Melodifestivalen

Melodifestivalen

Avregistrerad Medlem

2013 Mar 6 Kl 08:52
Fanns ingen tråd för melodifestivalen såg jag. Alla kanske inte tittar eller ratar festivalen, men jag tycker att detta år så är det rätt bra låtar!

Vad har ni för favoriter? Länka gärna till låtarna via youtube.

Mina favoriter är Ralf Gyllenhammar och Robin Stjärnberg.
Yohio var lite annorlunda också, en frisk fläkt.

www.youtube.com/watch?v=LHcW0vqfth4 BED ON FIRE

www.youtube.com/watch?v=zxUEcqgSqk0 YOU-robin
Avregistrerad Medlem

2013 Mar 6 Kl 09:20
Tycker festivalen mest består utav ballongviftande människor med för mycket testosteron i sig..Men det är väl så att antingen gillar man festivalen eller hatar man den..Finns vissa bra låtar som sticker ut.
Tyvärr så är låtarna över på 15 min för att programmet sedan består utav trist och larvig utfyllnad bara. Tramsig spektakel. Dåliga och usel humor som sänker nivån lite..Och som vanligt så är det alltid någon som har sakdat sig innan tävling..Tappat rösten och annat larv..Stora rubriker som är små.
Tvärr så blir vinnaren sällan någon storstjärna.
Utan vinnarna får ofta sjunga i köpcentrum till skrikande flickor på åtta och nio år. Vara gäst i barnkanalen och bollibomba : )
Eller gäst i andra larviga lekprogram där gärna förnedrar sig själv för att få vara i rampljuset fem min....Sorligt men med en viss sanning även om jag hårdrar det lite.
Avregistrerad Medlem

2013 Mar 6 Kl 17:16
Ja, lite så kan jag också känna ibland, men i det stora hela ganska trevlig folkfestlighet på tv. Ja humorn hos presentatörerna kan ju vara lite dålig, inget man direkt skrattar åt.
Men när man väl följer tävlingen så blir det ganska spännande. Tänk om Sverige skulle vinna igen? Undrar om vi verkligen skulle ha råd med det. Det kostar väl oss skattebetalare multum att ordna en melodifestival.
Ja, kändisskap verkar ha blivit lite av en trend. Vissa människor kanske tror att man inte är nåt förrän man är kändis på nåt sätt.