Förslag på aktivitet

Förslag på aktivitet

Avregistrerad Medlem

2013 Mar 7 Kl 09:14
Hej!

Som nybliven varannan-veckas-mamma har jag mer fritid, framförallt helger i udda veckor, men behöver tips för att fylla den.
Enklast har jag att ta mig runt i området Västerås-Uppsala-Stockholm.

Ge mig gärna tips!
Avregistrerad Medlem

2013 Mar 7 Kl 09:28
I höst, om du kan ta dig till Köping, så kan vi ta en svamptur, men det finns ju även vår och sommarsvamp. Vårmusseron och murklor. Till hösten brukar det också finnas en svampkurs för 100:- här i krokarna med guidad svamptur av en svampexpert och så får man lära sig lite nya svampar på köpet. Jag känner till som flesta bra svampställena här.
Avregistrerad Medlem

2013 Mar 7 Kl 09:31
Här är länk till Kolarbyn, där det hålls årliga guidade svampturer.
www.skinnskatteberg.se/component/content/article/144-aeta-och-bo/209-kolarbyn?directory=337
Avregistrerad Medlem

2013 Mar 7 Kl 10:35
Citera (Paris44 * Mar 7, 2013 9:28)

I höst, om du kan ta dig till Köping, så kan vi ta en svamptur, men det finns ju även vår och sommarsvamp. Vårmusseron och murklor. Till hösten brukar det också finnas en svampkurs för 100:- här i krokarna med guidad svamptur av en svampexpert och så får man lära sig lite nya svampar på köpet. Jag känner till som flesta bra svampställena här.

Jag hänger gärna med på svamptur. Har några ställen häromkring, men det blir "bara" kantareller, rödgul trumpet och trattisar. Vore roligt att lära sig mer.