Din mobil avslöjar din personlighetstyp

Din mobil avslöjar din personlighetstyp

Avregistrerad Medlem

2013 Mar 28 Kl 23:26
www.aftonbladet.se/nyheter/article16508278.ab

Vilken mobil har du? Stämmer detta in på dig?

Android:
Man, lantlig, röstar konservativt, har aldrig varit utomlands, valde Android för att du är iPhone-vägrare

iPhone:
Kvinna, har universitetsutbildning, är extrovert, har inte tid att syssla med teknik, gillar att spendera pengar
Kvinna 55 år

2013 Mar 29 Kl 07:43
Nja, på mig stämmer det dåligt. Jag är kvinna med en iPhone, har universitetstudier bakom mig, jag är introvert, tid för teknik finns och att spendera pengar hade jag kanske gillar om jag hade haft några. Sen har jag för mig att man skulle bo i stan och det gör jag inte heller.

Man 30 år

2013 Mar 29 Kl 13:45
Stämmer inte på mig, visst jag är man, men jag röstar inte överhuvudtaget, är utomlands minst en gång per år, och jag vill ha en iPhone :p
Kvinna 53 år

2013 Mar 29 Kl 19:03
blev frälst i iphone för att jag hade en Ipod.
Tycker iphone är enkel att förstå.Har svårt att fatta för mycket tekniska grejjer.Eller så är det lathunden i mej som inte orkar lära sig.!
Man 37 år

2013 Mar 29 Kl 19:22
Har Android. Är inte Apple-vägrare alls, men föredrar kompatibilitet och prisvärdhet framför varumärke och stabilitet/enkelhet.
Gillar Windows på mobiler med. Lite dåligt utbud av appar bara.
Kvinna 37 år

2013 Mar 29 Kl 20:37
Jag har en android. Anledningen är endast den att jag för två veckor sedan uppdaterade mitt telefonabonnemang och det var telefonen som ingick "graits". Är helt ointresserad av telefoner, så jag vet knappt vad jag har för någon, men killen på telia sa att om jag ville ha en iphone så kostade det 50kr/mån mer, så jag utgår från att jag har en android då.
Man 53 år

2013 Mar 29 Kl 21:19
För några år sen skaffade jag en smartphone för jag tyckte det kunde vara kul att göra några egna appar. Det blev Android då det fanns mer stöd och verktyg för det operativsystemet.

Man kan inte säga att jag är en Iphone-vägrare, men lite anti är jag nog allt
Kvinna 61 år

2013 Mar 29 Kl 23:33
Den som gjorde undersökningen var en dansk doktorskandidat, - kan man lita på resultatet då, att han var en dansk går väl an... men hur gjorde han undersökningen och på hur många ingick i populationen

..jag är skepsis..
Kvinna 47 år

2013 Mar 30 Kl 00:23
Jag bryr mig inte om ifall en del människor har en iphone. När jag köpte min sista mobil ville jag ha en smartphone.
Jag har bara haft smartphone i 8 månader. Jag köpte min förra sommaren.

Har en andriod och den tycker jag mycket om. Har en samsung.
Jag tycker mest om samsung och nokia mest.

Jag ville ha en billig smartphone, märket kvittar. Men jag vet att iphone är dyra. För jag har inget abonnemang. Jag har kontantkort.
Jag tycker jättebra om kontantkort.
Då kan man kolla mycket bättre hur mycket pengar man har. Än på abonnemang
Avregistrerad Medlem

2013 Mar 30 Kl 04:13
Jag har Android och ska vi se "Man, lantlig, röstar konservativt, har aldrig varit utomlands",
Man - japp
Lantlig - Uppväxt i en storstad men innebörden med ordets innebörd är kanske 'svensson', i så fall - japp
Konservativ - Nej
Aldrig varit utomlands - Sedan ungdomsåren ( 35 år sedan ) har det bara varit våra grannländer, är alldeles för fattig - nja

Har min Andoidtelefon för BÅDE internet ( kopplar in som modem till datorn ) och samtal,
Kontantkort på TRE, laddar 200 kr / mån
Har 2GB fritt internet som gäller en månad, stänger av internetanslutningen på telefonen när jag inte har den inkopplad som internetmodem.
Finns det något billigare alternativ?

Har egna PDF-filer med skolarbeten o annat, blir läsbart med teckenstorlek 20.

Har alltid en eller två filmer lagrade i telefonen ifall man blir sittande på 'något tråkigt ställe'.
Avregistrerad Medlem

2013 Jul 11 Kl 09:24
Uppväxt på landet ? Absolut
Utlandssemester ? Nej , pga ointresse
Konservativ ? Kanske det
Slösa pengar ? Absolut , bara för att jag kan
Högutbildad ? Nej , grundskola samt yrkesutbildningar
Teknisk intresserad ? Absolut , men nu kommer svaret
Har varken Android eller Iphone !!
Är nämligen så ointresserad av mobiltelefoner att jag
har i fickan : Nokia 2010 !! samt nåt litet fjant Nokia C3 tror jag den hetter ,,, C3an är enkom för loppisarnas skull sen enstaka foton ... 2210an är inte bara en telefon Skrämmer bort vilken buse som helst , vem vill ha 500 g mobil i huvudet??
Kvinna 66 år

2013 Jul 11 Kl 10:40
Ha ha...
Avregistrerad Medlem

2013 Jul 11 Kl 11:05
Jag har android och trivs jättebra med det och min Samsung galaxy s2.

Jag är en högutbildad kvinna som bor i en mindre stad. Inte särskilt konservativ och gillar att resa. Gillar dock inte iphone (sonen har en) och gjorde därför ett aktivt val när jag skaffade Samsung.

Är väl inte överförtjust i teknik. Vill ha något enkelt och pålitligt. Har haft flera Samsung och gillar deras telefoner.
Kvinna 53 år

2013 Jul 13 Kl 14:07
har fastnat på iphone.Anledningen är att jag fick en ipod i 40årspresent .Denna sak har följt mej sedan dess.Ett tag hade jag den jämnt i handväskan.Sover med den lysnanades på ljudböcker.
iphone stämmer inte in på mej som person alls.