Tråkigt!!!!

Tråkigt!!!!

Avregistrerad Medlem

2013 Mar 13 Kl 10:19
Jag har läst att många tycker denna sida är tråkig så då måste vi la ändra på det.Jag försöker tänka ut något.....
Kvinna 62 år

2013 Mar 13 Kl 11:13
Tyvärr är det ju många som blir medlemmar och sen efter en stund eller ett par dagar så säger dom att det är tråkigt fast dom inte har sett allt eller skrivit något i forumet eller liknande.Vänner kommer inte flygande alla gångerutan man måste ju kanske försöka lite själv oxå.Den här sajten har hjälpt många ensamma bara man försöker lite själv oxå.
Sajtägarna har sett till att det blir medlemsträff t.e.x hur många sajtägare gör det? Man måste oxå tänka på att sidan är helt gratis för oss medlemmar och ändå gör dom så mycket för oss ensamma.Dom tar sig tid att bry sig om,det får man inte glömma! Jag har i allafall fått vänner härifrån och det är jag dom evigt tacksamma för.
Avregistrerad Medlem

2013 Mar 13 Kl 11:20
Precis som i verkliga livet gäller det att ha en stor portion tålamod och faktiskt göra saker själv för att det ska hända någonting. Vore det så att vänner kom i parti och minut skulle ju denna sida inte behövas.

Jag tycker att det är skönt att denna sidan finns. Dels för att jaga bort känslan av att det bara är jag som kånner/mår så här, dels för att hjälpa till och peppa varandra samt knyta nya kontakter av olika slag.
Kvinna 62 år

2013 Mar 13 Kl 11:51
så sant även om man är ensam på dagarna så går man in här och helt plötsligt känner man sig inte ensam,i allafall inte för stunden
Avregistrerad Medlem

2013 Mar 13 Kl 12:18
Att själva sajten skulle vara tråkig har jag väldigt lite förståelse för. Jag vågar nog påstå att Bryt-Ensamheten erbjuder långt mer än vad någon annan sajt gör.
Hur många gratissajter har så många olika sätt att kommunicera på??

Genom brev, privat chatt, allmänna chatten, bloggar, forum, klotterplank så borde det finnas sätt att synas och få kontakt på som passar de flesta medlemmar. Använder du alla eller några av dessa sätt så bildar sig andra medlemmar en uppfattning om dig och lär känna dig och din personlighet... se det som en del av din presentation av dig själv.

Medlemsantalet är väl det som man ha synpunkter på. Men vi ökar konstant, varje dag.
Det går inte att jämföra en nyetablerad sida med de websajter som har flera år på nacken... även dom började med medlem 1.

Dessutom tror jag att en stor del av "besvikelsen" som uttrycks beror på vilka förväntningar man har när man registrerar en profil på en mötesplats idag.
Majoriteten av de som luftat att sidan är tråkig har nog förväntat sig att inkorgen skulle svämma över av brev från dag 1.

Det är ju så det brukar vara (åtminstone för kvinnor) inne på de traditionella dejtingsajterna.
Men nu är BE INTE någon vanlig dejtingsajt och det är väl det som gör skillnanden i hur den upplevs.

Ett exempel: en medlem avregistrerade sig med motiveringen (skrivet med stora bokstäver) HAR VARIT MEDLEM I TVÅ VECKOR. JAG HAR INTE FÅTT ETT ENDA BREV I MIN BREVLÅDA.

Nähä... tänkte jag då... hur många tog du själv kontakt med under dessa två veckor?

Är det skillnad på hur man tar kontakt och med hur många.. på en sajt som BE jämfört med en vanlig dejtingsajt, tror ni?
Avregistrerad Medlem

2013 Mar 13 Kl 12:48
Tack.Det var trevliga inlägg ni hade o bra.Nu får vi hoppas att dom som tycker det är tråkigt läser detta o försöker göra någåt åt saken...
Avregistrerad Medlem

2013 Mar 14 Kl 05:35
är ju inte här jätteofta,men går in då o då o bloggar eller svarar på ett inlägg .har ju sett att sajten säkert ökat med 100 personer sen jag gick med.ganska så trevligt här och alla sajter blir nog vad man själv gör dem till.facebook har ju växt lite över huvud på sig själva är lite för pampigt för mig .en sån här sida passar lite bättre.
Avregistrerad Medlem

2013 Mar 14 Kl 07:21
tycker sajten är jättebra! är supernöjd, och har en trevlig stund här varje gång jag är besöker. det förgyller definitivt mina ensamma dagar här på jorden. bra jobbat! anser även att utformningen av sidan är fin och praktisk, om man nu inte är nöjd så går det ju bra att komma med konstruktiva förslag på förbättringar eller så är det ju bara att starta ett eget forum utformat efter sina egna fantastiska ideér.
Redigerat av Avregistrerad Medlem 2013 Mar 14 Kl 07:25
Avregistrerad Medlem

2013 Mar 14 Kl 07:28
Jag håller med dig i din komentar mariawilson...Starta egen sajt eller kom med förbättringsförslag...
Man 51 år

2013 Mar 14 Kl 09:12
Tack ska ni ha alla, det värmer att läsa
Kvinna 62 år

2013 Mar 14 Kl 09:23
Ni är bäst!!!
Avregistrerad Medlem

2013 Mar 14 Kl 09:32
ÄPPLEN OCH PÄRON
Först, jag har skrivit det förrut men säger det igen, tycker att det är JÄTTEBRA att denna sajt finns för oss ensamna. Mitt perspektiv av det jag läser här är att jag tror att detta inte gäller sajtens utformning utan mer medlemmars olika behov och förväntningar på den. Jag tror att det finns två olika kategorier av människor som sökt sig hit till denna sajt och kallat dom för 'Äpplen' och 'Päron' utan någon inombördes värdering..

