Kan en man ha en vännina??

Kan en man ha en vännina??

Avregistrerad Medlem

2013 Mar 10 Kl 21:34
Jag och cleppe satt igår och funderade över detta. Vanligtvis är det väl kvinnor som brukar kalla sina vänner för vänninor.

Men hur gör männen... kallar ni era kvinnliga vänner för vänninor? Eller vad brukar ni säga istället?
Kvinna 52 år

2013 Mar 10 Kl 21:43
härifrån tjejpolare kompis
Avregistrerad Medlem

2013 Mar 11 Kl 06:36
Jag säger vän, polare eller kompis. Precis som jag gör till mina manliga vänner.
Kvinna 52 år

2013 Mar 16 Kl 23:16
Jag har aldrig hört en man säga väninna om en tjejkompis. Det är tjejkompis, kompis, vän, polare....

Det är nog mest vi kvinns som säger väninna.... vän använder vi nog oftast om en killkompis...
Man 74 år

2013 Jun 2 Kl 11:50
Klar att man kan ha en kvinnlig väninna,kanske ordet blir vän i st vänskapället.Har faktiskt två jätte trevliga väninnor.Båda skilda 60+ med glimten kvar och som mannen i derasvänskap skapar ömsesidig kärlek Hakon
Kvinna 78 år

2014 Maj 20 Kl 16:09
Citera (guldbyxan * Jun 2, 2013 11:50)

Klar att man kan ha en kvinnlig väninna,kanske ordet blir vän i st vänskapället.Har faktiskt två jätte trevliga väninnor.Båda skilda 60+ med glimten kvar och som mannen i derasvänskap skapar ömsesidig kärlek Hakon

Klart att man kan ha vänner av båda könen. Vart ligger hindret?
Huvudsaken är väl att personkemien stämmer. Självklart kan vi ha vänner åt båda hållen.