Dagens tanke eller dagens fundering

Dagens tanke eller dagens fundering

Lillan54

Kvinna 62 år

2013 Mar 22 Kl 13:03
Kan kanske vara intressant
Kvinna 62 år

2013 Mar 22 Kl 16:14
Har plockat fram mina tuppar och funderar på om det var för tidigt?
Kvinna 54 år

2013 Mar 22 Kl 17:03
Inte ett dugg... Det är ju bara en vecka kvar. Vilket påminner mig om att jag har inte ens tänkt tanken.

*rusar iväg och letar upp pyntet*

Avregistrerad Medlem

2013 Mar 22 Kl 17:16
Vet inte... när brukar man påskpynta? Måste erkänna att jag är liiite dålig på sånt... pynta alltså..
Får väl kolla om jag har några tuppar i gömmorna...
Kvinna 62 år

2013 Mar 22 Kl 18:36
Jag var osäker,tänkte man kanske inte "tuppar"förrän på skärtorsdagen
Avregistrerad Medlem

2013 Mar 22 Kl 21:47
Här blir det inget pyntat i år. Dels är barnen hos svärföräldrarna, 45 mil bort, och troligen ligger det lilla pynt jag brukar ha längst in i mitt källarförråd som är fyllt till bristningsgränsen.

Om jag skulle pynta skulle jag göra det i helgen, om det inte hade smugit sig fram tidigare.
Kvinna 62 år

2013 Mar 23 Kl 05:35
Kvinna 62 år

2013 Mar 23 Kl 08:34
Jag längtar efter våren så det gör ont!
Kvinna 54 år

2013 Mar 23 Kl 08:47
Jag med! Nu är jag så sjukt trött på det här så det finns inte.
Kvinna 62 år

2013 Mar 23 Kl 19:34
Jag funderar på var jag höll hus på internet innan jag upptäckte den här sajten,ränner in och ut här flera gånger om dagen
Kvinna 54 år

2013 Mar 23 Kl 19:42
Facebook har fått en konkurrent i det här hemmet...
Kvinna 62 år

2013 Mar 24 Kl 09:16
Jag funderar på varför jag just la en enda mening på minnet från en sagobok som min mamma läste för mig när jag var liten.Den var såhär:Det är vår det är vår sjöng bofinken.det var vår!men något måste det ju betytt för mig eftersom den har etsat sig fast i minnet på migkanske längtade jag redan som liten efter våren
Kvinna 62 år

2013 Mar 25 Kl 13:40
Tänk vad saker och ting kan göra ont ibland.Ett ord,inget ord,ett sms,osv visst kan man "känna" genom internet och telefon
Redigerat av Lillan54 2013 Mar 25 Kl 15:57
Avregistrerad Medlem

2013 Mar 26 Kl 07:34
Angående påskpynt..Måste vi pynta ?
Kan ju även vara trevligt att puttsa alla fönster så vi släpper in våren.
Städa och göra fint hemma..Sätta fram lite nya tulpaner och rosor.
Kanske en vas med björkris med lite färgglada fjädrar.
En stor skål med färglada frukter som äppel och appelsiner. Mango.
Ok ett lite ägg med lite godis i är ju trevligt med.
Man kan släppa in våren på måna sätt..Tycker inte man ska överdriva pyntet.
Ett gott vårtecken är ju en trevlig långpromenad för att sedan sitta ner på någon trevlig uteservering med en pläd över sig.
En kaffedrink för att fira in uteserveringarnas öppnande. (nästa vecka)
En tanke bara.
Kvinna 62 år

2013 Mar 26 Kl 13:59
En del gillar att pynta,andra inte och inget av det är väl fel,jag gillar att pynta men påsken är inte överdrivet mycket pynt hos mig. Traditioner dör ut mer och mer tyvärr och snart umgås vi bara genom nätet eller mobilen,kanske är chansen större att man träffas åtminstone till en storhelg.Min tanke är väl lite oxå att våra barn kanske snart inte vet vad en tradition är för nått.Jag gillar storhelger!Det har jag gjort sen jag var 1år säger min mamma,jag blev nästan sjuk av förväntan inför jul,påsk osv men om sanningen ska fram så är det nog mest jag i släkten som är sån.