ÄPPLEN
Mina hobbies är naturfotografering, leta efter natursköna platser, samla filmer på datorn, guldvaskning, snickeri mm, vi har ju alla våra hobbies och intressen. Nu finns det andra som har som sin hobby att skriva på olika forum i cyberrymden. Det är till stor del deras förtjänst att forumen blir 'levande' med en massa trådar och inlägg.

PÄRON
Sedan har vi dom andra ( som jag ) som kommit hit för vi saknar rent fysiska vänner och som inte har 'forum-skrivandet' som någon hobby. Exempelvis är jag här för jag vill ha vänner för jag saknar … någon som skulle kunna ställa upp för mig när jag har problem, att någon kommer över en kopp kaffe ibland, att diskutera ditt o datt med, att ha någon med sig när jag ute i naturen, ha vänner som jag skulle kunna besöka på andra ställen i norra Sverige, mm

SAMMANFATTNING
Det kanske var ett 'päron' som skrev den där elaka meningen men det var säkerligen inte personligt menat utan mer en människas frustration av sin ensamhet.
Avregistrerad Medlem

2013 Mar 14 Kl 09:36
Ojoj.Trodde inte det skulle vara så mycket inlägg i detta ämne.Men det är kul att ni tycker som jag att denna sida är bra o den ska vara kvar...
Kvinna 52 år

2013 Mar 14 Kl 10:10
Jag tycker att det här är den bästa sajten i den här genren som har funnits. Det finns plats för både de som söker partner och de som söker vänner. Det finns plats för de som är riktigt ensamma, och de som kanske inte är så ensamma men ändå vill hitta något mer.

Det är en värme härinne jag inte har stött på någon annanstans, och jag hoppas det kommer fortsätta så. Det är en acceptans härinne jag inte heller har träffat på i någon annan sajt. Vi får vara oss själva, punkt!

Jag har fått träffa urhärliga människor irl genom den här sajten.

Det skulle verkligen saknas nåt om BE lades ner. Ni har skapat något unikt, cleppe och Förgätmigej. Det ska ni ha all cred för!

Vi har alla vårt eget personliga ansvar att se till att något händer. Livet fungerar inte så att man bara kan sätta sig ner och förvänta sig att alla andra ska fixa saker åt en. Bara att inse fakta....
Kvinna 52 år

2013 Mar 14 Kl 10:32
Ja, du har rätt, ventusunum, det du skriver i sammanfattningen. En del kanske har svårt att skriva i forumet osv. Vi är ju alla olika. Så jag kan förstå om det kan kännas frustrerande ibland då, om man upplever det som att sidan antingen är ganska "död", eller om ingen skriver till en. Det kan kännas som ett oöverkomligt steg att vara först att skriva till någon.

Men samtidigt så ligger det ett ansvar hos en själv också. Det låter kanske lite hårt och krasst, men så är verkligheten. Man kan börja smått, skriva kommentar i någons blogg, kommentera nåt litet. Det växer allteftersom och ger sig naturligt. Rätt som det är så har man en bunt trevliga kontakter som till slut ger en det man söker.

Jag hoppas i alla fall att du hittar det du behöver, vare sig det är här eller någon annanstans

Citera (ventusunum * Mar 14, 2013 9:32)

ÄPPLEN OCH PÄRON
Först, jag har skrivit det förrut men säger det igen, tycker att det är JÄTTEBRA att denna sajt finns för oss ensamna. Mitt perspektiv av det jag läser här är att jag tror att detta inte gäller sajtens utformning utan mer medlemmars olika behov och förväntningar på den. Jag tror att det finns två olika kategorier av människor som sökt sig hit till denna sajt och kallat dom för 'Äpplen' och 'Päron' utan någon inombördes värdering..

ÄPPLEN
Mina hobbies är naturfotografering, leta efter natursköna platser, samla filmer på datorn, guldvaskning, snickeri mm, vi har ju alla våra hobbies och intressen. Nu finns det andra som har som sin hobby att skriva på olika forum i cyberrymden. Det är till stor del deras förtjänst att forumen blir 'levande' med en massa trådar och inlägg.

PÄRON
Sedan har vi dom andra ( som jag ) som kommit hit för vi saknar rent fysiska vänner och som inte har 'forum-skrivandet' som någon hobby. Exempelvis är jag här för jag vill ha vänner för jag saknar … någon som skulle kunna ställa upp för mig när jag har problem, att någon kommer över en kopp kaffe ibland, att diskutera ditt o datt med, att ha någon med sig när jag ute i naturen, ha vänner som jag skulle kunna besöka på andra ställen i norra Sverige, mm

SAMMANFATTNING
Det kanske var ett 'päron' som skrev den där elaka meningen men det var säkerligen inte personligt menat utan mer en människas frustration av sin ensamhet.