varför undrar man..

varför undrar man..

Avregistrerad Medlem

2013 Mar 23 Kl 13:53
Citera (Skogsmulle * Mar 20, 2013 21:07)

Citera (newkid * Mar 19, 2013 11:48)

Citera (Skogsmulle * Mar 18, 2013 21:49)

Hej!

Jag har precis samma trista situation som dig Newkid. Jag har också försökt försätta mig i nya situationer för att träffa nya männsikor, Jag hade hoppats på lyckoträffar som hade kunnat vara möjliga men tyvärr visade det sig att i de föreningar jag befinner mig i idag finns flest barn och äldre (scouterna, brukshundsklubbskurs, ridkurs). Jag uppskattar mina föreningar och finner mycket glädje inom mina intressen och har vänner där, men hade önskat fler jämnåriga vänner som jag kunnat umgås med privat.

Men jag vill ändå rekommendera idéella föreningar jag tror bara jag har haft otur på grund av att de föreningar jag sökt mig till är små.

Hoppas du hittar vänner/partnerskap inom din nya utbildning. Jag har möjlighet att finna många kvinnliga vänner inom min utbildning (förskollärare) men hade hoppats att det fanns fler män. Det gör det tyvärr inte finns typ 3 män på 90 studenter. Hoppas din yrkesgrupp är mer välfördelad könsmässigt.

Jag tycker det är lättare att vara trevlig och öppen allmänt än att bjuda in människor inom den privata zonen. Det är väl förmodligen en skyddsaspekt för att inte kunna bli sårad.

Det är svårt när de gemensamhetsfaktorer man haft försvinner anser jag. Ex skolkompisar när skolan upphör, föreningskompisar när man slutar i föreningen, lägerkompisar när lägret är slut. Då har jag svårt att upprätthålla kontakten för att gemensamhetspunkten försvunnit. Det gäller kanske att hitta den personen som man kan ha trevligt med utan att behöva några gemensamhetsfaktorer. ...

Lite mitt perspektiv på det hela

Exakt.. så kändes det för mig också efter jag säsongsjobbat och så. hade fullt upp med festande och dylikt sen tvärdog mitt sociaal liv efter det. Alla drog åt olika håll. folk man trodde man skulle ha kontakt med dog ut och så vidare. Tycker det är grymt svårt utan de där sammanhangen som ett jobb eller skola ger en.. just nu jobbar jag som vikarie och får ingen direkt kontakt med de jag jobbar med.. sen är alla mycket äldre än mig å så ingen vän material direkt.

Får se hur det blir för mig.. är som sagt lite sugen på polisskolan men inte alls säkert. har jättesvårt att bestämma mig.. så jävkla svårt att få en fast tjänst också här i kring :D

Funderar också på det där med föreningar..hmmmmm aja ska försöka luska ut något..

Förstår det med vikarierande, ja det är ofta äldre och att det är svårt att få närmre kontakt när man bara är vikarierande på samma ställe då och då.

Synd att det är ont om fasta jobbtjänster kring där du bor...

Ja gör det, föreningar är toppen Ger bra merit på pappret, glädje ämnen i vardagen, aktivare fritid, och kan ge vänner!

Jo det är svårt... får se om det finns några föreningar här..:D det lär det väl göra men nån som man är intresserad av