vilken träning gillar ni?

vilken träning gillar ni?

lottie

Kvinna 53 år

2013 Mar 28 Kl 19:31
Jag har tränat sporadiskt i flera år.Dels rider jag så det ger en del träning.Men jag skulle vilja göra nånting mera.
Jag har gått på gym men tycker det känns värdelöst att köpa gymkort för 2 månader innan jag flyttar .
Cykla är nått jag tycker om.Men tills snön smält är det ett problem...hm Halt!
Jag har bechrews sjukdom så det finns värkproblematik med.men oxå ett behov av att träna mer än jag gör.
Nån som har liknande problem med sjukdom och vad gör ni för nånting?
Avregistrerad Medlem

2013 Mar 28 Kl 19:59
cyklar den snöfria perioden dock inte så mycket som för 5-10 år sedan annars innebandy en gång i veckan roligt men sliter ganska mycket på kroppen svårt det här med smärta men vardagsmotion som promenader är nog ganska underskattat tror det gör nytta.
Kvinna 53 år

2013 Mar 28 Kl 20:33
promenera är ju en ganska bra grej.Men svårt på vintern då jag har svårt med kylan med lederna.förra sommaren kunde jag gå över en mil när det var hyffsat väder.Nu efter vintern är ma lika ptränad igen
Avregistrerad Medlem

2013 Mar 29 Kl 10:02
Jag har fibromyalgi och tränar utifrån vad jag klarar av för dagen. Försöker promenera varje dag och när vädret blir bättre kan det bli en cykeltur. Riktigt bra dagar tränar jag med lätta vikter och det får jag en otrolig glädjekick av! Jag fixar det, då mår jag toppen!
Kvinna 53 år

2013 Mar 30 Kl 13:58
Kul.
Jag vill gärna ha sällskap när jag gör nånting.ex ut och cykla.Då kan man liksom få utbyte av andra människor samtidigt som man får motion!
Ska kanske lägga upp det som aktivitet senare mot sommaren faktiskt.
Kvinna 37 år

2013 Jun 29 Kl 10:00
Citera (lottie * Mar 28, 2013 19:31)

Jag har tränat sporadiskt i flera år.Dels rider jag så det ger en del träning.Men jag skulle vilja göra nånting mera.
Jag har gått på gym men tycker det känns värdelöst att köpa gymkort för 2 månader innan jag flyttar .
Cykla är nått jag tycker om.Men tills snön smält är det ett problem...hm Halt!
Jag har bechrews sjukdom så det finns värkproblematik med.men oxå ett behov av att träna mer än jag gör.
Nån som har liknande problem med sjukdom och vad gör ni för nånting?:

Hej Lottie ! ja det där med träning är allt bra intressant och just detta att hitta sin egen stil och nisch vad har du för typ av värk om jag får fråga ? jag har haft problem med rygg och liknande och löpning har faktiskt räddat och hjälpt mig genom mycket. Vi hörs
Kvinna 53 år

2013 Jun 29 Kl 22:16
hej
Ja jag har nervärk och inflammationsvärk.
så springa är tyvärr uteslutet .tråkigt nog.men cykla fungerar man får vara glad för det som fungerar.
Kvinna 43 år

2013 Sep 3 Kl 23:26
Jag kör med gångstavar

Tabata med vanliga lätta gymnastikövningar

Aerobic/Workout

Jag gillar vattengymnastik men har inte råd för tillfället

Styrkeövningar med gummiband

Gymnastik- och styrke-övningar med egen kroppsvikt
Kvinna 53 år

2013 Sep 3 Kl 23:41
Vanliga promenader är kanon-just nu har det blivit dålgt med nästan allt.
Kvinna 43 år

2013 Sep 3 Kl 23:49
Det har varit dåligt sen vi tog bort våran hund men nu har vi hittat ut igen och försöker gå minst 3 km varje dag
Kvinna 57 år

2013 Sep 4 Kl 13:05
Jag är ute och går minst tiotusen steg varje dag, och så försöker jag träna på gym två gånger i veckan. Då tränar jag cxwork, det är för bålstabiliteten och det är kul