativ till alla dessa finlandsbåtar..Nu kan vi ju åka till ön över dagen med.
Åka på morgonen och fara hem på kvällen...Direkt pendel från sthlm till nynäshamn...Bra tips

Alltid bra att få tips att ha i bakfickan då andan faller på. Var på Gotland ett par gånger som barn, men skulle gärna besöka ön igen. Får skriva upp det på önskelistan över resmål.