Offer för ett kallt samhälle

Offer för ett kallt samhälle

Man 57 år

2013 Apr 23 Kl 18:01
Hej Victor
Tänkte svara på ditt ämne här men så såg jag din profilbild på Kurt Olsson & då tänkte jag att du säkert va ett " troll "

Men hur som helst vad får dig att tro att det är grönare på andra sidan ??
Enklare om du väljer vilka du vill umgås med,,eller ??
Men du har helt rätt i en del av vad du skriver, folk är knepiga

Jag kan garantera dig att folk inte är mer välutbildade eller mindre gemena någon vart du än åker i världen.
Avregistrerad Medlem

2013 Apr 24 Kl 11:01
Citera (Loffe * Apr 23, 2013 18:01)

Hej Victor
Tänkte svara på ditt ämne här men så såg jag din profilbild på Kurt Olsson & då tänkte jag att du säkert va ett " troll "

Jag kan garantera dig att folk inte är mer välutbildade eller mindre gemena någon vart du än åker i världen.

Varför skulle han vara ett troll för att han har en skämtsam profilbild? Även om man är deppig måste man väl få kunna ha humor? I övrigt håller jag med dig om att gräset inte är grönare på andra sidan och jag blir trött på svenskar som pratar om hur faaaaaaantastiskt det är i USA. Jag har bott både i Miami och Chicago och kan säga att det är ingen större skillnad mot här när man bott där ett tag. Det finns många bra och många dåliga människor där med...
Man 50 år

2013 Apr 24 Kl 13:54
Offer för ett kallt samhälle...bra rubrik. I dagens samhälle så får man egentligen inte vara sig själv, man ska bara tryckas in i olika fack för att omgivningen tycker det. Om man står upp och är sig själv blir man ofta betraktad som ett problem för sin omgivning, blir behandlad som en kuf och det leder oftast till att man hamnar "på fel sida strecket". Jag tror att de flesta av människorna som "inte är offer" är avundsjuka, för att de inte vågade trotsa "sina vänner" och rädslan för ensamheten.
Man 57 år

2013 Apr 25 Kl 09:21
Citera (davidmedd * Apr 24, 2013 11:01)

Hej Victor

Varför skulle han vara ett troll för att han har en skämtsam profilbild? Även om man är deppig måste man väl få kunna ha humor? I övrigt håller jag med dig om att gräset inte är grönare på andra sidan och jag blir trött på svenskar som pratar om hur faaaaaaantastiskt det är i USA. Jag har bott både i Miami och Chicago och kan säga att det är ingen större skillnad mot här när man bott där ett tag. Det finns många bra och många dåliga människor där med...

Bra skrivet davidmedd
Jag håller med dig till fullo..
Jag är själv uppväxt utomlands så jag har åxå erfarenhet,, men visst finns det saker som är annorlunda utomlands & kan upplevas som positivt...

The Shocking Truth
Avregistrerad Medlem

2013 Apr 26 Kl 19:15
Asså varför jag tänker så är för att när man tänker efter så är rätt många här rätt...reserverade. Inte alla men vi är lite distanserade till främlingar och sådana som inte är så vi. Titta bara på hur vi sitter på bussarna, långt ifrån varandra. Vill gärna bo i ett ställe där folk är mer öppna och sociala. Därför har jag typ funderat på mer "blandade länder" som USA och Kanada, där man är mer vana vid annorlunda folk. Sen kanske hela grejen är att vi har så mycket krav i I-länder å så, med utseende osv, man kanske ska prova typ Brasilien eller Sydafrika? Varma länder som är annorlunda jämfört med hur det e här?
Citera (davidmedd * Apr 24, 2013 11:01)

Hej Victor